Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har börjat vakna på natten av att jag är varm och måste öppna fönstret för att kunna fortsätta sova. Har också jättesvårt att vända mig och att hitta en bekväm sovställning, känns som ryggen går av

• Bell13
    BigMami skrev 2015-03-04 13:36:38 följande:
    Oj det var en rejäl bit ändå smile1.gif

Jag har ingen aning om hur det blir. Helst vill jag få igång det naturligt.. Men jag tänkte höra efter på nästa bm möte. Vill ju helst inte gå över tiden om man säger så.. Ettan vägde 3990 och han var störst så det blir nog nåt i den stilen skulle jag tro.. Snitt verkar läskigt.. Igångsättning säger de flesta gör skitont.. Men ut måste han ju smile5.gif

Vilken tur att det gick bra trots navelsträngen var lindad och knuten! Ja vissa kan ju ligga under medel och gå ner i vikt och ändå få bebisar som är jättestora! Märkligt!
    Jag vet omföderskor som tyckt att igångsättning inte varit mer smärtsamt än en förlossning som startat av sig själv. För förstföderskor är det ofta utdraget och smärtsamt med flera toppar på värkarna

Delar din uppfattning att jag vill att förlossningen ska starta av sig själv för mig är det en del av upplevelsen.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-04 16:04:40 följande:

Alltså det är sjukt drygt att gå runt och vara kissnödig jämt (fast jag ju inte är det, det bara känns så när det trycker på). Springer ni runt som vanligt? Jag drar mig t o m för att gå och handla för att det är så himla obehagligt med det där trycket och ilandet. Men jag antar att det inte finns något man kan göra åt det.

Samma sak för mig. Känner mig som ett barn när jag gör mig i ordning för att gå ut och tar på mig alla ytterkläder och skor och så måste jag kissa .... igen .... orkar knappt ens gå till bilen. Är livrädd för att hamna i bilkö och vill inte befinns mig för långt från en toalett.
  • Bell13

V 37 idag och ser fram emot att föda. Jesus vad jag är mätt på att vara gravid. Nu är den här resan snart slut och nästa resa börjar, ser fram emot det

• Bell13
    Anonym (smulan) skrev 2015-03-07 15:57:18 följande:

Hejsan brudar! Hoppas era graviditeter löper på fint. Jag är inne i vecka 34+5, och jag har så ont i hela kroppen idag (har gått upp 23 kg, vätskefylld, mkt värk i händer, fötter och knä)

Igår började jag fundera på en grej med mina vänner, jag vet inte riktigt om det är för att jag är i slutet av graviditeten eller om jag tycker att det var lite respektlöst. Jag har egentligen jättefina vänner som ordnade en babyshower för mig. På den här babyshowern bjöds det på tacos, och muffins. Det var jag och mina 3 närmaste vänner, att dricka fick jag saft eller vatten och mina 3 vänner drack vin. Är jag bara grinig för att jag är i slutet av graviditeten, eller var det respektlöst av de att dricka alkohol i ett så litet sällskap?

Blir ni irriterade på konstiga saker ännu?

Jag fixar inte onyktra/fulla personer under graviditet och blir bara irriterad. Tycker de beter sig och blir illa till mods när de pratar ostadigt, pratar med hög röst och blir konstiga. Personer som dricker en öl eller ett glas vin bryr jag mig inte om.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-08 00:35:53 följande:
    Jag har haft så i flera veckor. Känns mest när jag är upprätt och i rörelse. Har insett att det nog kommer att vara så fram till förlossningen.
    Tror att det blir så i upprätt ställning oftast för att huvudet trycker mot bäckenbottenmuskulaturen. Är jag kissnödig så gör det mer ont. Det är väldigt obehagligt tycker jag.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-08 12:35:44 följande:

Här har jag legat i sängen hela helgen med världens foglossning! Trötthet i ryggen, värk i bäckenet, höger skinka & ljumske som strålar ner i benen. Spelar ingen roll hur jag sitter, ligger eller står så värker det. Går som en ostkrok och håller i mig i allt för att få stöttning.. Fy bubblan om detta ska hålla i sig i 4 veckor till.. Ingenting hjälper heller. Sover knappt om nätterna då det värker och man vrider och vänder på sig stup i kvarten.

Nog för att jag haft foglossning med alla graviditeter men ALDRIG blivit så här klen!

Men lillan snart 2 & 1/2 var i alla fall gullig och erbjöd mig sina nappar och plåster smile1.gif Om det bara vore så enkelt.

Sorry för gnälligt inlägg!

Så där kände jag mig när jag skrev om igångsättning för nån vecka sedan. Det är helt fruktansvärt när det gör ont överallt och hela tiden. Hoppas det snart blir bättre för dig. Själv har jag varit ute med min åttaåring och matat ankor, cyklat och varit i parkleken i 3,5 h. Har ont i hela kroppen och kan knappt röra mig nu.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-03-08 19:44:42 följande:

Tjejer, vad har ni för blodtryck nu under graviditeten?

Jag har märkt av att jag ibland "ser stjärnor" när jag varit igång för länge, flimrande färgglada stjärnor i överkanten av synfältet. mitt HB är ju fortsatt halvdåligt och idag mätte jag blodtrycket till 91/51. Jag tycker att det känns väldigt lågt, jag brukar ligga runt 105/90 :/

Jag vet att mätaren jag använt är tillförlitlig eftersom den alltid brukar visa samma som mätaren hos BM.

Mitt blodtryck har legat på 100/60 så det är lågt men inte så lågt så jag får yrsel.
  • Bell13
    Michelle 341 skrev 2015-03-08 21:59:06 följande:

Är i v 34+5 nu. Tredje barnet. Har haft mkt sammandragningar och de sista dagarna har magen sjunkit rejält och idag kom delar av slemmis i trosorna. Det känns rejält där nere också och bebisen typ borrar med huvudet mot utgången och det gör skitont i ljumskar och hela utgången liksom. Känns som bebis ska trilla ut vilken sek som..

Vad tror ni? Kan den kanske komma lite tidigare?

Att slemproppen lossnar kan ju betyda att det börjar bli dags, ibland lossnar den ju iofs några veckor innan själva förlossningen startar.

Min bebis ligger fortfarande högt upp och det tolkar jag som att han vill stanna kvar ett tag till.

Du säger att din bebis sjunkit ner känns det så eller har bm bekräftat att det är så.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-09 11:21:22 följande:

Har ni packat era förlossningsväskor än? Jag har inte börjat men kanske borde.. smile1.gif

Jag har packat min väska. När jag får värkar packar jag tandborstar och schampo och sådana saker.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)