Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-09-29 14:37:33 följande:

Jag förstår absolut ditt val. Men jag förstår inte hur du menar med att du kunde känna på dig att bebisen inte mådde bra redan i vecka max 13? Då känner man ju inte så mycket, jag menar vad var det du kände?

Jag som också varit med om en tragedi med våran förra graviditet förstår precis hur alhi menar. Dels tog det lång tid att bli gravid, och sedan när jag väl var gravid var det något som kändes väldigt konstigt. Både jag och min sambo hade dessa känslor, min svärmor med har hon sagt nu i efterhand. Min magkänsla brukar stämma, den gjorde det då. Och jag hoppas den gör det nu, för denna gång känns allt väldigt väldigt bra :)
  • emmasdag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-29 17:27:19 följande:

Jag hade en ofostrig graviditet förra hösten och jag kände att någit inte stämde men avfärdade det. Jag borde ha litat på min magkänsla.

Precis, för man vill ju absolut inte tro att något är fel, och speciellt inte med ens efterlängtade barn..
  • emmasdag

99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)

• emmasdag
    Sommarsnö skrev 2014-10-01 15:06:05 följande:

Hur tänker ni angående att ta influensavaccin nu när förkylningstider kryper sig på? Som gravid är man ju i en riskgrupp vad jag förstår och såg på Nyhetsmorgon för några dagar sedan där en läkare föreslog vaccinering av gravida efter vecka 16. Tänker ni vaccinera er?

Jag tänker inte vaccinera mig!!! När jag var gravid med dottern var det värsta hypen över Svin influensa, jag gjorde inte det då heller! Och med facit i hand är jag otroligt glad att jag inte gjorde det! Jag litar på att min kropp klarar av diverse sjukor och tar smällen så att inte bebisen drabbas! :)
  • emmasdag

Min mage i olika vinklar eller vad man säger :) Lite svullen i övre delen av magen efter fredagsmys :)
  • emmasdag

Jisses så nervös jag är just nu. Imorgon 8.30 är det dags för ul igen. Jag hoppas så innerligt att vår lilla bebis mår bra och utvecklats som den ska!

Håll tummar och tår för oss imorgon alla blivande april- mammor <3

• emmasdag

Åh vad jag är LYCKLIG!!! Fick se en helt perfekt 7,3 centimeter lång bebis idag på ultraljudet! Fick även superfina siffror uträknat efter enbart UL, inget blodprov så kan kanske inte kalla det KUB? Iallafall, just nu svävar vi på moln och ikväll ska vi äntligen få berätta för dottern att hon ska bli storasyster : )
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-06 17:56:44 följande:

Så mysigt! Vilken v är du i? Vi ska på ul om 1v!! Längtar så men samtidigt nervös att det inte ska vara något liv där!!

Det är helt underbart :) Jag är i v 14 (13+4) Ja, jag va så himla nervös, har inte sovit ordentligt på 2 veckor! Har ni varit på något ul tidigare i graviditeten? Det är ju så himla mysigt! Vilken vecka är du i? :)
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-06 21:35:03 följande:

Oki mys:)

Ja jag har varit på ett och då såg dem hjärtat! Men känner mig inte så gravid, därför man nojar att de ska ha dött!

Jag o min bm är lite oense, men jag säger att jag är i v 12 ( 11+2) kommer vara 12+3 när vi gör UL! Om allt ser bra ut måste ja berätta för alla på jobb då det börjar bli ohållbart;)

Men helt klart super nervös!!

Då är ju risken minimal att något skulle hänt! Jag har också mått bra, väldigt bra jämfört med mina andra graviditeter, o det är ju lite läskigt för då finns ju tankarna om man verkligen är gravid : )

Syns det mycket på dig? Mysigt o få berätta på ett vis! Vi berättade för dottern igår, hon reagerade inte som vi hoppats. Ignorerade oss och blev skit arg! Tror dock det beror på att det inte gick vägen sist, o då hade hon längtat så himla mycke...
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-10-07 08:42:00 följande:

Vi hoppas på det;)

Ja är super svullen, ingen liten bebismage utan mer rejäl kula haha, fått sätta gummiband på arbetskläderna då ja inte kan be om större kläder utan att förklara;P men tror de är svullna tarmar ( har haft sååå ont i magen denna grav precis som med sonen)

Sj då? Syns ju mer denna gång då de är nr 2!

Ska bli skönt att kunna berätta för att få mer förståelse till min sjukskrivning och varför jag inte vill göra lika mycket längre. Tror nog några anar så kommer nog inte bli super överraskade! Ska även berätta för sonen då, han tjatar om bebis varje dag så hoppas hann blir glad!

Naw lilla gumman, de är klart, hur gammal är hon? Kanske släpper när hon ser magen växa, känna o höra bebisen!!

Usch, det är så jobbigt med magen, peppar peppar men hittills har det varit rätt lugnt för mig denna gång, förra var ett helvete.. Klarar dock inte väldigt fet mat, men det har jag lärt mig och avstår gärna :)

Ja, det syns ju betydligt mer nu än första. Då fick jag mage efter v 20 typ! Haha

Hon är 4 år. Idag kom hon till mig o frågade när bebisen kommer, för hon längtar! Då var det nära att jag brast i gråt av lycka, haha.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)