Bf Maj 2015
Hej.
Rätt så intim fråga men måste fråga..Hur lång tid efter fl hade ni sex? Bör man vänta 8 veckor med tanke på infektionsrisken eller är det lugnt så länge allt hat läkt där nere?
Hej.
Rätt så intim fråga men måste fråga..Hur lång tid efter fl hade ni sex? Bör man vänta 8 veckor med tanke på infektionsrisken eller är det lugnt så länge allt hat läkt där nere?
Vi hade sex med kondom efter ungefär 4 veckor. avslaget hade inte slutat helt men så länge man använder kondom så skulle det inte vara några bekymmer enligt mvc iaf :)
Men jag blev sååå besviken på hur sexet kändes.. Jag kände mig så stor där nere, vilket iofs inte är konstigt efter bara fyra veckor.. Men jag blev motiverad, köpte knipkulor och nu kör jag stenhårt på knipövningar! Jag hoppas att bäckenbottenmusklerna blir starka igen så jag kan springa och träna som förut :)
Vi väntade tre veckor! Det var inga problem trots att jag blev sydd med ganska många stygn :D lite torr kanske..
Någon här som testat amningste? Fick hem weleda amningste idag som jag ska börja med imorgon tänkte jag, tre koppar om dagen rekommenderar dom för bästa effekt, får hoppas att det hjälper :)
Inte testat. Behöver du öka produktionen?
Här är det fullt upp! Yngsta vill bara amma idag (ökningsfas?), mellanbarnet hemma o sjuk med feber o hosta o äldsta på sjukhuset med maken för gastroskopi. Puh! Ser framemot semesterveckorna med maken från nästa vecka ngn gång. Ska bli härligt att vara alla ihop.
D-dropparna åker ner fint, hon öppnar munnen när jag tar fram skeden och sväljer utan problem, hon verkar tycka de är goda :)
Tänk på att det inte kommer lika mkt mjölk när du pumpar som när bebis suger själv! Pumpa kan stressa tycker jag. Förstår om du helst undviker ersättning, så känner jag med. Kan helt klart vara värt att testa teet. Min lilla är heller inte så stor men gått upp bra sist iaf. Att erbjuda båda brösten vid varje amning o truga i lite extra är min tanke.
Tog en tur till Söderköping idag och smultronstället..gud vad varmt det va! Ammade pluttan inne på glassrestaurangen och både hon blev dyngsur för att jag svettades så mycket och knallröd i ansiktet så jag tog kallt vatten o baddade huvet på henne. Efter några timmar gick det inte att få bort värmen för henne så hon bara skrek o skrek! Satte oss i bilen med AC och åkte hem, då somna hon direkt! Resten av em har hon endast haft blöja, väldigt skönt för henne :)
Usch vad jobbigt för henne inte kul med för höga temperaturer med dessa små... Skulle vilja besöka Söderköping - är det värt ett besök?
Jag måste vara den ända som två månader efter förlossningen googlar gulliga bebisnamn som skulle funka till syskon ???? :D