• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • cameleon
    Anonym (Anna) skrev 2014-10-14 15:03:44 följande:
    Hej får man fråga vad det är man utreder via röntgen? Vad är det man kan se där?
    Vid mitt första besök med läkaren så hittade han en cysta på min äggstock. Därför måste jag röntga buken och efter det operera bort cystan. Därefter får vi börja med IVF. 
  • Bergamott83
    cameleon skrev 2014-10-14 14:34:18 följande:

Bergamott83: Jag förstår din besvikelse angående att det "bara" var cellprovskontroll. Jag hade reagerat precis som du gjorde, haha..!

Har ni fått någon tid för infomötet än?

På måndag har jag tid för röntgen i Köping, äntligen!!

YEY! Åh ! VAD SKÖNT!!! Äntligen! 
    Du jag har inte hört något alls så vi kanske hamnar i samma grupp ändå. Det skulle inte förvåna mig. Alls. 
    Hepe skrev 2014-10-13 07:06:59 följande:

Det var inget bra reportage, inte frågestunden heller.
    Det som signalerades var att alla lyckas med ivf, så är det verkligen inte.
    Men det är bra att hon som offentlig person går ut med detta och visar att det finns ett problem i samhället som heter ofrivillig barnlöshet och som väldigt många mår dåligt av.

Jag såg inte frågestunden bara om Sofia sångerskan. Nej, alla blir ju inte gravida med IVF det borde de ha varit tydliga med. 
    Jag vill inte ens tänka den tanken att det här inte skulle gå alls. Jag hoppas verkligen att det ska gå 
  • Hepe

Vi har fått en ny tid den 29:e, får se vad de säger då, om det blir fler försök eller om vi blir nekade? Läkaren i Uppsala rekommenderade äggdonation, men det har vi ju så sent som i april i år blivit nekade av dem i just Uppsala!! Det är konstigt hur de tänker... 
    Känns riktigt deppigt nu...

• Bergamott83
    Hepe skrev 2014-10-15 19:38:19 följande:

Vi har fått en ny tid den 29:e, får se vad de säger då, om det blir fler försök eller om vi blir nekade? Läkaren i Uppsala rekommenderade äggdonation, men det har vi ju så sent som i april i år blivit nekade av dem i just Uppsala!! Det är konstigt hur de tänker... 
    Känns riktigt deppigt nu...

Hepe: Hur många IVF försök har du och din partner gjort?
  • Hepe

Fyra, men det är bara ett fullföljt. Vi får inte ut ägg som är mogna. Ferten räknar bort de som inte leder till återförande så vi är fortfarande på försök två. Får se nu om de vill fortsätta. Jag vill prova Puregon igen, hade bättre äggmognad första gången när jag tog den, Menopur ger fler omogna ägg för mig.

• Bergamott83
    Hepe skrev 2014-10-18 09:13:10 följande:

Fyra, men det är bara ett fullföljt. Vi får inte ut ägg som är mogna. Ferten räknar bort de som inte leder till återförande så vi är fortfarande på försök två. Får se nu om de vill fortsätta. Jag vill prova Puregon igen, hade bättre äggmognad första gången när jag tog den, Menopur ger fler omogna ägg för mig.

Jaha, så det är när man får återförande som det är en full IVF cykel vad spännande. Jag hoppas att dina ägg mognar och att du får en drös av dem och att alla fäster!

Vet du hur ofta de har gruppmöten i Västerås? Jag börjar bli nyfiken på om de glömt oss än?
  • Hepe

Jag tror det brukar samla ihop till de har en 5-6 par, och det är ett rent infomöte, inte meningen att man ska träffa andra i samma sits. Jag tyckte det var oerhört jobbigt då alla paren kändes som om de var minst 15 år yngre än oss!

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-10-18 23:11:57 följande:
    Jaha, så det är när man får återförande som det är en full IVF cykel vad spännande. Jag hoppas att dina ägg mognar och att du får en drös av dem och att alla fäster!

Vet du hur ofta de har gruppmöten i Västerås? Jag börjar bli nyfiken på om de glömt oss än?
    Jag tror ni får komma på infomöte i november. När vi träffade Johan så sade han oktober eller november men sen sade han antagligen november. Jag förstår att du längtar!
  • Bergamott83
    cameleon skrev 2014-10-19 20:55:35 följande:
    Jag tror ni får komma på infomöte i november. När vi träffade Johan så sade han oktober eller november men sen sade han antagligen november. Jag förstår att du längtar!
    Då hoppas jag att du också får komma då även om du måste ta bort cystan först
  • cameleon

Ingen tid för infoträffen än, Bergamott83?

Jag skall ringa kliniken imorgon, har inte hört ett knyst från Johan än fast det snart gått 2 veckor sedan röntgen. Hoppas kunna få reda på någonting imorgon :)

Svar på tråden IVF Västerås 2014