• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-09-16 19:07:30 följande:

Hej Vi ska träffa läkaren i morgon för genomgång av provsvaren och undersökning. Så kul att vi är nära varandra tidsmässigt i Västerås. Grejen är att jag har värsta mensen just nu. Min mens är lång och oregelbunden. Jag försökte ringa dem mellan 7-8 men det var upptaget. Så vi ska gå ändå. Hur äckligt är inte det. Men de har säkert varit med om värre även om det känns ofräscht.

Vad roligt, välkommen i tråden. Det är säkert ingen fara, han har nog varit med om värre, haha!

Ja det är lite knepigt med deras telefontid. När jag ringde så var det upptaget flera gånger och sen när det väl gick fram signaler så tog dom inte samtalet, jag fick prata in på svararen så ringde dom upp. Det verkar vara så dom gör, är nog många som ringer och en timme är inte mycket.

Var bor ni? Hur gamla är ni?
  • Bergamott83

Vi bor i Västerås och är 30 års åldern. Det var stört omöjligt att komma fram. Kom inte ens till telefonsvararen. De skulle ha uppringning som de andra klinikerna har då har man lite tidsspann och slipper upptaget tonen. Men de är trevliga där. Jag hoppas de står ut med mensen annars får jag komma tillbaka. Vad gör de mer första gången man träffar läkare?

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-09-16 19:27:11 följande:

Vi bor i Västerås och är 30 års åldern. Det var stört omöjligt att komma fram. Kom inte ens till telefonsvararen. De skulle ha uppringning som de andra klinikerna har då har man lite tidsspann och slipper upptaget tonen. Men de är trevliga där. Jag hoppas de står ut med mensen annars får jag komma tillbaka. Vad gör de mer första gången man träffar läkare?

Man går igenom provsvaren.
    Gör ett VUL.
    Går igenom formuläret man fick fylla i, om sjukdomar, tidigare graviditeter m.m.

Ja, mycket prat alltså.
  • IVF
    cameleon skrev 2014-09-16 14:35:05 följande:

Det verkar inte vara så långa kötider. Vi skulle få börja någon gång i vinter men det var innan cystan hittades så nu lär det ju bli någon gång i början av nästa år, hoppas jag.

Hur mår du inför hela grejen?

skönt med att det inte är långa kötider! Hörde om ca 1 års väntetid i sthlm så blev nervös.

För att vara ärlig mår jag nog inte så jävla bra efter allt som hände förra veckan men försöker så gott jag kan att acceptera läget och ställa sig upp igen.

Hur mår du nu när ni fått reda på cystan?

Vad kul med en till! Hoppas det gick bra hos läkaren!
  • Bergamott83

Det gick bra hos läkaren. Hans värde va 105 milj och jag hade bra värden på allt och min pcos är borta även min pco. Så vi får IVF och kommer gå på gruppträff i oktober eller november.

Hur är det med er andra här inne idag?

• cameleon
    IVF skrev 2014-09-17 20:31:24 följande:
    skönt med att det inte är långa kötider! Hörde om ca 1 års väntetid i sthlm så blev nervös.

För att vara ärlig mår jag nog inte så jävla bra efter allt som hände förra veckan men försöker så gott jag kan att acceptera läget och ställa sig upp igen.

Hur mår du nu när ni fått reda på cystan?

Vad kul med en till! Hoppas det gick bra hos läkaren!
    Jag mår bättre nu än vad jag gjorde samma dag jag fick reda på det. Jag tänker att detta skjuter på IVF:en några månader. Har vi väntat på barn sedan 2008 kan vi vänta några månader till..
    Det jag är orolig för är om cystan inte går att ta bort via titthålsoperation, då måste ju nedre buken öppnas och läktiden kommer bli jobbigare..
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-09-17 22:37:50 följande:

Det gick bra hos läkaren. Hans värde va 105 milj och jag hade bra värden på allt och min pcos är borta även min pco. Så vi får IVF och kommer gå på gruppträff i oktober eller november.

Hur är det med er andra här inne idag?

Vad bra att det gick bra hos Johan!
    Jag fick brev från honom idag, mitt THS-värde ligger tydligt utanför normalområdet (0,4-4). Mitt ligger på 5,1! Så nu skall jag börja äta Levaxin så jag är så redo jag bara kan inför IVF:en.

När vi var på första besöket hos barnmorskan så sade hon att jag måste sluta snusa så det gjorde jag faktiskt samma dag, var inte svårt alls. Jag har slutat dricka alkohol för att verkligen rena kroppen samt skall jag dra ner mitt kaffedrickande.
    Skall ni förbereda er på något särskilt vis?
  • Bergamott83

Nej, det tror jag inte. Jag dricker sällan och använder inte tobak. Men jag ska försöka träna upp kroppen mer så den orkar med en graviditet och försöka sluta med godis och läsk.

Dudå?

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-09-20 12:05:43 följande:

Nej, det tror jag inte. Jag dricker sällan och använder inte tobak. Men jag ska försöka träna upp kroppen mer så den orkar med en graviditet och försöka sluta med godis och läsk.

Dudå?

Jag lever typ på godis och läsk, har jag alltid gjort..

En sak till som jag skall göra är att fortsätta äta mycket, mitt BMI ligger precis på normalvikt, så går jag under 18,5 får jag ju inte göra IVF.
  • Bergamott83

Är det någon som varit på gruppträffen än? Och hur känner ni för att gå på  gruppträff?

Svar på tråden IVF Västerås 2014