-
Aha akupunktur. Inte hört om. Tack för tips. Hoppas jag är lika rörlig som förra gången, då var det inga större problem.hellomum skrev 2015-05-15 00:13:56 följande:@Blicka Om det finns där du snittas, be om akupunktur med el dagarna efter. Fungerade hur bra som helst för mig och rörligheten.
-
Vad jobbigt för er har du kunnat slappnade o sova lite?S1528 skrev 2015-05-15 00:07:55 följande:
Usch, den här natten blev då inte som det var tänkt.. Under min förlossning gjorde jag illa en muskel i ryggen och har haft problem med smärta sedan dess.. Jag fick med mig smärtstillande ifrån BB som jag skulle ta emot ryggsmärtan om det blev kris och vanlig alvedon inte hjälpte, tog en av dom tabletterna ikväll och blev bokstavligt talat helt borta! Kände att jag andades för lite i sömnen och var väldigt groggy.. Slog upp medicinen i fass och janusinfo och fick veta att den passerar över i modersmjölken och att det finns risk för andningsdepression hos bebisen! Panikkänsla deluxe och jag vågade inte riskera att amma inatt, så nu är klockan 00.00 och jag har precis lärt mig att blanda ersättning som turligt nog fanns hemma..
Usch så obehagligt :( Nu blir det ingen amning de närmaste 12 timmarna, skulle aldrig förlåta mig själv om något hände :(
-
Vad roligt grattis! Helt rätt att åka in som ni gjordeNea12 skrev 2015-05-15 23:38:07 följande:
Idag kl 12.00 kom första värken. Kände panikkänslor redan efter 10 oregelbundna värkar så åkte in.
14.45 kommer vi in på ett rum och 15.22 flög vår dotter i stort sett ut.
Bf -1
-
Händer grejer! Hoppas värkarna kommit igång nu efter vattenavgång.Isabella93 skrev 2015-05-16 00:52:33 följande:Jaa..precis, jag va i stort sett redo att åka! De höl i sig i ca 1 min, lite mindre kanske. Jag har ju ingen aning om hur snabbt/långsamt det kommer ta för mig då det är mitt första barn så det känns lite oroligt, vi har även 6-7 mil till sjukhuset också!
Nu ikväll gick troligtvis mitt vatten i alla fall. Har pratat med fl två gånger och imorgon ska vi på undersökning om det inte kommer super värkar under natten så vi får åka in :) -
Håller tummar!fr0kenandersson skrev 2015-05-16 00:57:44 följande:
Har BF idag :):):) (16/5)gjorde hinnsvepning i onsdags så vi får se om något händer. Hoppas verkligen för nu vill jag bara ha min bebis.. :(
-
Riktigt lurigt för er! Hoppas det snart är dags iafTitt ut skrev 2015-05-16 07:18:17 följande:Grattis! Vilken snabb förlossning. Tur att ni åkte in trots oregelbundna värkar.
Jag har haft oregelbundna värkar flera gånger, senast nu i natt började de 02:30 och jag har dem fortfarande kvar nu 07:00. Men värkarna är så mesiga, molar bara. -
Vi har inte bestämt men spånat lite löst. Vi bestämmer när vi ser vem som tittar utlitetmoln skrev 2015-05-16 16:14:39 följande:
Vi som fortfarande väntar. Har ni funderat på namn? Bestämt er? Olika förslag?
Ni som fått. Vad blev det för namn?
Jag tycker det är svårt denna tredje gång Att välja namn. Har inte så många jag fastnat för tyvärr. Sen ska vi ju ha två andra namn också som är släktarna. Och där känns det som att vi redan tagit dom vi gillade till dom två första barnen.
Lite olika som vi gillar i blandat kön:
Mio, Neo, Tuva, Bo, Signe, Alma, Perla, Maja
Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj. -
Min slempropp lossnade i omgångar i en vecka innan fl satte igång med första barnet.fr0kenandersson skrev 2015-05-16 17:26:52 följande:
Är hos min syster och gör hårförlängning på henne.
Fick mensvärk tillsammans med en sammandragning och när jag reste mig upp så kom resten av slemproppen ut. Antar att det är på gång?? Hur lång tid kan det ta nu??
-
Grattis tittut! Förstår att det är svårt att sluta titta o fokusera på att sova - så det ska vara enligt mig
-
Nu har jag varit igång hela dagen! Först städning o sen kalas för son, barn o vänner. Förvånansvärt pigg ändå men kommer sova gott i natt. Imorgon inskrivning inför snitt.