Bf Maj 2015
Så spännande - låter som om ngt är på gång!
Hade ett uppehåll av värkar på 40 min för en stund sedan men nu är det igång igen, 15 min emellan. Blir o ringa fl snart om detta fortsätter :)
Så spännande - låter som om ngt är på gång!
Jag ligger inne på förlossningen nu. Vattnet har gått och värkarna har börjat. Såhär mellan värkarna är jag glad och lycklig, sen är det andas som gäller.
Än är det bara 6-7 min mellan dom så jag har en bit kvar. Men är en god bit på vägen iaf:)
Idag kl 14.06 kom våran gosse till världen. 4160g 54cm kom ut med hjälp av sugklocka och klipp. Jag känner mig som en köttslampa där nere, men det är ändå så värt det :)
Planerat snitt i måndag. Hade väldigt mycket fostervatten, stora kärl som gick sönder. Förlorade 3l blod. Men lilltjejen kom ut hur fin som helst 50 lång, 3330 tung. Blir nog kvar till fredag. Sjukt overkligt med snitt, men även coolt när jag ändå kan jämföra med vaginalt.
Konstig fråga kanske men..har någon här varit med om att det "ploppat" ur pullan när ni satt er på toa? Innan jag gick o la mig nu så skulle jag kissa och då lät det som att jag pruttade ur pullan..
Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D
Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.
Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.
Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...
Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?
Och ni som fått, hur känns det för er?
Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3
Igår kväll vid 20 började jag få förvärkar som kom med mellan 5-10 minuters mellanrum.Idag har det tunna ut. Någon mer som haft liknande? Borde vara något på gång eller vad tror ni?
Ja man blir ju lite knäpp Av att inte veta..
Fy vad jobbigt. Kommer det med tre minuters mellanrum brukar man ju höra att det är dags att åka in. Fy vad kroppen luras. Hur länge höll varje verk i sig?
Och jag som är beredd att åka in när det är 6 min emellan då det går så fort för mig på slutet. Jag har ju inte hunnit fram när vi åkt när det varit tre minuter emellan.
Idag kl 12.00 kom första värken. Kände panikkänslor redan efter 10 oregelbundna värkar så åkte in.
14.45 kommer vi in på ett rum och 15.22 flög vår dotter i stort sett ut.
Bf -1