Inlägg från: Jordgubb90 |Visa alla inlägg
  • Jordgubb90

Bf Maj 2015

aj 378 skrev 2014-11-17 10:49:06 följande:

Hej!! Hoppar in här, har BF 30maj. Jag är 25 år ifrån Värmland, detta är mitt andra barn. Gick över 19 dagar innan jag blev igångsatt med min första så det blir förmodligen en junibebis men smile1.gifsmile1.gif har kub nu på fredag (v.12+5) och längtar jättemycket!

Har ni gått ut med att ni är gravida än?

Jag berättade på jobbet idag (v16) då magen börjar synas ganska rejält. Har provanställning till sista februari. Min chef tog det extremt bra. Hon kramade mig och sa att hon är jätteglad för min skulle och sa att vi får börja planera vem som ska täcka upp för mig efter bf... Hon är alltså inställd på att jag blir kvar efter min provanställning. Känns extremt härligt att ha berättat!

Är dock nervös för mf fortfarande trots att jag snart gått 16 fulla veckor. Ska bli så härligt att se bebisen på RUL 5 december :D
  • Jordgubb90
    Jordgubb90 skrev 2014-11-19 06:31:34 följande:

Magen v.16. Tur jag har berättat på jobbet ;) phpwNkQQw67939.jpg

Fattar inte Varför mina kommer upp och ner. Jaja ;)
  • Jordgubb90

Är det normalt att inte ha känt bebisen i v16 (15+5)? Har inte känt någonting alls överhuvudtaget. :(

• Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2014-11-20 08:30:48 följande:
    Jag har inte känt något (15+3), men var ju på kub och då såg allt bra ut. Det är väl vanligast att känna runt v20? Vissa känner inte förens v26!!
    Åh vad skönt att höra, har själv inte varit på kub så jag har ju ingen aning om hur bebis mår. Men det känns bra att du inte heller känner men har sett bebis :)
  • Jordgubb90

1,5 vecka kvar till RUL, känns som en evighet! Ska bli så spännande och så himla läskigt! Någon mer som är spänd och orolig för RUL?

• Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-24 09:06:41 följande:
    Åh vad nära det är för dig!! Själv har jag RUL den 19 dec. Evighet dit :/. Jättespänd! Har gjort kub och det gick så bra som det bara kunde men på RUL kollar dom annat som tex hjärtat. Det gör mig spänd och lite rädd. Sen ska vi kolla könet också vilket är så sjuuuuukt spännande! Ska ni kolla könet? :)
    Jag förstår att det känns som en evighet dit :) Men jag har inte gjort KUB-test så jag har inte sett min lilla pärla sen vecka 9. Är så nervös att något blivit tokigt sen dess. Ja vi ska också kolla könet :) Vi håller på att renoverar övervåningen och jag vill inte ha könsneutrala färger i barnrummet så jag längtar sååå tills jag får veta könet (ni som är mycket för hen/neutralitet vad gäller kön, ignorera det jag just skrev ;))
  • Jordgubb90
    Ciconiidae skrev 2014-11-24 10:06:42 följande:

Jag har RUL den 15:e. Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta reda på kön eller inte. Först var jag säker på att jag skulle ta reda på det, men nu lutar jag mer och mer åt att vilja veta. Jag tänker att jag kommer knyta an till den mer då och kan börja spåna mer på namn.

Jag tänker likadant :)
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-25 11:43:42 följande:

Jag längtar jätte mycket till mitt RUL har inte gjort något VUL eller KUB innan så det blir första gången vi får se bebben smile1.gif

Jag är lite nervös att något ska vara på tok men mest är jag bara spänd och förväntansfull smile1.gif

Jag har tid den 8 dec vilket är snart!!

Vecka 16+3

Vi är på exakt samma dag :) Har RUL 5 december :) Jag har inte heller gjort något kub, längtar som en galning efter att få se den lille :) Jag har inte känt någonting alls från bebisen ännu :-/

16+3
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2014-11-25 14:06:10 följande:
    Kul att vi är på samma dag! smile1.gif

Nej det är ju inte så vanligt att känna än i och för sig. Jag har känt bebben sen ca. Vecka 13 och tycker det knappt är någon skillnad på "sparkarna" Jag analyserar säkert för mycket och blir orolig.

Har du fler barn?

Det här blir mitt 3:e (om det inte är fler i magen då) smile1.gif
    Klart man analyserar :) Nej det är mitt första, har försökt då barn länge :)
Svar på tråden Bf Maj 2015