Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

Jordgubb90 skrev 2014-12-05 08:14:02 följande:

Ååååh om två timmar är vi på VUL :)

Mena RUL förstås ??
  • Jordgubb90
    LFru skrev 2014-12-05 08:47:52 följande:

Lycka till Jordgubb90! Berätta gärna hur det gick! smile1.gif

Det gick jättebra! :D allt såg bra ut och den lille låg och sparkade som en tok.

Kunde inte se könet så det får bli en överraskning i maj :) Blev flyttad från 9 maj till 14 maj :)
  • Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-12-05 15:45:04 följande:
    Härligt att allt såg bra ut!

Kände du när den sparkade i magen??:P
    Nej jag känner ingenting ännu :P Inte ens när jag såg den sparka kände jag någonting!
  • Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-12-05 23:07:45 följande:
    Åh det känns skönt att höra för mig som inte heller känner något än!!:)
    Då behöver du inte oroa dig mer :) Hihi!
  • Jordgubb90
    Pyssilullan skrev 2014-12-10 10:51:51 följande:

Ja och jag vet inte HUR vi ska lyckas komma överens heller.
    Jag tycker det är praktiskt att få veta, och lite kul att få bestämma med namn och så vidare, min sambo vill spara spänningen, men jag tycker det är lika spännande ändå..

Lägg inte för mycket energi och diskussioner i frågan, vi var överens om att kolla könet, men lilla bebisen ville inte visa det så det är ändå slumpen som avgör i slutänden ;)
  • Jordgubb90
    MorCaa skrev 2014-12-16 18:02:09 följande:

Nu är sparkarna tydliga även utifrån.. Såå himla mysigt att vara gravid just nu.. :)

V 20+2

Samma här, min sambo har fått känna på sparkarna :D En fråga. Någon mer som kan få ont i magen som att det trycker på på något ömt? Speciellt när man står och går?

Vad är det jag känner? Blir orolig!
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-12-21 08:04:53 följande:

Vad många det är som ska ha flickor smile1.gif

Jag hade växtvärk i början av graviditeten. Från äl+3 och fram till ca. vecka 10 men sen försvann det sakta. Jag hade inte detta med mina två andra barn.

Nu har jag börjat få, vad jag tror det är sammandragningar. Magen blir hård och så känns det som växtvärken gjorde plus att det spänner. Jag blir lite orolig, är det inte lite tidigt att få sammandragningar nu? Jag vet ju att magen ska börja "övar" inför förlossningen men det började inte så här tidigt med mina andra graviditeter. Någon som vet något om det?

Vecka 19+0
    Sitter själv på akuten och väntar på att bli undersökt då mina sammandragningar kommit allt mer ofta. Ca 1 gång i kvarten. Får se vad de säger. 1177 sa att det inte var normalt att ha så ofta så tidigt i graviditeten och att hon tyckte jag skulle åka in och bli undersökt.

19+3.
  • Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-12-21 08:52:28 följande:
    Oj oj! Hoppas det inte är något farligt och att det går över snarast!!
    Det hoppas jag med. Har tagit blodprover och får träffa läkaren om 2-3 timmar. Blodproverna ska väl se om det kan vara urinvägsinfektion som orsakar sammandragningar.
  • Jordgubb90

Ville bara uppdatera att allt såg prima ut, tappen var lång vilket är bra och helt stängd :) Jag frågade varför 1177 sagt att det var onormalt med sammandragningar en gång per kvart när allt såg bra ut. Läkarens svar var att de på 1177 bara går efter formulär och oftast inte har så mycket kunskap inom olika områden. Men jag behövde inte oroa mig då det var helt normalt :)

• Jordgubb90

Shit jag känner mig jättetråkig, är absolut inte sugen på någonting mer än jag var innan. Äter varken mer eller mindre mat eller godis. Är sugen på exakt samma saker :P

V23.

Svar på tråden Bf Maj 2015