-
Ja, och tur att barnen inte var med. Jag hade ju fått ut dem ur bilen i god tid men att hålla reda på två barn på 4 år och 2,5 år på motorvägen, hade blivit jobbigt.EmmasaraL skrev 2014-11-26 21:48:01 följande:Nä, men usch vad otäckt!! Vilken tur att bilen stannade innan den började brinna! Tur i oturen med andra ord.
-
Vi köpte en Crescent Classic till första barnet som nyss fyllde 4 år. Den är ännu i bra skick, så vi har kvar den. Vi valde att köpa en bra vagn till första barnet, så vi kunde ha den till alla barnen.savanna87 skrev 2014-11-30 18:30:05 följande:
Barnvagn?
Har ni köpt/börjat titta på barnvagn? Vilka har ni fastnat för?:)
-
Smulan 89 25 år bf 31/3 -vet ej
Fr1da 31 år bf 1/4 flicka
Fruhs 26år bf 2/4 Pojke
Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke
Hanna681 34 år BF 6/4 flicka
Humledumle 25 år bf 7/4 flicka
Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke
Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke
Mars12 30 år bf 11/4
Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka
madde10 39 år bf 13/4 flicka
Rebec84a 30 år 13/4 flicka
Silverfirren 20 år bf 15/4 pojke
Linc 36 år bf 16/4 flicka
Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej
Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej
ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka
Phosie 26 år bf 20/4 pojke
LillaSandy 28 år bf 21/4 flicka
Anlili 35 år bf 22/4 flicka
EmmaSaraL bf 23/4 flicka
Linaslus 30 år bf 25/4 pojke
Madelenb 28år bf 25/4 flicka
Apriltös 21 år bf 25/4 flicka
Maartiina 26 år bf 26/4 flicka
S1528 27 år bf 27/4 flicka
Lais 32 år bf 27/4 vet ej
Tjallamallan 36 år 28/4 - vet ej
Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej
PalleH 24 år bf 28/4 - vet ej -
Mitt första barn föddes sjukt och ha fått nästan all sin näring i dropp i blodet ifrån start. Hade också massor med mjölk och trots att jag inte var bekväm med det, så pumpade jag ur i 3 mån, sen slutade jag. Att ge flaska var det bästa jag har gjort.Madelen b skrev 2014-12-05 11:08:14 följande:
En svår och känslig fråga ibland;)
Har ni några tankar ang amning? Ni som har barn sedan tidigare hur gjorde ni då?
Min historia är låång och komplicerad! Jag var med första barnet helt inställd på att amning var ända alternativet, folk som gnällde om hur jobbigt/smärtsamt detta var viftade jag bort med att barnets bästa går ju före min bekvämlighet!
Min son vart för tidigt född och tillmatning och pumpning vart starten! Jag hade mjölk för en hel stad men han kunde inte greppa, jag testade ALLT men efter 2mån med mjölkstockningar varannan vecka med influensaliknande symptomer! Blödande,variga bröst som var så svullna, stenhårda och smärtsamma att ja inte kunde bära mitt egna barn! Jag pumpade ytterligare en månad innan jag slutade helt!
Det bästa valet någonsin, var en ond cirkel där de 3 första månaderna bestod av ångest och tårar och agg mot min son över att hela tiden bäva över att snart är han hungrig igen! Fick efter detta gå till en psykolog då ja var så nere!
Nu tänker jag att ja kommer ge det en chans, kanske går det bättre, men kommer inte kämpa 3-4mån. Hoppas ja inte är lika envis denna gång!
Sorry för långt inlägg och vill inte skrämma någon, men INGEN hade sagt till mig hur jobbigt detta m amning kan vara!
Andra barnet fick jag för jag för mig att jag skulle amma igen. Slutade efter ca 3 mån även denna gång och njöt av att sluta amma och ge flaska istället. Jag gillar inget som har med amning att göra. Det är inte ett dugg mysigt. Det gör ont, det läcker hela tiden, man känner sig aldrig fräsch, brösten ömmar om du inte tömmer tillräckligt ofta. Det är krångligt med kläderna som ska på och av. Har även haft mjölstockning flera gånger.
