Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Hej.

Rätt så intim fråga men måste fråga..Hur lång tid efter fl hade ni sex? Bör man vänta 8 veckor med tanke på infektionsrisken eller är det lugnt så länge allt hat läkt där nere?

• Isabella93
    S1528 skrev 2015-06-25 21:19:07 följande:

Vi hade sex med kondom efter ungefär 4 veckor. avslaget hade inte slutat helt men så länge man använder kondom så skulle det inte vara några bekymmer enligt mvc iaf :)

Men jag blev sååå besviken på hur sexet kändes.. Jag kände mig så stor där nere, vilket iofs inte är konstigt efter bara fyra veckor.. Men jag blev motiverad, köpte knipkulor och nu kör jag stenhårt på knipövningar! Jag hoppas att bäckenbottenmusklerna blir starka igen så jag kan springa och träna som förut :)

Aa okej, mitt avslag har i princip slutat, 3 veckor sen fl o jag och sambon känner oss helt tokiga ;)

Jag har kört knipövningar varje dag sen fl så jag hoppas att det blivit någorlunda som innan. :)
  • Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-06-26 07:44:06 följande:

Vi väntade tre veckor! Det var inga problem trots att jag blev sydd med ganska många stygn :D lite torr kanske..

Utan kondom?
  • Isabella93

Någon här som testat amningste? Fick hem weleda amningste idag som jag ska börja med imorgon tänkte jag, tre koppar om dagen rekommenderar dom för bästa effekt, får hoppas att det hjälper :)

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-30 13:00:12 följande:

Inte testat. Behöver du öka produktionen?

Här är det fullt upp! Yngsta vill bara amma idag (ökningsfas?), mellanbarnet hemma o sjuk med feber o hosta o äldsta på sjukhuset med maken för gastroskopi. Puh! Ser framemot semesterveckorna med maken från nästa vecka ngn gång. Ska bli härligt att vara alla ihop.

Aa..det kommer väldigt lite och lillpluttan ligger under kurvan, försöker undvika ersättning så långt det går. När jag har pumpat så har jag sett hur lite som kommer för varje sug så jag förstår att hon inte blir helt nöjd jämt. Hoppas verkligen det funkar. Teet ska också hjälpa mot gasiga magar för bebis så det kan man ju hoppas på också :)

Usch då, tråkigt med sjuka barn..hoppas de blir friska snart. Och skönt med semester snart :)
  • Isabella93

D-dropparna åker ner fint, hon öppnar munnen när jag tar fram skeden och sväljer utan problem, hon verkar tycka de är goda :)

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-30 15:53:25 följande:

Tänk på att det inte kommer lika mkt mjölk när du pumpar som när bebis suger själv! Pumpa kan stressa tycker jag. Förstår om du helst undviker ersättning, så känner jag med. Kan helt klart vara värt att testa teet. Min lilla är heller inte så stor men gått upp bra sist iaf. Att erbjuda båda brösten vid varje amning o truga i lite extra är min tanke.

Aha..det hade jag ingen aning om, trodde det kom lika mycket när man pumpa som när bebis sög. Jaa, teet kan ju inte göra det sämre i alla fall tänker jag :) skönt att hon gått upp bra nu på slutet. Våran tjej väger nu 3740, födelsevikt va 3720 och hon blir en månad på lördag. Aa..försöker ge båda brösten varje gång så att hon blir lite mer än mätt. Hehe. Men blir ju inte så varje gång. Får tänka på det extra mycket! Tack för tips. :)

I vagnen kör jag på en gallerfilt över henne och en lätt body och byxor. Imorgon ska hon dock ha shorts har jag tänkt då det ska bli väldigt varmt :)
  • Isabella93

Tog en tur till Söderköping idag och smultronstället..gud vad varmt det va! Ammade pluttan inne på glassrestaurangen och både hon blev dyngsur för att jag svettades så mycket och knallröd i ansiktet så jag tog kallt vatten o baddade huvet på henne. Efter några timmar gick det inte att få bort värmen för henne så hon bara skrek o skrek! Satte oss i bilen med AC och åkte hem, då somna hon direkt! Resten av em har hon endast haft blöja, väldigt skönt för henne :)

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-02 21:58:38 följande:

Usch vad jobbigt för henne inte kul med för höga temperaturer med dessa små... Skulle vilja besöka Söderköping - är det värt ett besök?

Aa..absolut, det är så mysigt där tycker jag o gå utmed kanalen. Glassen är ett stort plus och man kan även få en liten guidad tur genom Söderköping med ett minitåg :)
  • Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-07-03 07:55:25 följande:

Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D

Jag och sambon har redan planerat in när nästa ska komma. Lilltjejen blir en månad idag och jag är så redo för att få en till! Haha..men vill samtidigt njuta av bara henne ett tag innan man får fullt upp med två bebisar :)
Svar på tråden Bf Maj 2015