Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

amandanS skrev 2015-02-26 09:36:38 följande:
    Här får man parkeringstillstånd på förlossningen om man säger till när man kommer, då får man stå för 25kr/dygn istället för 10kr/timme som det annars är :) På de flesta ställen kan man ju betala med kort i p-automaterna, så fixa flera 100 i mynt behöver du nog inte tänka på ;)
    Man får tillstånd här också det är bara det att ibland är det fullt på parkeringen beroende på vilken tid man kommer.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-02-26 10:13:07 följande:
    Har lite svårt att förstå hur du kan hylla USA när det gäller barnafödande. Landet där du får betala multum för att ens få föda på sjukhus om du inte är försäkrad, och sedan bara får vara hemma två månader från ditt arbete utan att riskera att få sparken? Sverige är tvärt om världens bästa land att föda barn i och att vara mamma i.

Jag pratade om humaniteten att låta någon gå över tiden trots att man mår fysiskt och psykiskt dåligt. Har inte yppat mina åsikter gällande deras regler/lagar kring föräldraledighet
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-02-27 09:03:28 följande:

Jag var på föräldrakurs i måndags och då var det en mamma som ställde just den frågan om fast föda. Svaret vi fick var att här i Gbg-området var det fritt fram för fast föda under förlossningen men att de flesta inte klarar av att äta något under de intensiva skedena av förlossningen..

Ännu en sak som skiljer sig från plats till plats, så underligt..

Kan det vara så att det kan bli tokigt om man behöver söva om det blir ett urakut snitt? Har bara fått flytande t ex saft, saftsoppa och nyponsoppa under mina förlossningar. Har inte varit sugen på att äta heller utan det jag fick räckte gott och väl. 
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-02-27 10:41:49 följande:
    Det är nog så att det är ev sövning de garderar sig inför.. Men sedan är det ju fördelar med flytande föda också, tex saft, nyponsoppa och annat med lite socker i ger ny energi snabbt och man förbränner ju en hel del under en förlossning :)

Barnmorskan på kursen poängterade massa gånger att när man känner att förlossningen är på gång så ska man prioritera att äta något ordentligt innan man börjar oroa sig för andra saker. "Man är oftast inte så sugen på en BigMac Co" på vägen in till förlossningen" enligt henne ;)
    När mina förlossningar har startat har jag inte tänkt på mat alls utan bara på att vila mellan värkarna
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-27 15:08:38 följande:

phpE0erBI09661.jpg

V 34.

Alltså vilken mage på ett bra sätt alltså. Du är större än mig och jag är i v 36
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-27 18:15:03 följande:
    Tack! Känner mej som en badboll med två sugrör..

Svankar med ryggen som attans nu så få se hur länge man pallar!
    Om 4 veckor går jag in i v 40 och då vet jag att det snart är klart. Har inte blivit flyttad en enda dag så räknar med att han ska komma nånstans under påsken. Känner mig riktigt trött på att ha ont hela tiden.

Visst skulle du göra tul?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-27 14:51:07 följande:

Så! Har varit på spec.mvc och tul. Han låg 17 % över medel och beräknades väga ca 2900gr nu i v 34+. Vid födsel beräknas han väga ca 4100 +- 10%. Så han var större än medel och så har jag mycket fostervatten ca 21%. Sf måttet låg på 35cm i tisdags på bm besöket.

Men allt såg i alla fall bra ut smile1.gif

Vad skönt att allt såg bra ut och du trodde väl själv att han skulle vara lite större?

Min låg på +0,7 % över och beräknas väga 3500 g vid bf. Hade du 21 % mer fostervatten än man brukar ha?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-27 19:28:22 följande:
    Ja han var ju ganska stor ändå då han väger närmare 3kg redan och har ca 5 veckor kvar att gotta till sig på smile1.gif

Nja han sa bara att det var 21% fostervatten och gränsen gick på 24%. Fast det var tydligen bättre att ha för mycket än för lite i alla fall.

Men 3500 låter ju lagom i alla fall smile1.gif
    Mina döttrar vägde 2780 g och 3060 g så 3500 g är rätt mycket för mig även om jag vet att det är en normalstor bebis
  • Bell13
    Tussenn skrev 2015-02-28 10:02:43 följande:

Nu är min skrutt här. Född i vecka 32. Första bebisen i tråden va? Lycka till nu alla ni <3

Åh grattis och hoppas ni mår bra.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)