Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-04-07 10:32:29 följande:
    Håller alla tummarna på att det funkar! smile1.gif
    Hon tyckte det kändes mjukare den här gången men vi får se.

Om inget hänt innan fredag blir det ul då för att kolla mängd fostervatten och om det är lämpligt att vänta ytterligare 1 v med igångsättning. Hoppas verkligen att värkarna kommer igång igen snart. Vill inte vänta 10 dagar till
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-07 11:42:00 följande:

Har fått en tid på förlossningen 13.30 idag så får de kolla hur det ser ut. Någon som har koll på vad man kan "kräva"? En igångsättning eller måste man ha gått längre tid då (det har gått 1,5 dygn sedan första värken med ett uppehåll på typ 8 timmar innan kontinuerligt värkarbete på snart ett dygn).

De kommer kolla dina värkar hur långa de är och hur ofta de kommer.

Tror de gör en individuell bedömning. Säger du att du är helt slut och om de ser att förutsättningarna finns kan du säkert få

Igångsättning
  • Bell13
    Hanna 681 skrev 2015-04-07 14:03:37 följande:
    Jag tror också att man måste överdriva lite för att få hjälp. Känns typiskt Sverige tycker jag att allt ska ske så naturligt som möjligt, på gott och ont.
    Ja helt klart är det så i förlossningsvården. Tycker att jag alltid fått bra gehör och blivit lyssnad på men vet att det inte alltid är så.

Tycker man ska ha rätt att bli igångsatt när man passerat bf. Fattar inte varför man ska vänta i 2 v om kvinnan lider, inte kan röra sig eller om det finns andra skäl.

Jag ser ju iofs att det blivit mycket bättre sedan jag födde barn sist och det tar väl tid att förändra antar jag.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-04-07 16:06:33 följande:

Jag borde kanske stått på mig men blev väldigt vek där i förlossningsrummet. Tappen är utplånad och hon fick in toppen av ett finger men mer var det inte. Värkarna har alltså iaf inte bara varit pinvärkar men det kunde ju hänt mer smile4.gif Så nu är jag hemma igen. Har pratat med min Aurorabarnmorska om att ev sätta igång det hela om jag vill när det är moget men vet inte vad som räknas som moget - någon som vet?

Min bm fick in 2 fingrar men tappen är 2 cm lång. Hon sa att i det läget är det en bit kvar.

Du har ju börjat göra jobbet men värkarna behöver ju öka i intensitet för att det ska bli barn

Det är så psykiskt påfrestande att inte veta tycker jag.

Jag är på bf +5 idag och är så less nu
  • Bell13
    Anonym (Lillan) skrev 2015-04-07 11:23:06 följande:
    Men vilken luring! Ungefär så var det för mig när jag for in för två veckor sedan också. Hoppas din bm kan göra en hinnsvepning på dig idag. Konstigt att de inte gjorde det på förlossningen...
    De sa på förlossningen att det nog kommer att komma igång igen. Hinnsvepning görs nog bara om den gravida ber om det.
  • Bell13
    naughtyn skrev 2015-04-07 15:46:30 följande:

Men visst är det så att igångsättning ökar risken för komplikationer både för mamma och barn?

Är det inte så att det kan bli mer utdraget?
  • Bell13
    Anonym (Lillan) skrev 2015-04-07 20:47:36 följande:

Grattis LaMoi!

Hur går det för dig Bell13? Har hinnsvepning gjort någon nytta?

Här händer det absolut ingenting och det är så tröttsamt
  • Bell13
    Emmadee skrev 2015-04-07 18:59:08 följande:

Dunderförkyld, oförmåga att sova och höggravid är ingen bra kombo. Går runt som en snörvlande zombie och hoppas på att det inte ska sätta igång just nu. Känner mig inte i form för att få barn. Prio ett just nu är en natts sömn. Hade regelbundna sammandragningar när jag skulle somna igår, som dog ut. Nu är jag bara hostig och snorig. Och sovit har jag inte gjort på ett par nätter nu. Så jag tar plats i det gnälliga gänget..

Välkommen till gnällspikarna. Här har det inte hänt ett skit. Är verkligen less nu och tänker att jag kanske inte kommer föda alls
  • Bell13
    Valle80 skrev 2015-04-08 07:06:57 följande:
    Fy.. tänker på dig Bell. Jag bävar efter att ev gå över. Har också haft en massa förverkat och så fort de börjar kännas dör dom ut .. :( Kommer nog snart!!! Mina andra 2 har fötts bf+1 så jag hoppas verkligen att luriga trean är lika punktlig!

Har du kollar in tv serien One born every minute? Superbra pepper inför förlossningen tycker jag!
    Har gått över 3 resp 5 dagar tidigare men nu är det + 6 dagar över tiden. Blev så himla arg igår när bm säger att jag ska på ul på fredag på karolinska för att kolla att allt ser bra ut så vi kan vänta med igångsättning till nästa fredag om inget händer. 
    Fattar inte varför man inte kan sätta igång det på fredag den här veckan. 

Det går ju i Sverige att få snitt om det inte finns medicinska skäl då tycker jag att man borde kunna få igångsättning även om det inte finns medicinska skäl. Det är inte humant att inte kunna röra sig, knappt kunna sätta på sig skorna och bara gå omkring och må dåligt. 
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-08 08:45:06 följande:
    Usch vad jag lider med dig! Fattar inte heller att man ska tillåtas att gå runt och må dåligt sådär. Måste ju vara stressande även för bebisen. Moderkakan försämras ju också när man går på övertid.

Jag tycker man borde få välja själv efter bf hur man vill göra. Visst att det bästa är att det startar av sig själv men ibland måste man göra undantag! mamman måste ju också må bra..

Min foglossning/värk sitter ännu kvar 1 vecka efter fl och antar att den kommer sitta i ett bra tag till. Har svårt att lyfta benen och sitta i olika vinklar. Kan bara gå korta sträckor och stå korta stunder. Kan knappt bära babyskyddet...
    Har lite molvärk i ryggen men är inte inställd på att något kommer hända. Har ställt in mig på att bli igångsatt nästa fredag och att förlossningen ska ta 50 timmar. Verkligen inte humant att gå så här. Ska aldrig mer förespråka hinnsvepning heller för det funkar ju verkligen inte, tror att det är nåt de gör för att få tyst på otåliga blivande mammors tjat. 

Tycker synd om dig med foglossningen det är verkligen hemskt och att inte ens kunna bära babyskyddet Rynkar på näsan jag hoppas verkligen att det känns bättre för dig snart. 
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)