Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Blicka skrev 2015-05-10 21:28:02 följande:

Så spännande - låter som om ngt är på gång!

Jaa..hoppas det :)

Hade ett uppehåll av värkar på 40 min för en stund sedan men nu är det igång igen, 15 min emellan. Blir o ringa fl snart om detta fortsätter :)
  • Isabella93
    marriew skrev 2015-05-12 23:14:28 följande:

Jag ligger inne på förlossningen nu. Vattnet har gått och värkarna har börjat. Såhär mellan värkarna är jag glad och lycklig, sen är det andas som gäller.

Än är det bara 6-7 min mellan dom så jag har en bit kvar. Men är en god bit på vägen iaf:)

Vad spännande. Hoppas allt har gått bra :)
  • Isabella93
    marriew skrev 2015-05-13 19:01:22 följande:

Idag kl 14.06 kom våran gosse till världen. 4160g 54cm kom ut med hjälp av sugklocka och klipp. Jag känner mig som en köttslampa där nere, men det är ändå så värt det :)

hellomum skrev 2015-05-13 17:33:58 följande:

Planerat snitt i måndag. Hade väldigt mycket fostervatten, stora kärl som gick sönder. Förlorade 3l blod. Men lilltjejen kom ut hur fin som helst 50 lång, 3330 tung. Blir nog kvar till fredag. Sjukt overkligt med snitt, men även coolt när jag ändå kan jämföra med vaginalt.

jätte Grattis till er båda! Ta hand om er :)
  • Isabella93

Konstig fråga kanske men..har någon här varit med om att det "ploppat" ur pullan när ni satt er på toa? Innan jag gick o la mig nu så skulle jag kissa och då lät det som att jag pruttade ur pullan..

• Isabella93
    Serah skrev 2015-05-14 14:56:50 följande:

Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D

Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.

Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.

Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...

Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?

Och ni som fått, hur känns det för er?

Usch vad jobbigt det måste vara för er! Skönt endå att det finns människor som vet vad de håller på med och kan hjälpa till! Hoppas lillkillen blir bra snart och att ni får åka hem o mysa tillsammans allihopa.

Jag har 7 dagar kvar till bf. Haft väldigt intensiva och starka värkar sen i söndags nu, sambon tror det blir bebis till helgen så jag hoppas han har rätt :) jag har haft väldigt ont i svanken idag och svärmor sa att det va ett starkt tecken på att något är på gång..hoppashoppas!
  • Isabella93
    Bebben84 skrev 2015-05-14 13:18:58 följande:

Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3

Grattis till lilltjejen :D
  • Isabella93
    tvåprinsar skrev 2015-05-15 15:18:48 följande:

Igår kväll vid 20 började jag få förvärkar som kom med mellan 5-10 minuters mellanrum.Idag har det tunna ut. Någon mer som haft liknande? Borde vara något på gång eller vad tror ni?

Jag har haft så, senast igår..Hade rejäla värkar med tre minuters mellanrum så jag tänkte att äntligen är det dags efter en vecka med hemska värkar. Det höll på i 15-20 min och la sen av. Hade ingen värk på 30 min och fick sen en pyttevärk igen.
  • Isabella93
    tvåprinsar skrev 2015-05-15 16:33:17 följande:

Ja man blir ju lite knäpp Av att inte veta..

Verkligen!! Tänk vad skönt det skulle vara att veta exakt när man får sitt lilla barn. :)
  • Isabella93
    litetmoln skrev 2015-05-15 18:29:56 följande:

Fy vad jobbigt. Kommer det med tre minuters mellanrum brukar man ju höra att det är dags att åka in. Fy vad kroppen luras. Hur länge höll varje verk i sig?

Och jag som är beredd att åka in när det är 6 min emellan då det går så fort för mig på slutet. Jag har ju inte hunnit fram när vi åkt när det varit tre minuter emellan.

Jaa..precis, jag va i stort sett redo att åka! De höl i sig i ca 1 min, lite mindre kanske. Jag har ju ingen aning om hur snabbt/långsamt det kommer ta för mig då det är mitt första barn så det känns lite oroligt, vi har även 6-7 mil till sjukhuset också!

Nu ikväll gick troligtvis mitt vatten i alla fall. Har pratat med fl två gånger och imorgon ska vi på undersökning om det inte kommer super värkar under natten så vi får åka in :)
  • Isabella93
    Nea12 skrev 2015-05-15 23:38:07 följande:

Idag kl 12.00 kom första värken. Kände panikkänslor redan efter 10 oregelbundna värkar så åkte in.

14.45 kommer vi in på ett rum och 15.22 flög vår dotter i stort sett ut.

Bf -1

Gud vad häftigt!! Vad bra att ni åkte in. Stort grattis till lilltjejen :D
Svar på tråden Bf Maj 2015