Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Min mage växer med så det knakar! Kul o se så mycket som verkligen hänt :)
  • emmasdag
    alhi skrev 2014-11-10 17:37:33 följande:

Blev inte flyttad öht utan bebis kommer runt 25:e mars med snitt som tidigare planerat. Vi visste datum eftersom vi gjort 6 vul/ul så här långt.

Hon skrattade åt envis och osammarbetsvillig liten som ligger som en arg liten fällkniv i magen. Vägrar att flytta på sig. 

Och så fick vi se könet också. Fast vi tänkt att inte kolla. Nyfikenheten tog över

.

Grattis till ett lyckat ultraljud :)
  • emmasdag

Ultraljudet avklarat för vår del nu, äntligen kan jag börja andas igen! Blev flyttad en dag, så bf är nu 9 april istället för 8 :) Vi väntar en liten gosse, lyckan går inte o beskriva! Fick så himla fina bilder på honom, o en perfekt snopp-bild, haha.
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-11 11:36:44 följande:

Grattis :) verkar som det är många pojkar i tråden so far. Jag blev också superglad både för att allt såg perfekt ut men också för att det var en lillebror

Tack!!! :) Ja, verkligen många pojkar! Jag va så orolig för hur jag skulle känna om det var en pojke, då vår förra vi förlorade var det. Men jag känner ren o skär lycka!! Vår dotter blev dock inte lika glad då hon ville ha en lillasyster, men jag tror hon finner sig i det så småningom :)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-11 16:44:52 följande:

Hon kommer säkert tycka det är mysigt när han väl är född.

Jag trodde inte det fanns så mycket gulliga pojkkläder men det finns ju massor.

Det finns verkligen super mycke fint! O kul o få handla till en pojke denna gången :)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-12 08:54:02 följande:

Ska bli jättekul att få handla pojksaker. Finns hur mycket fint som helst. Har precis upptäckt att Zara har jättefina barnkläder vet inte varför jag inte tänkt på att handla där tidigare.

Jaa zara har så fina kläder! Har dock aldrig kollat deras baby sortiment! Hur gamla är dina flickor?
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-12 10:39:55 följande:

Mina flickor är 12 och 8 år så det ska bli mysigt med en baby igen. Förmodligen den sista även om jag hoppas på en till.

Hur gammal är din flicka?

Min flicka är 4. Det kommer skilja nästan 5 år på henne och bebisen! Jag var fast besluten om att bara ha ett barn, sedan förändrades det, men då tog det lång tid o bli gravida, o när vi väl blev det var det fel på bebisen. Nu är jag lyckligast i världen som väntar en frisk pojke. Men jag kan tänka mig fler barn i framtiden, då tätare om vi har turen på vår sida :)
  • emmasdag
    madde10 skrev 2014-11-12 15:20:54 följande:

Åh, samma för mig. Min son kommer vara 5 år. Först ville jag inte ha fler, sen ville jag och då var det fel på bebisen. Så jag är superglad nu när jag varit på UL och allt var ok :) Får jag fråga vad som var fel med bebise? Vår hade fel på kromosom 13 och 18.

Åh, vad läskigt att det är så lika för oss! Upptäckte dom det på erat rul då? Vår bebis hade fel på skelettet, inget ben på ena sidan, o bara stumpar på andra benet o armarna.. Och så va det något med lillhjärnan och lungorna! När hände detta er? Så skönt att det såg fint ut denna gången för er med! Man lär sig att ta vara på livet och inte ta något för givet!
  • emmasdag
    madde10 skrev 2014-11-12 19:26:23 följande:

oj, vad ledsamt :(

Det upptäcktes vid KUB, så jag gjorde MKP. Det var i våras. Så jag har supernojat ända från början, men nu är det slut med det! Det är verkligen sant att man tar mer vara på livet. Nu ska det gå bra för oss alla!

Vårat var med i våras, april, och upptäcktes på rul. Så det kommer bli nästan exakt ett år emellan! Jag har också varit fruktansvärt nojjig! Men nu tänker jag njuta och längta efter våran lillkille! Och självklart ska det gå bra för oss alla, det är jag 100 på :)
  • emmasdag
    madde10 skrev 2014-11-12 19:31:26 följande:

Jag känner inte heller nåt,18+1. Har moderkakan i framväggen så det är väl en förklaring. 

Jag har med moderkakan fram, men på vänstersidan! Så jag känner mest på höger, o där är det så tydligt :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)