Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2014-10-31 07:58:27 följande:
    Borde kunna vara ligamenten.. Kommer det när du rör dig hastigt? :) isf är det ingen fara utan bara "växtvärk" ;)

13+5
    Nej det är inte när jag rör mig utan det kommer helt plötsligt när jag sitter still... Och när jag tömmer blåsan. Vad tusan kan det vara? Är inte uvi för det har jag kollat nyss då jag brukar kunna ha det ofta. Dessutom känns det inte som uvi.
  • Jordgubb90
    Menlotta skrev 2014-10-31 20:10:06 följande:
    Jag känner igen mig. Är också nyfiken på vad de kan vara. Fick så ont häromdagen att jag blev rädd
    Mitt har ökat sen två dagar tillbaka... Funderar på om det kan vara ligamenten som töjs trots att det gör ont även när jag inte rör mig?! :)
  • Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-01 14:44:58 följande:

Hej hej! Var med i tråden ett tag men mådde så fruktansvärt dåligt av att läsa om alla det gick dåligt för så jag lovade mig själv och min sambo att vara borta från fl fram till v12 i alla fall. Och där är jag nu :).

Illamåendet har gått över för det mesta *lycka* men har jordens foglossning. Så pass att kryckor behövs redan tyvärr :/. Men men. Inte mycket att göra. Har en dotter sedan innan på 8 år med annan pappa. Och även jag har en rejäl mage redan :O

Läste att många av er också känner när ligamenten drar. Jag får också väldigt ont till och från men ser det som "bra" smärta för då vet jag att allt växer som det ska därinne :)

Hej hej! Ja man blir väldigt orolig när man inser hur mycket som kan gå tok! Men nu är det mer positivt här i tråden :) Jobbigt med sån hemsk foglossning. Jag har också lite grann men mer så att det irriterar än gör ont. Hur exakt känns det när ligamenten töjs på dig? För mig känns det som stickningar, sveda, ilningar och hugg åt vänster långt ner i magen.
  • Jordgubb90
    fantasifull skrev 2014-11-01 21:17:32 följande:
    Känner samma sak till och från, även i tappen. Känner du där också?
    I tappen? Var sitter den och hur känner man att den värker? *generad*
  • Jordgubb90

Godmorgon på er!

Den här morgonen känner jag mig nervös. Gick in i vecka 14 i lördags och magen börjar synas riktigt mycket. Jag hade tänkt vänta med att berätta på jobbet tills efter RUL men inser att det kommer synas alldeles för mycket redan om någon vecka. Anledningen till att jag vill vänta är för att jag vill vara helt säker på att barnet mår bra där inne då jag kanske kommer förlora jobbet pga graviditeten. Jag har en provanställning som går ut i februari. Jag vet att man inte får säga upp pga graviditet men jag jobbar med sådana frågor och vet också att det förekommer. Hur hade ni tänkt? Behöver lite stöttning känner jag.

Ha en skön dag!

• Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-03 08:44:21 följande:
    Jag sitter i exakt samma situation :(. Men min mage syntes supertisigt plus att jag har mått så fruktansvärt dåligt att det inte gått att dölja. Det får bära eller brista helt enkelt...
    Åh! Hur tog dom det när du berättade?
  • Jordgubb90
    lillalisafisa skrev 2014-11-04 08:26:49 följande:

Hejsan alla blivande mammor! Har smygläst denna tråden ett tag nu och tänkte höra om jag kunde hoppa in? :) jag har bf 17 maj och är i vecka 13 (12+1) så känns bättre nu när man kommit över den magiska gränsen. Har en dotter född september 2011 så detta blir barn nummer 2. :) har även ansökt om att få vara med i FB gruppen.

Hejsan! Välkommen till gruppen och grattis till graviditeten :) Hur mår du då?

V14 (13+3)
  • Jordgubb90
    lillalisafisa skrev 2014-11-04 09:26:11 följande:

Tack :) jag har äntligen börjat må bättre och hittat energin tillbaka. Har mått riktigt dåligt de första veckorna med extrem trötthet och mycket illamående o kräkningar men nu har jag nog kommit in i de klassiska spökveckorna för just nu mår jag faktiskt rätt så bra :)

Är det någon som har börjat känna lite fladder?

Jag tror att jag har känt något litet men kan också bara vara tarmarna :)

Det låter skönt! Nix igen fladder här tyvärr :P

V14.
  • Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-04 08:58:04 följande:

Var precis hos min bm för att ta blodprov inför kub och fick frågan om jag ville lyssna på bebisens hjärta. Självklart ville jag det <3 åh detta magiska ögonblick <3

V12 (11+4)

Ååååhh jag vill också!
  • Jordgubb90
    MorCaa skrev 2014-11-05 05:47:33 följande:

Här är min stoora mage.. ;)

phpF0MAnS77076.jpg

Hihi! Vilken fin mage :) Känns som min har blivit mindre nu än för bara någon vecka sen. :(

13+4
Svar på tråden Bf Maj 2015