-
Åh jaha, är det så det fungerar. :)Madicken01 skrev 2014-10-17 06:32:07 följande:Fram till barnet fyller ett år kan du ta ut hur få dagar du vill. Efter ett år måste du ta ut fem dagar i veckan eller typ jobba 2 och ta 3 fd.
-
Vad kostar det att göra KUB om inte landstinget i det län man bor i erbjuder gratis?
-
Hej! nu har inte jag haft blödningar. Men ville bara tala om att mina symptom försvann i v7 och på vul i vecka 9+4 såg allt bra ut :)Madicken01 skrev 2014-10-19 06:21:21 följande:
Dessa tankar och rädslor!! Jag försöker verkligen hålla styr på mina tankar om missfall, vara så där klok och tänka "händer det så händer det". Men så i mellan åt smyger rädslan på lite mer. Några droppar blod då och då vid toabesök spär på tankarna. Har blödigt till och från och mina tidigare graviditeter (både tidigt och sent) som alla slutat lyckligt men ny graviditet, nya rädslor.
Har inte haft mycket graviditetssymtom och plötsligt får jag för mig för mig att de få och svaga tecken jag haft är borta. Det är svårt att känna efter något man knappt känt...
Är i v.8 (7+6)
Någon som känner igen sig? ????
-
En fråga till er alla! Jag är i v12 (11+1) och tänkte berätta för mina syskon om min graviditet idag. Det är svårt att gå runt och gömma det då jag sjävklart inte dricker vin, inte kaffe och inte vill äta de livsmedel man inte bör göra. Är trött på att dölja det nu. Men tycker ni att det är för tidigt? Har ni berättat för er familj och vilken vecka berättade ni?
-
Tack för alla svar om när ni berättat :) Jag är jättenervös för att berätta för att vi försökt så länge. Men har ju sett knodden i v10 och allt såg bra ut så då borde ju inte risken för missfall vara stor. Men nu när ni beskriver att ni berättat så känner jag mig lugnare att berätta :D
-
Kuuuul :) Då ligger jag bara 1 dag före dig om du är på v 11+0? :DKissemiss skrev 2014-10-20 13:47:33 följande:
Jag berättade för familjen samma dag jag plussade. Kände att jag vill ha deras stöd hur det än går.
Förövrigt, vecka 12 idag :D:D
-
Hur går det för alla? Har ni mycket symptom kvar? Själv har jag bara lite ont i fogarna och blodådror på brösten. Är i vecka 12. :)
-
Hur gick det? *håller tummarna*Menlotta skrev 2014-10-22 12:32:22 följande:
Idag ska jag iväg för KUB klockan 15! Är inställd på det bästa och det värsta. Man kan ju få höra vad som helst idag liksom. "Det är två", "Det är inget hjärtslag", "Allt ser finfint ut" osv osv. Försöker hålla mig lugn men det är inte så lätt kan jag berätta för er haha.
Första gången jag ska få se min bebis så jag är riktigt nyfiken. Åh jag vet redan nu att tårarna bara kommer spruta haha.. hormoner? Ja! Ha det så bra allihopa. Om det går som planerat idag så laddar jag upp en bild senare. Är i vecka 12 + 3 förresten.
-
Eftersom vi alla börjar få mindre symptom så kan jag inte tänka annat än att det nog är normalt :D Dom säger ju att spökveckorna börjar nu. :)
-
Så har jag också kännt! Man blir ju livrädd, men BM sa att det var helt normalt :)mybaby7 skrev 2014-10-22 15:39:23 följande:
Åh va kul det är att läsa om det ni skriver! Känner verkligen igen mig hehe;) jag tänkte bara fråga om det är någon av er som upplever /upplevt att det har huggit till på ett visst ställe i magen? Riktigt mkt i några sekunder för att sedan försvinn helt ? Alltid ingen molvärk utan knivhugg på höger sida långt ner? Jag vet att det kan vars ligament eller livmodern som växer. Men man blir ju så klart lite orolig:/ kram