Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

What?? Grattis och är lite avis.

BigMami skrev 2015-04-01 11:17:29 följande:

I morse 07.57 anlände det en liten gosse på 3910gram och 51cm! Allt gick bra

• Bell13

Precis haft besök hos bm och nu är han äntligen fixerad.

Bara att fortsätta att vänta på att det kommer igång.

• Bell13
    mandalii skrev 2015-04-01 15:25:08 följande:

Stort grattis till alla bebisar i tråden. Nu är det ju vår månad tjejer, APRIL : ) Fantastiskt. Själv har jag 16 dagar kvar till bf och ser ut såhär.

Jättefin mage
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-01 16:22:34 följande:
    Så skönt att han fixerat sig smile1.gif Min bm var lite mer försiktig än din - hon ville inte känna på tappen före bf-datum då det kan trigga igång det hela. Så jag får snällt vänta och har ingen aning om om jag öppnat mig något eller inte. Har ju bf 10 april så jag kan tycka att det var lite väl försiktigt men men....
    Har bf imorn och vill såå gärna att det kommer igång.

Alla ringer och frågar om vi är på bb, lite tröttsamt.

Blev sjukt glad att han fixerat sig för det betyder ju att han verkligen är redo att födas
  • Bell13
    LaMoi skrev 2015-04-01 15:52:03 följande:

Stort grattis till er som fått era små underverk :)

Själv har har jag värkar till och från varenda dag.. Men de stannar av när jag somnar.. Det har kommit slem på morgnarna (ursäkta infon) öppen 3 cm och utplånad tapp sist jag var hos bm.... Bf på fredag! Nu vill jag bara att han ska komma ut så det är över snart!!

Visst önskar man att man visste när det ska ske? Har bf imorgon och idag på besöket var han fixerad.

Har varit redo länge nu och hoppas han vill bli det också
  • Bell13
    aprilbebis15 skrev 2015-04-02 11:10:55 följande:

LillaSandy nämner detta med att sova på vänster sida, hörde om det någonstans att man ska göra det, men alltså helt allvarligt sover verkligen ALLA gravid på vänster sida?? har aldrig hört såna råd från bm osv, om det verkligen var så borde man hört om det av fler "professionella" eller?

min bebis börjar alltid sprattla när jag ligger på vä sida för den har fötterna åt det hållet, så jag sover i princip bara på höger sida. Tänker även att man kan ju inte påverka hur man rör sig i sömnen?

Tänker ni andra på detta med vilken sida ni sover på?

Jag kan inte sova på vänster sida, han vaknar då och blir märkbart irriterad.

Menas det på allvar att man inte ska sova på höger sida?
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-04-02 10:54:34 följande:

25 dagar till BF, känner mig som en fyrkantig valross ;) phpq1qLkb85547.jpg

Är fascinerad av hur olika det är hur magen växer tycker din mage är jättefin och gullig. Min är som en luftballong och känns som den ska sprängas.

Bf idag så förhoppningsvis inte länge kvar nu.
  • Bell13
    LillaSandy skrev 2015-04-02 17:59:03 följande:

Blir fundersam, står DATE031813 på klisterlappar på stolen. Betyder det att den redan är två år gammal? Vi köpte en ny i butik.

Ja så är det stod januari 2014 på vår barnvagn vi köpte.
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2015-04-02 21:54:26 följande:
    Åh så spännande = D
    De flesta föder ju inte på bf men jag tror alla önskar att de gjorde det

Min sambo är så oerhört nervös och får nästan hjärtstillestånd bara jag vill gå och handla. Han är fixerad och det var skönt att höra hos bm i onsdags
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)