• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • autun

Tack för lyckoönskningarna!

Bergamott83: Ja, vi är också västeråsare:) Och i samma ålder också tydligen; jag 82:a och min sambo 83:a :)
    Vet ännu inte när "kotten" ska komma, har tid hos Johan 20/11 och då får vi nog veta mer och förhoppningsvis göra ett VUL och se så att står rätt till där. Men vet inte hur tidigt man kan se sådant på ultraljud.
    Hoppas att du får goda besked angående din operation förresten. Håller tummarna för dig.

• Bergamott83
    autun skrev 2014-11-09 17:28:18 följande:

Tack för lyckoönskningarna!

Bergamott83: Ja, vi är också västeråsare:) Och i samma ålder också tydligen; jag 82:a och min sambo 83:a :)
    Vet ännu inte när "kotten" ska komma, har tid hos Johan 20/11 och då får vi nog veta mer och förhoppningsvis göra ett VUL och se så att står rätt till där. Men vet inte hur tidigt man kan se sådant på ultraljud.
    Hoppas att du får goda besked angående din operation förresten. Håller tummarna för dig.

Autun: Vad kul med ännu en västeråsare=) och  att vi är i samma ålder. Det är inte jag som ska opereras det är Cameleon.

Jag går bara och väntar på att få tid till gruppmötet. Jag ringde dem här om dagen och om någon avbokar i december så kommer de ringa in oss då. Jag hoppas, hoppas, hoppas någon blir sjuk eller har superviktig resa med jobbet( ja, jag vet jag är hemsk) så att de inte kan och ringer oss. Annars får vi komma i  januari och börja med IVF efter det. 
    Jag hade önskat att vi hade fått komma innan jul det hade varit kul att ha det och berätta för släkten på julafton. Men ja, då får det bli efter jul istället då. Om nu inte någon verkligen, verkligen inte kan. Vilket jag hoppas. 
  • IVF
    cameleon skrev 2014-11-05 15:11:52 följande:

Jag gjorde ingenting men helst plötsligt så var det en röd prick efter ditt inlägg, skönt. Jobbigt att behöva klicka sig in i tråden för att se om den blivit uppdaterad.Jag googlade och den 6 januari är det trettondedag jul, det är en tisdag...

Jag tror inte att någon operation blir aktuell för min del förrän i början av nästa år, så lång tid som allt tagit hittills så kommer ju knappast en optid dyka upp före jul.

Jag skall fråga Johan på måndag om vi kan få ställa oss i kö nu eller om vi måste vänta till efter operationen. Jag tror inte att vi får göra det, för skulle det visa sig att cystan är typ cancer eller nått då blir det ju inte ens tal om IVF.

Men jag hoppas att vi hamnar i samma grupp! Jag är inte aktiv i andra trådar, skriver bara i denna och det är superkul att vi hittade varandra. Jag saknar användaren IVF, hon skrev i början av tråden. Undrar hur det är med henne.

Vad glad jag blev nu att läsa att ni tänker på mig. :D

Jag och min sambo har träffat Johan och ska på infomöte nu den 11 dec. För oss gick allt snabbt, kanske för att de vet vad problemet är. (Att mina äggledare är borttagna.)

Mannen var dock mindre nöjd att behöva lämna sperma provet, allt såg helt normalt ut!

:)

Har inte hunnit läsa tillbaka så mycket än, ska försöka göra det. Men hur går det för er?
  • IVF
    Bergamott83 skrev 2014-09-23 11:46:28 följande:

Oj, vad jobbigt med utomkvädes och två gånger. När man väl blivit gravid och så sätter det sig på fel ställe. Jag hoppas du får barn med IVF karusellen. Jag har inte läst så mycket i tråden innan. Jag känner många som gjort IVF, jag har flera i familjen som gjort det och även bland vänner. Men jag har aktivt valt att inte ta reda på information om vad IVF är. Fast läkaren sa att jag måste läsa på så nu gör jag det.

Ska du på gruppmöte  i oktober eller är det individuella mötet först? 

Förlåt för sent svar!

Ja det var oerhört tung med två utomkveds, har sån baby längtan nu. Jag har en dotter, Olivia, kom till på naturlig väg, men inte med min nuvarande man. Min dotter är väldigt införstådd med bebisen som fastnade och pratar ofta nu om att hon vill ha ett syskon. "När doktorn ska hjälpa er att få barn kommer det gå bra mamma, det vet jag." Smart för att vara 4 år :)
  • cameleon

Kul att höra ifrån dig igen IVF.

Det går sakta men säkert framåt för min del. Den 27 november skall jag operera bort cystan, känns så skönt att äntligen ha fått en operationstid så jag får det hela ur världen och gå vidare.

Träffade Johan nu i veckan och nästa steg är infomöte men jag har inte fått någon tid än, han trodde det skulle bli i januari för min del.

• Bergamott83
    IVF skrev 2014-11-13 17:46:22 följande:
    Förlåt för sent svar!

Ja det var oerhört tung med två utomkveds, har sån baby längtan nu. Jag har en dotter, Olivia, kom till på naturlig väg, men inte med min nuvarande man. Min dotter är väldigt införstådd med bebisen som fastnade och pratar ofta nu om att hon vill ha ett syskon. "När doktorn ska hjälpa er att få barn kommer det gå bra mamma, det vet jag." Smart för att vara 4 år :)
    Åh vad kul att du ska till johan datum två i december. Säg till om du ska boka av för då är det vi dem ringer till. Du kan väl typ hosta på någon annan så att vi också kan få gå . Haha. Nä urs vad jag är taskig. Men det är lite så jag känner. Jag vill så gärna innan jul. Men jag tänker, vem sjutton avbokar sin tid till IVF?
    Vilket datum var ni där första gången ?
  • IVF
    cameleon skrev 2014-11-13 18:07:20 följande:

Kul att höra ifrån dig igen IVF.

Det går sakta men säkert framåt för min del. Den 27 november skall jag operera bort cystan, känns så skönt att äntligen ha fått en operationstid så jag får det hela ur världen och gå vidare.

Träffade Johan nu i veckan och nästa steg är infomöte men jag har inte fått någon tid än, han trodde det skulle bli i januari för min del.

Vad skönt att du äntligen ska få komma på operation. Har tagit ett tag.. vi kommer nog starta ungefär samtidigt oavsett med hormon behandling och äggplockning! :)
  • IVF
    Bergamott83 skrev 2014-11-13 19:10:28 följande:

Åh vad kul att du ska till johan datum två i december. Säg till om du ska boka av för då är det vi dem ringer till. Du kan väl typ hosta på någon annan så att vi också kan få gå . Haha. Nä urs vad jag är taskig. Men det är lite så jag känner. Jag vill så gärna innan jul. Men jag tänker, vem sjutton avbokar sin tid till IVF?

Vilket datum var ni där första gången ?

Haha ja visst, är dunder förkyld nu så skulle nog kunna smitta av mig ;)

Men oavsett så kommer inget mer hända nu i detta år efter infomötet, i januari kör vi nog igång :)

Vi var där 12 oktober! När var ni?
  • Bergamott83

Vi var där den 17 september så egentligen borde vi stå före er i kön enligt mig. Så  jag tycker det är jättekonstigt att ni är före om ni var där i oktober. Vi var där nästan en hel månad före och fick godkänt då att stå i IVF kön. 
    Så jag undrar vad som hände där?

• cameleon

Första gången vi var där var den 2 september.
    Jag fattar inte heller hur dom räknar :(

Svar på tråden IVF Västerås 2014