Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-11-05 12:41:46 följande:

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

Så härligt! Grattis :)
  • emmasdag
    linnis83 skrev 2014-11-05 21:35:45 följande:

Grattis till alla lyckade rum idag! På tisdag är det äntligen min tur! = )

Åh jag har med på tisdag! Längtar ihjäl mig!!!
  • emmasdag
    alhi skrev 2014-11-06 11:33:03 följande:

Hej allihopa, grattis till lyckade rul! Vi har vårat på måndag och är till skillnad från er inte alls så exalterad. Känns otroligt läskigt bara. Vill att allt ska vara bra med den lille. Om allt ser bra ut ska jag fira med att köpa första plagget.

Jag är inte vidare exalterad över själva ultraljudet. Längtar bara så otroligt mycke efter att få se den lilla, o att allt är bra med den! Trots två tidigare ul vågar jag inte riktigt slappna av än..
  • emmasdag
    alhi skrev 2014-11-07 15:11:20 följande:

Hur ofta känner ni solklara sparkar från bebisen?

Har varit ganska varierande.. Några dagar kände jag inget alls, nu känner jag varje dag! Mest och tydligast på kvällar, men även ibland morgon o mitt på dagen. Nojjar direkt det går lång tid mellan gångerna..
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-11-07 23:01:10 följande:

Impad av er som kommer ihåg alla värden o siffror, skriver ni upp detta haha?

Bara bm säger att de är bra så glömmer ja det direkt haha!

Hahaha jag har tänkt exakt samma :D vet knappt vad allt betyder o då är det mitt andra barn!
  • emmasdag
    JhjärtaK skrev 2014-11-08 13:42:24 följande:

Jag äter Niferex och åt det även när jag var gravid med dottern och det har gått bra. Har blivit lite hårdare i magen men absolut inget alarmerande. Det är så olika hur man reagerar på dem men det finns en annan sort också som man kan prova om Niferex inte blir bra.

Jag käkar också niferex! Mår bra på dom denna gång, inget krångel alls med magen. Med dottern va de tvärtom, blev stenhård och led verkligen! Min bm sa att jag skulle ge det en chans med niferex denna grav, för det endast är dom som tillgodoser järnbehovet..
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-08 15:14:46 följande:

Min bm sa att duroferon går också bra. Forskning visar också att järnet i nötkött är bättre vid graviditet än järnet i grönsaker. Jag äter dock järn från båda källorna.

Vid min förra graviditet var jag tvungen att göra en rotfyllning i en tand, tandvärken var från helvetet och jag fick citodon utskrivet. Min bm sa att det ska jag absolut inte ta att det är livsfarligt. Jag ringde och rådfrågade min husläkare och han sa att det är helt ok att ta citodon under graviditet. Jag är så van att olika vårdpersonal säger olika saker. Det är förmodligen så att på din mödravårdscentral rekommenderar man niferex och inget annat :)

Kan tänka mig att det är så! De där med citodon har jag hört förr! Det vettigaste är väl att använda sitt sunda förnuft o testa sig fram liksom! :)
  • emmasdag

Alltså jag har sån jäkla foglossning nu!!! Med förra satt det mest baktill, nu har jag mest fram, vid blygdbenet! Det gör så förbannat ont när jag ex ska vända mig i sängen på natten, att jag vaknar! Har ett sånt bälte, men de tycker jag inte hjälper alls! Har ni några knep eller tips för o orka? Blir livrädd när det gör såhär ont redan :(

• emmasdag
    Phosie skrev 2014-11-09 16:46:16 följande:

Tränar du något? Jag hade väldigt ont tidigt, redan i vecka 8 men sen har jag börjat simma 1-2 gånger i veckan och börjat på gravidyoga efter att en sjukgymnast tipsat mig om det! Nu känns det faktiskt lite bättre! Har du ett ansträngande jobb också?

Nej, jag tränar inget. Vardagsmotion, promenader o så.. Tycker det hjälper för stunden, men att man får äta upp de sen typ. Simning ger jag gärna en chans då jag älskar de :) Tack! Jobbar som timvikarie på gruppboenden, o det känns ju när man jobbat om jag säger så!
  • emmasdag
    alhi skrev 2014-11-10 11:56:38 följande:

Otroligt nervös. Tar ingenting för givet. Innan förra ultraljudet kom ett förkrossar par ut ur rummet och verkligheten blev väldigt påtaglig. Önskar att min lilla mår bra. Några timmar kvar bara.

Håller tummar och tår för dig idag!

Jag och min sambo har varit det förkrossade paret, och det önskar jag ingen i hela världen.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)