Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Just det, glömde skriva att vi bokade in RUL också!! Whoho! Blir den 6 november då jag är i vecka 19+0. Längtar!

• JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-09 14:24:21 följande:
    Då har vi rul samma dag och jag är då i 18+6
    Roligt! Då är vi två st som kommer att längta extra mycket efter den 6:e
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-09 14:28:18 följande:
    Jag menade inte att det var dåligt på nåt sätt. Dricker också juice på morgonen brukar pressa apelsin, äpple, morot, hallon och lite ingefära så äter jag tunnbröd med ost och marmelad :)
    Gud så gott det låter! Känner att magen börjar knorra rätt så rejält nu såhär på eftermiddagen

Jag kör på 1/3 apelsinjuice, 1/3 röd grapefruktjuice och 1/3 vatten. Tycker att det blir för "starkt" utan vattnet och så minskas ju sockerkoncentrationen lite också som ett plus . Har du en juicepress eller hur gör du din juice?
  • JhjärtaK

Någon mer än jag som kissar oftare på natten än på dagarna? På nätterna kissar jag varannan till var tredje timme men på dagarna kan jag hålla mig fyra timmar. Känns så himla skumt att kroppen har "ändrat om" så :-/. Och jag kissar mängder också på nätterna, inte några småskvättar där inte.

• JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-09 16:37:37 följande:

Här har vi UL v.12-13 och RUL v.19-20

Är det samma inde flesta kommuner?

Inget tidigt VUL här, är de standard hos andra eller måste man be om det?

VUL är nog inte standard någonstans i Sverige utan man måste be om det. Här i Gbg är det bara RUL som ingår som standard.
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-09 15:36:35 följande:
    Japp men först längtar jag till kub-ul den 23:e
    Har kub-UL den 18:e september och vill bara att dagarna skall gå och att vi skall få ett bra resultat!
  • JhjärtaK
    LillaSandy skrev 2014-09-09 17:33:58 följande:

Var jag som skrev förra, hade glömt klicka i signaturen =)

Jag fick det med dottern i vecka 14 men då för att jag bytte mvc, annars så är det nog ingen träff generellt mellan inskrivning och vecka 20. Känns det som en evighet mellan kub och RUL så ringer jag nig min bm och ber att få komma in och lyssna.
  • JhjärtaK

Ang att vara sugen på sex eller inte. Jag har inte varit sugen alls sedan jag plussade då jag varit för trött och mått för dåligt. Under graviditeten med dottern var maken glatt överraskad över att vi faktiskt hade sex några gånger ändå, han var inställd på att vi inte skulle ha det alls.

Prata med din sambo och föreslå att det kanske skall vara du som tar initiativet till sex nu framöver men att du gärna har närhet ändå.

• JhjärtaK
    Solkatten skrev 2014-09-09 22:18:31 följande:

Så vR inskrivningen klar, vad skönt det känns, lite mer på riktigt liksom. Hade bra värden fast järnvärdet låg på 121 vilket är bra men under 120 ska man helst inte ha och det kommer ju sjunka. Vill undvika järntabletterna så långt det går då jag blir så dålig av den. RUL bokat 3/11 :)

Leverpastej på smörgåsen tillsammans med ett glas apelsinjuice eller något annat c-vitaminrikt kanske kan göra så att du slipper järntabletterna i några veckor? Sen finns det ju två sorter så kanske mår du bättre av den ena än av den andra?

Härligt med RUL den 3/11. Hur långt gången är du då?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)