frida-li skrev 2015-05-17 10:27:50 följande:
BF -7 här nu. Har galen halsbränna som gör att jag nästan måste sova sittandes för att det blir värre i liggläge. Har börjat få som sendrag också i rumpa och lår på kvällarna och jag känner hur bebisens huvud trycker på neråt.
Fick en plötslig smärta igårkväll i underlivet av vad det kändes som att det typ öppnade sig inuti. Började gråta av smärtan för att det gjorde så ont men det gick över fort iaf. Kände en superoro då inför hur jag ska klara förlossningen om jag grät för den korta smärtintervallen, Sa till min kille att de lär måsta söva mig om jag e så vek. Gick o la mig och hann sova i nån timme och sen vaknade jag av en tvålaktig smak i munnen och fick rusa till toaletten för att kaskadkräkas.
Började googla på om kräkningar kunde vara upptakten till förlossningen, men hittade inget tydligt skrivet om det. Bara det man redan vet om att man kräks när bebisen är väldigt långt ned när man är öppen 7 cm typ, men jag har ju förmodligen inte ens börjat öppna mig.
Nu är jag såklart på helspänn. Vill så gärna få den här veckan att bara vila upp mig innan bebis kommer, så hoppas hon håller sig kvar i magen till BF.
Känner igen den där smärtan, får det väldigt ofta när jag går så jag bara böjer mig framåt och får andas ordentligt. I torsdags började jag även få som ett tryck i mellangården och hela vägen upp mot svanken, det känns som att något pressar mot huden inuti samtidigt som en smärta man får när man slår i svanskotan. Kan knappt röra mig för att det gör så ont.
Idag har jag även enorm mensvärk längst ner i magen och tryck nedåt. Mycket ont nu på slutet, bf är om 4 dagar..hoppas lilla bebisen kommer innan det.