Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ice skrev 2014-08-30 12:07:20 följande:

Ge mig lite hopp! Ni som redan har barn och genomgått graviditeter förut..

Hur länge ska man ha det såhär och när blir man tagen på allvar? 

Strax över en vecka som sängliggandes med illamående. Inte fått i mig mer än max (och då menar jag max!) en barnportion mat om dagen. Får i mig vätska (saft) ganska så utan problem. Kräks minst en gång om dagen. Svag, trött, illamående konstant. Har primperan utskrivet (som skrivet tidigare i tråden) och det hjälper sådär. Minskar på kräkningarna men illamåendet ligger kvar. 

När får man mer hjälp om man ens får det ?? Kommer det här gå över?? Barnmorskemottagningen rekommenderade mig till att höra av mig till gynmottagningen och där blev jag så dåligt bemött i telefon så jag drar mig gärna ifrån att ringa tillbaka.. 

Vilken vecka är du i? Med min första mådde jag jättedåligt till vecka 20 ungefär, lättade dock lite när veckorna ticka på. Under förra grav slutade jag må illa i v 12. Innan dess åt jag minimalt o var sängliggandes många h per dygn. Det brukar ju oftast vända vid v 12. Känner du att du inte fixar det så länge, hade jag ringt mim bm, det är ju hon som har hand om DIG, och ska stötta dig när det behövs. Inte gyn! Va envis o stå på dig :)
  • emmasdag
    Anonym skrev 2014-08-30 15:01:35 följande:

Vecka 9. Och jag känner väl egentligen att jag inte står ut en enda dag till såhär. Får ringa bm på måndag igen :( 

Det tycker jag att du gör rätt i! Om det finns något mer o testa borde ju bm kunna ordna/ skriva ut recept på det åt dig. Tycker det låter galet att du blev hänvisad till gyn för en sådan sak! Men lycka till :)
  • emmasdag

Imorgon är det dags för mitt första Vul denna graviditeten. Har inte varit nervös innan men nu är jag skiträdd! Veka 10 imorgon!

• emmasdag

Måste få dela med mig om mina glädjebesked! Idag har vi fått se en liten skatt på vul. Hjärtat slog så fint och mina beräkningar stämde exakt, vecka 10 idag, helt underbart!

Vår förra graviditet slutade i vecka 20 genom avbrytande, fick sedan besked om att genteknikutredning skulle startas då ett ovanligt genfel misstänktes, som innebar 25-50 % risk i nästa grav. Idag fick vi svar på proverna, INGET genfel, bara ren jäkla otur! Jag är så jäkla lycklig! Nu väntar ul i vecka 14 då man kommer se att inte samma sak hänt oss igen.

Men idag är jag bara lycklig!

• emmasdag
    Krabban skrev 2014-09-08 16:00:22 följande:

Tack för era svar! Började blöda för ett tag sen och ska nu ringa gynakuten. Åh hoppashoppashoppas att det inte är ett missfall.

Håller tummarna för er! När min syster var gravid började hon också blöda, men allt gick bra och hon har nu en perfekt liten son på ett år! Jag har haft bruna flytningar denna grav men vi fick se en liten skatt med ett tickande hjärta i torsdags! Det måste inte gå åt skogen trots blödningar o skit!
  • emmasdag

[quote=73954057][quote-nick]Krabban skrev 2014-09-08 16:19:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Om du va på vul i onsdags kan det ju vara slemhinnorna som spökar? Jag fick lite lite brunt som igår, o jag va iväg i torsdags ju! O gången innan dess va typ 2 veckor sedan. Jag är i vecka 10, 11 på torsdag! Du då? : ) Har du slutat blöda?

• emmasdag
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 22:52:10 följande:

Jag känner mig väldigt ledsen, hoppas jag kan få lite pepp här.. Jag har inte varit direkt sexsugen på senaste pga illamående och annat. Min sambo har försökt få till det lite men väldigt osexigt, typ klappa på rumpan och när jag sagt nej så har han tagit sin mobil och gått in på toa (oj gissa vad han gör) och jag tar åt mig av det jättemycket. Dels för att han inte ens försöker på riktigt och dels för att vi inte ens sover nära varann längre. Han flyttar sig bort när jag vill ligga nära.. Vad ska jag göra?

Att inte vara sugen är nog inte så himla ovanligt.. Jag är verkligen inte det jag heller. Tycker att du ska ta ett snack med din sambo om du inte redan gjort det. Han måste ju förstå att det är mycke som händer i din kropp och att saker o ting förändras. Det är viktigt med förståelse, från bådas håll.

För mig förändrades det runt halvtid i min första grav, från att må skit o inte vara sugen till totalt tvärtom! Om det är till någon tröst :)
  • emmasdag
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 22:52:10 följande:

Jag känner mig väldigt ledsen, hoppas jag kan få lite pepp här.. Jag har inte varit direkt sexsugen på senaste pga illamående och annat. Min sambo har försökt få till det lite men väldigt osexigt, typ klappa på rumpan och när jag sagt nej så har han tagit sin mobil och gått in på toa (oj gissa vad han gör) och jag tar åt mig av det jättemycket. Dels för att han inte ens försöker på riktigt och dels för att vi inte ens sover nära varann längre. Han flyttar sig bort när jag vill ligga nära.. Vad ska jag göra?

Att inte vara sugen är nog inte så himla ovanligt.. Jag är verkligen inte det jag heller. Tycker att du ska ta ett snack med din sambo om du inte redan gjort det. Han måste ju förstå att det är mycke som händer i din kropp och att saker o ting förändras. Det är viktigt med förståelse, från bådas håll.

För mig förändrades det runt halvtid i min första grav, från att må skit o inte vara sugen till totalt tvärtom! Om det är till någon tröst :)
  • emmasdag
    Rebecka84a skrev 2014-09-10 17:28:51 följande:

Tänkte fråga er med barn sedan tidigare, när kände ni av barnets första rörelser?

Med första kände jag rörelser i vecka 23 första gången. Förra grav kom det redan i vecka 17-18 så lite olika! :)
  • emmasdag

[quote=73973378][quote-nick]tinifini skrev 2014-09-11 12:33:44 följande:[/quote-nick]Hej, tänkte höra med er ang brösten, jag har haft jätteont i brösten, svullna och varma. Men över en natt så bara det försvann. Jag är jättenojig nu att det ska vara missfall på G. Mår fortf illa men lite bättre- har köpt seaband och dom funkar bra. Har även haft ont i ryggen- allra längst ner vid svanskotan och ut i skinkorna.. Känner ni igen det? Ska på VUL på måndag men fy vad nervös jag är.. Har haft mf tidigare i v

Mina symptom varierar från dag till dag. Så jag njuter när jag mår bra :) Tror verkligen inte du behöver oroa dig! Va glad sålänge du mår bra!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)