Bf Maj 2015
13+5
Hej hej! Var med i tråden ett tag men mådde så fruktansvärt dåligt av att läsa om alla det gick dåligt för så jag lovade mig själv och min sambo att vara borta från fl fram till v12 i alla fall. Och där är jag nu :).
Illamåendet har gått över för det mesta *lycka* men har jordens foglossning. Så pass att kryckor behövs redan tyvärr :/. Men men. Inte mycket att göra. Har en dotter sedan innan på 8 år med annan pappa. Och även jag har en rejäl mage redan :O
Läste att många av er också känner när ligamenten drar. Jag får också väldigt ont till och från men ser det som "bra" smärta för då vet jag att allt växer som det ska därinne :)
Godmorgon på er!
Den här morgonen känner jag mig nervös. Gick in i vecka 14 i lördags och magen börjar synas riktigt mycket. Jag hade tänkt vänta med att berätta på jobbet tills efter RUL men inser att det kommer synas alldeles för mycket redan om någon vecka. Anledningen till att jag vill vänta är för att jag vill vara helt säker på att barnet mår bra där inne då jag kanske kommer förlora jobbet pga graviditeten. Jag har en provanställning som går ut i februari. Jag vet att man inte får säga upp pga graviditet men jag jobbar med sådana frågor och vet också att det förekommer. Hur hade ni tänkt? Behöver lite stöttning känner jag.
Ha en skön dag!
Hejsan alla blivande mammor! Har smygläst denna tråden ett tag nu och tänkte höra om jag kunde hoppa in? :) jag har bf 17 maj och är i vecka 13 (12+1) så känns bättre nu när man kommit över den magiska gränsen. Har en dotter född september 2011 så detta blir barn nummer 2. :) har även ansökt om att få vara med i FB gruppen.
Tack :) jag har äntligen börjat må bättre och hittat energin tillbaka. Har mått riktigt dåligt de första veckorna med extrem trötthet och mycket illamående o kräkningar men nu har jag nog kommit in i de klassiska spökveckorna för just nu mår jag faktiskt rätt så bra :)
Är det någon som har börjat känna lite fladder?
Jag tror att jag har känt något litet men kan också bara vara tarmarna :)
Var precis hos min bm för att ta blodprov inför kub och fick frågan om jag ville lyssna på bebisens hjärta. Självklart ville jag det <3 åh detta magiska ögonblick <3
V12 (11+4)
Här är min stoora mage.. ;)