Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

8barnsmamman skrev 2015-04-19 23:20:57 följande:

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

Jätte stort grattis. :D Vilken vecka va du i?
  • Isabella93
    pco skrev 2015-04-20 11:38:02 följande:

Okej, hmm så är det inte för mig utan snarare tvärtom att det känns jätte snabbt men svagare lixom o ibland i slowmotion så jag känner typ innan ibland.

Jag har inte känt de här svepande som du o många andra sagt typ att känna en fot som dras elr så.

Jag känner sådär också. Mest snabba rörelser nere vid huvudet så jag tänker att det är händerna som fladdrar ;)
  • Isabella93
    pco skrev 2015-04-20 20:08:01 följande:

Hehe ja det är det nog :) hur mår du i övrigt?

Jag mår bra, har lite känningar av foglossning men det är mest på nätterna och jag har svårt att sova så jag är väldigt trött om dagarna. Nu har jag även haft värkar 3 dagar i rad, det känns som att de bara blir starkare o starkare också så jag vet inte om det kan vara något på G. Hur mår du då? :)
  • Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-04-22 12:46:14 följande:

Jag har bf 21 maj och massa förvärkar och sammandragningar. Jag LOVAR att du skulle känna dom även om du inte kände efter ;). Var glad att du slipper dom. Man blir helt slut av dom kan jag säga :/

Jag har också bf 21 maj och har förvärkar,haft det nu varje dag sen i lördags. Tror du att du kommer få tidigare eller tror du att du kommer ha värkar till slutet av maj? :)
  • Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-04-22 18:26:35 följande:

Med tanke på att lillan fixerade sig tidigt och jag haft förvärkar länge så tror alla i min omgivning att hon kommer tidigare. Men inte jag. Jag tror hon bara jävlas haha :D

Aha okej..min bebis fixerade sig också tidigt, eller jag tror det i alla fall, veckan innan påsk fixerade den sig för mig. :) usch vad jobbigt att du haft förvärkar länge, men hoppas hon kommer tidigare då och inte bara jävlas ;) hehe
  • Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-04-22 18:59:55 följande:

Ja min fixerades typ också då, i v32. Vore ju underbart om hon ville komma tidigare men nä jag tror inte det. Har igångsättning 22 maj om hon inte kommer så slipper gå över i alla fall!

Aa okej. Jaa, förstår det :) gud vad skönt att veta att senast den 22 maj så har ni henne ute :)

Jag va hos bm idag, bebis axlar är vid mina höfter nu så hela huvudet är fixerat, på min bm lät det som att bebis kunde komma vilken dag som helst nu egentligen. Jätte häftigt och spännande :)
  • Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-04-23 14:37:36 följande:

Wow! Häftigt besked :). Vad tror du själv då? Att hon kommer tidigare?

Ja superskönt att veta att jag inte går över! Hinnsvepning om ca 3 veckor :)

Jag har haft en känsla rätt så länge att jag inte skulle gå hela tiden ut, men också tänkt att det kanske bara är ett önsketänkande som blir till magkänsla. Och då har jag tänkt runt den 18e istället för den 21e. Men super roliga nyheter att barnmorskan sa så :)

Jaa det förstår jag! Vad spännande :)
  • Isabella93

Jag håller på o förbereda o packa inför förlossningen nu och kollar lite packlistor på internet, överallt står det att man ska ha med journal från mvc. När får man den? Är inte det något som finns på datorn som förlossningen får automatiskt?

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-23 17:46:56 följande:

Jag har fått provsvar samt blodgrupp utskrivet som ska med, i övrigt är det elektroniskt här.

Cherryay skrev 2015-04-23 19:52:38 följande:

Det är olika beroende på vart du bor, bara att fråga din bm om vad som gäller för dig :) för min del är det bara elektroniskt som gäller så jag behöver inte ha med mig något.

Okej, tack för svar! :) jag tycker ju att jag borde ha fått det utskrivet nu i så fall då jag fått allting annat inför fl inom pappersväg. men får ringa o höra med dom :)
  • Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-04-24 10:34:55 följande:

Update!

Vi hade sex.. Direkt startade sammandragningarna!

Vi fick åka hem och vänta på riktiga värkar. Men om inget händer så startas allt på lördag.... så spännande!

Gud vad häftigt :) senast på lördag har ni erat barn här :D
Svar på tråden Bf Maj 2015