Kan tyvärr inte komma på en enda fördel som jag såg med amningen. Den var hemsk rakt igenom. Mitt andra barn hade ändå bra tag, så det var bara att stå ut.
Vet inte hur jag ska göra den här gången. Vill inte amma. Vill egentligen inte ens försöka. -
JhjärtaK skrev 2014-12-06 08:38:56 följande:Skriv tydligt i ditt förlossningsbrev att du inte vill amma utan tänker flaskmata så slipper du (förhoppningsvis) påtryckningar på bb ang amningen iaf. Vill du inte så skall du absolut inte känna att du ens måste försöka tycker jag.Jag kommer säkert att testa igen att amma på bb, men känner jag samma som sist, så slutar jag när jag kommer hem i så fall. Jag brukar inte låta folk säga till mig vad jag ska göra. Har jag bestämt mig så kan folk tycka vad de vill. Jag ändrar mig inte =)Madelen b skrev 2014-12-06 10:24:08 följande:Jag förstår dig och de är helt ok att känna tycka så! Skönt att läsa för andra med problem att faktiskt inte alla tycker det ÄR SÅÅÅ mysigt;)
Min kompis sa till direkt på bb att hon inte ville amma, dem dubbelkollade någon gång sedan körde dem ersättning!
Så gör de som känns bäst för dig!!
Tack för era svar =)
Ja, ibland behöver man läsa/höra att allt kring en bebis inte är kärlek högt över öronen och rosa moln hela dagarna =) -
Jag har två barn sen innan och har hur mycket kläder som helst. Behöver inte köpa ett ena plagg de första 2-3 åren tror jag. Jag har köpt en hel del begagnat av de första storlekarna (50-62), då bebisar växer onödigt fort, haha.S1528 skrev 2014-12-08 17:42:35 följande:
Hur tänker ni när det gäller kläder osv till bebisen?
Bör man köpa lite av varje storlek och se vad som behövs sedan när han/hon väl är ute? Har försökt att googla runt men alla säger så olika. Jag försöker samla på mig lite av varje i klädväg nu, både nytt och begagnat men vet inte riktigt vad som kommer att gå åt.
Skulle inte säga att jag bor ute i ödemarken men det är liksom inte bara att ta en "promenad ner på stan" och köpa det som saknas..
Till bb behövs nog bara storlek 50 och 56 skulle jag tro. Det blir det jag tar med mig i alla fall.
Köper nog någon body till den här bebisen bara för att den ska få något "eget" plagg. Har köpt en snutte så här långt. -
Jag hade rul i v 19 och ska till bm i v 25+0. Känns lagom. Vill inte gå så ofta och det vet min bm också.Apriltös skrev 2014-12-08 20:59:13 följande:
Har ni möten hos barnmorskan mellan RUL och v25?
Hade RUL i v 18+2 och har nästa möte v 25+2 och tycker det känns jätte långt med 7 veckor imellan :(
-
Ursäkta om jag inte fattar, men hur känns dessa sammandragningar? Jag väntar 3:e barnet och har bara haft värkar vid båda förlossningar och lite förvärkar några dagar innan andra barnet kom. Har nog aldrig märkt av en enda sammandragning vad jag kan minnas.
-
Jag var hos barnmorskan i måndags, v 28+5 och hade sf mått 31. Undra vart det kommer att sluta, haha.Fr1da skrev 2015-01-14 10:14:51 följande:
Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30!
-
Både på rul och bm har nämnt han, men mest bebisen. Jag säger också han utan att tänka på det. Vet inte heller könet. Känns naturligare på något konstigt vis att säga han. Lite som att man säger hon om klockan.Hanna 681 skrev 2015-01-16 12:50:35 följande:De borde ju säga "hen" eller barnet/bebisen kan jag tycka.