• Blicka

Bf Maj 2015

S1528 skrev 2015-05-04 19:19:21 följande:

Suck.. Det blir uppenbarligen ingen bebis idag heller.. Går in i vecka 42 imorgon och det här känns så otroligt deprimerande och rent av dåligt rent psykiskt vid det här laget.. Ni andra som gått över nu, hur orkar ni?

En dag närmare - gravid för evigt kommer du inte vara - lovar men förstår om det är drygt...
  • Blicka

Tittade på videoklipp nyss då minsta var liten - gud så bebissjuk jag blev

• Blicka
    Serah skrev 2015-05-05 01:16:40 följande:
    Men fy! Att gå så länge med den oron! De borde de ju förstå! Det skapar ju både stress för dig och barnet, precis som ovanstående skrivit.

Kräv som sagt en igångsättning imorgon! För både din och bebisens skull!

De bedömde ganska snabbt för igångsättning. Jag var in och fick göra ctg, sen två ul, en där bm kollade och sen en med läkare. På första ul'et var det ingen rörelse alls, efter lite buffande rörde sig endast fingrarna. Sen när läkarna kom rörde han en fot eller så. Men allt som allt var det väl 1timme efter jag kom in som beslutet togs.

Han kom iaf ut efter 21. Det var riktigt tufft om jag ska vara ärlig, men gu så skönt att han är ute nu!

Han är fortfarande väldigt medtagen och slö vilket oroar mig en hel del. Han har inte heller tagit tag om bröstet utan fick bli matad med tesked. Nu ska jag försöka sova lite innan barnläkaren kommer. Maken somnade på två sekunder. Haha får se hur det går för mig ;)

Håller även tummarna för er som gått över tiden att det kommer igång nu!
    Grattis till lillen! Hoppas han piggnar till så oron kan släppa hos er.
  • Blicka

Klagar lite för tydligen tycker min kropp att det inte är tillräckligt att vara höggravid o dunderförkyld utan lägger på öronvärk på det också livet på topp just nu. Ska kolla upp örat hos läkare om en stund för aj vad det gör ont

• Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-05-05 14:35:29 följande:

Inte för att verka präktig eller så... Men vill bara trots era besvär påminna er om hur glada ni ska vara om ni får gå hela tiden ut med er mage. Min son kom ju i vecka 35 och det har inte varit roligt att se honom lida med sondmatning, solning och allt vad det inneburit. Så kom ihåg att ni förmodligen får en färdigbakad bebis för era besvär :) Min lilla gosse börjar bli stark nu men har varit så otroligt svag i början :(

Det har du så rätt i skönt att höra att han mår bättre. Vill inte att bebis kommer tidigare, snittdatumet känns helt perfekt.
  • Blicka

Med första gick slemproppen i omgångar under en vecka innan fl startade.

Tittut - låter som du klarat dig från flytningar, vad glad för det. För mig känns avslaget som en piece of cake bara jag slipper dessa flytningar. Inte fräscht alls...

• Blicka
    Isabella93 skrev 2015-05-05 19:36:40 följande:
    Aa..stor del i lördags kväll, så man verkligen såg den, sen under hela söndagen va det jätte vattniga flytningar, som att jag kissat på mig hela tiden + att det va lite av slemproppen på pappret under hela dagen också. Inte hänt så mycket efter det..värkar och tryck nedåt bara.
    Men det är ju alltid ngt med tryck neråt o värkar!
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-05-05 20:32:31 följande:
    Jaa..Joo, absolut..det har du rätt i :) känner att det blir extra mycket på kvällarna nu, det är väll för att man rör sig så mycket under dagen. :)
    Håller tummar att det snart händer mer
  • Blicka
    S1528 skrev 2015-05-06 10:11:14 följande:
    Jodå, BF+9 och ingen bebis.. Trött och uppgiven men försöker vara positiv när det går. Kommer på mig själv med att undvika andra människor bara för att jag inte orkar prata med någon eller svara på frågor.. Känner mig som en riktig humörsänkare :(
    Fast om du mår bättre av att vara själv ska du vara det!finns ju inga krav på hur man ska vara varken innan eller efter bebis kommit. Jag "stänger" in mig efter fl, vill inte träffa ngn mer än närmaste familjen förrän jag lärt känna bebis o kommit ur min blues som jag alltid får.
Svar på tråden Bf Maj 2015