Bergamott83 skrev 2014-09-26 08:06:15 följande:
Jag tror att återsättningen är i Uppsala, hur skulle de annars kunna säkerställa embryons resa till västerås?
Jag vill absolut inte bli sövd. Jag hoppas på en stor tjyss av avslappnande och smärtlindring istället. Jag gillar inte känslan när jag blir sövd och över att jag inte har "kontroll" över vad som händer i min kropp. Men du kanske kan bli lätt sederad då kommer du inte ihåg någonting efteråt endå och det är inte lika riskfritt som vid sövning.
Tänk att vi om ett år kanske är gravida?! Hur coolt är inte det. Jag kan inte fatta=)
Ja, det har du ju rätt i, att dom inte kan säkerställa embryons återkomst till Västerås! Så långt tänkte inte jag.. Du är klok du :)
Jag vet, tänk att vi "snart" kan vara gravida! Det kommer inte riktigt gå in i mitt huvud förrän dagen jag ser ett plus på stickan. Tyvärr har jag ju inte gjort det, jag visste nämligen inte att jag var gravid när jag fick mitt utomkvedshavandeskap. Fick inte ens reda på hur långt gången jag var av läkarna efter operationen :(
Jag är bara otroligt ledsen att jag har en cysta som måste opereras bort innan hela IVF-karusellen kan börja. Ringde röntgenkliniken i veckan men än hade dom inte någon tid till mig. Det var ungefär 100 personer före mig!! Så först vänta på röntgentid och sedan operationstid.. Så vi räknar inte med att komma igång med IVF:en förrän några månader in i nästa år, tyvärr..
Min man har haft en dotter sedan tidigare som bodde hos oss, hon dog tyvärr 2012, bara 17 år gammal. Det var hårt för honom (och mig) så klart men jag kände att jag inte ville skaffa barn direkt efter, för då skulle det kännas som om vi ersatte henne på något vis, och det går ju så klart inte.
Men nu hoppas vi på en liten knodd, för min del får det gärna vara en flicka, som får namnet Ingrid (om jag kan övertala min man, han är inte så förtjust i namnet..)