• Blicka

Bf Maj 2015

pco skrev 2015-05-12 10:43:10 följande:

Hej hej hur går det för er?

Här har vi fortfarande inte fått åka hem då lillan fortsatte gå ner i vikt så idag på dag 5 har det börjat vända, dock med ersättning. Dessutom har hon solat här nu ett tag o ligger där än då gulsoten inte går ner, suck!

Tråkigt att ni inte fått åka hem ännu, men bra ni är där de har koll på bebis

Själv sista bm-besöket idag. Allt bra med bebis o mig. Upp nio kilo hittills, blir kanske ngt kilo till. Nu har jag förberett lite för äldsta sonens födelsedag imorgon.
  • Blicka
    marriew skrev 2015-05-12 23:14:28 följande:

Jag ligger inne på förlossningen nu. Vattnet har gått och värkarna har börjat. Såhär mellan värkarna är jag glad och lycklig, sen är det andas som gäller.

Än är det bara 6-7 min mellan dom så jag har en bit kvar. Men är en god bit på vägen iaf:)

Vad roligt! Hoppas allt gått bra under natten.
  • Blicka
    hellomum skrev 2015-05-13 17:33:58 följande:

Planerat snitt i måndag. Hade väldigt mycket fostervatten, stora kärl som gick sönder. Förlorade 3l blod. Men lilltjejen kom ut hur fin som helst 50 lång, 3330 tung. Blir nog kvar till fredag. Sjukt overkligt med snitt, men även coolt när jag ändå kan jämföra med vaginalt.

Grattis! Men oj vad mkt blod du förlorade. Har du fått nytt? Järntillskott? Jag förlorade lite över litern vid förra snittet o fick äta järntabletter efteråt.
  • Blicka
    marriew skrev 2015-05-13 19:01:22 följande:

Idag kl 14.06 kom våran gosse till världen. 4160g 54cm kom ut med hjälp av sugklocka och klipp. Jag känner mig som en köttslampa där nere, men det är ändå så värt det :)

Stort grattis! Tråkigt att det blev klipp för dig, men det läker! Ta hand om er
  • Blicka

Nu har barnvakternas flygresa bokats in. Har tidigare gånger velat vara i min egen bubbla efter fl så vet inte hur jag kommer reagera med mina föä nära förmodligen några dagar efter att vi kommit hem. Tordes inte boka hemresa för dem för fort om ngt händer i samband med fl.

• Blicka
    hellomum skrev 2015-05-14 07:57:15 följande:
    De sa att 1l är vad de anser vara "normalt" fick 4 påsar med någon vätska, 2 påsar med någon medicin som hindrar från förblödning Och dra ihop livmodern? Som jag inte har koll på. Och på det morfin dropp. Järnvärdet är förvånande bra, har ju extra blod som gravid. Dock har bristen påverkat min mjölk (som började redan i vecka 16) då kroppen prioriterar mig. Så bebisensblodsocker låg igår nere på 1.4 (min ok är 2.4) men nu har de koll på oss och det kommer vända. Borde få åka hem på fredag.
    Skönt att du fått behandling o att de har koll på er! Håller tummar ni får åka hem imorgon
  • Blicka
    Bebben84 skrev 2015-05-14 13:18:58 följande:

Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3 phpmRRrwk34395.jpg

Stor grattis! Så underbart fin
  • Blicka
    marriew skrev 2015-05-14 14:32:37 följande:

Dom kom nyss och hämtade våran prins för att ha honom under extra observation. Vi blir kvar här i kanske en vecka då han har haft lite feber och högt Crp. De vet inte om han har en infektion i lillkroppen så han måste vara under observation och få antibiotika:(

Nästan exakt ett dygn efter att han kom till mig måste de ta honom ifrån mig :'(

Vad ledsamt att höra hoppas han kryar sig snabbt!
  • Blicka
    Serah skrev 2015-05-14 14:56:50 följande:

Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D

Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.

Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.

Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...

Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?

Och ni som fått, hur känns det för er?

Jobbigt för er vad misstänker dom? Berätta om du vill.

Har en vecka till snitt. Inga känningar so far o så får det mer än gärna fortsätta! Barnvakterna kommer nämligen onsdag nästa vecka v 39 idag.
  • Blicka
    Serah skrev 2015-05-14 21:43:55 följande:
    De misstänker cah, kommer knappt ihåg vad det heter i "svenska ord" men nåt med binjurebarken, som gör att man producerar för mycket manligt hormon och för lite kortisol (om jag nu minns rätt). Allt känns så overkligt på nåt sätt. Men är det så så kan de hjälpa vår lille kille att må bättre. Plus att det skulle förklara hans slöhet.

Spännande att kunna räkna ner och verkligen veta att du ska få barnet den dan :) Men om det sätts igång innan, blir det snitt då också?
    Förstår det känns overkligt men tacka vet jag sjukvården ändå för att de kan komma på om ngt är fel. Hoppas ni får klarhet snart o kan ta nästa steg utifrån det.

Om värkarna startar innan tidigarelägger de snittet. Snitt blir det så länge inte bebisen kommer i raketfart (vilket jag inte hoppas på). Har inga känningar heller, men inte ngn vila direkt. Har nu haft släktkalas hela dagen o knappt suttit ner. Imorgon kanske det blir lite vila iaf... Dags för sängen kan jag säga! Orkar inget mer idag.
Svar på tråden Bf Maj 2015