Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

LFru skrev 2014-11-10 10:53:45 följande:

Hej!
    Får man vara med här, 161 trådsidor in?
    Jag är 28 år, från Göteborg och har BF 18 maj 2015. {#emotions_dlg.flower}

Välkommen :) Hur mår du?
  • Jordgubb90

I eftermiddag har jag möte med min chef om månaden som gått och funderar på att berätta om graviditeten! Har provanställning så det kan bli intressant!

Jag hade velat vänta till efter RUL men min mage börjar bli stor och RUL om om tre veckor. Tycker ni jag ska berätta idag?

V15 (14+4)

• Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-12 08:36:37 följande:
    Jag hade nog väntat tills provanställningen var slut och en fast anställning var klar. Men jag vet ju inte hur läget ser ut för dig på jobbet osv. Låt magkänslan styra och tänk på dig själv i första taget. Man har ingen skyldighet att berätta trots olika anställningsformer. Lycka till!
    Men provanställningar går ut i februari så det blir ganska svårt att hålla det hemligt tills dess ;) Så frågan var om jag borde vänta tills RUL om tre veckor eller berätta idag. Som sagt så börjar magen bli stor så börjar bli svårt att dölja den :P
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-12 10:19:46 följande:
    Okej, ja då kan det bli svårt smile1.gif
    Gör det som känns rätt. När jag berättade så kom det ett tillfälle som passade bra att säga det på. Det är bättre att säga det när man ändå pratar med chefen och som du nu redan har ett inplanerat möte. Blir mer naturligt då än att "boka" ett nytt möte om tre veckor igen och endast prata om din graviditet. Så kände jag i alla fall. Förstår hur du tänker att du vill vänta till efter RUL för att se om allt är okej.
    Det är nog lika bra att ta det idag antar jag. Risken att det inte är okej på RUL är ju väldigt liten eftersom jag är i v15 nu. Och skulle något vara fel så skulle jag ändå inte orka gå till jobbet. Någon som vet hur stor risken är att något är fel?
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-13 11:47:38 följande:
    Hur gick det, berättade du för chefen?
    Hej Titt ut!

Jag hade inställningen att berätta när jag gick in i mötet... Men jag lyckades inte få ur mig det. Jag tror ju knappt själv på att jag är gravid så hur ska jag då kunna säga det till min chef? Jag kommer att gömma magen så gott det bara går och vänta tills efter RUL med att berätta. För då kanske jag tror på det mer själv och ens kan få ur mig orden "jag är gravid". :)
  • Jordgubb90

Kvällsmagen! Jag tycker inte jag ser gravid ut när jag kollar i spegeln men det här kortet alltså ????

V14+5

• Jordgubb90
    Jordgubb90 skrev 2014-11-13 20:52:03 följande:

Kvällsmagen! Jag tycker inte jag ser gravid ut när jag kollar i spegeln men det här kortet alltså ????

V14+5 phpRGf66Z76759.jpg

Oj, det blev upp och ner. Märkligt
  • Jordgubb90
    Yonndax skrev 2014-11-13 20:59:09 följande:
    Med tanke på hur slank du verkar vara i övrigt hade jag nog inte misstagit den magen för nått annat än gravid på ett badhus. Är en fin mage =)
    Man ser det ju inte riktigt själv men kul att höra att andra tycker det ser ut som en gravidmage :)
  • Jordgubb90
    Ciconiidae skrev 2014-11-13 21:01:10 följande:

Måste också säga att vilken fin bild du fick. Vad skönt att höra att allt såg så bra ut för dig!

Hur mkt har ni andra gått upp i vikt? Jag har gått upp 2-2,5 kg och är i 13+5 idag. Är orolig för att jag lagt på mig för mycket. Jag har lätt för att gå upp och fram till nu har jag inte orkat träna särskilt mkt mer än promenader pga trötthet.

Jag har gått upp 4 kilo v14+5 så du ligger i lä ;) jag frågade BM men hon sa att vissa behöver lägga på sig lite för att kroppen ska ta hand om bebisen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015