• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-10 20:52:50 följande:

Första fasen brukar bara vara ngn dag. Läs gärna boken "växa o upptäcka världen". Mkt stämmer

Der ska jag Göra. Tack för tips!
  • pco

Tack tjejer för tips och att ni dela med er av era historier. Jag hoppas att det blir bättre här. Igår tog det 3h för henne att somna. Men idag gick det riktigt fort.

• Blicka
    pco skrev 2015-07-11 21:56:00 följande:

Tack tjejer för tips och att ni dela med er av era historier. Jag hoppas att det blir bättre här. Igår tog det 3h för henne att somna. Men idag gick det riktigt fort.

Klart vi delar med oss förstå året är intensivt o det händer massor för de små! Allt går upp o ner i perioder men stabiliseras så småningom. Lillan som alltid brukar somna bra i sin säng inför natten var vaken till närmare kl 02 i natt o var så ledsen bara gilla läget även om man är så trött att ögonen går i kors...
  • Kissemiss

Idag kom jag att tänka på att man måste ställa sig i kö för förskoleplats. När är det dags att tänka på det? Bor i en förort till Stockholm. Går man runt till olika förskolor och kollar in hur det fungerar där eller?

• Isabella93

Idag har min tjej bajsat 3 gånger, brukar bajsa en gång, kräkts massor..tyckte att det nästan spruta när hon låg på skötbordet och kräktes, kom upp som en förstoppad fontän om ni förstår vad jag menar.

Bör jag vara orolig? Kan det vara magsjuka? Hon kissar som vanligt tycker jag och just nu sover hon väldigt tungt och skönt.

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-07-12 11:54:51 följande:

Idag kom jag att tänka på att man måste ställa sig i kö för förskoleplats. När är det dags att tänka på det? Bor i en förort till Stockholm. Går man runt till olika förskolor och kollar in hur det fungerar där eller?

Kolla in din kommuns hemsida. Där står det hur det fungerar!
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-12 16:29:42 följande:

Idag har min tjej bajsat 3 gånger, brukar bajsa en gång, kräkts massor..tyckte att det nästan spruta när hon låg på skötbordet och kräktes, kom upp som en förstoppad fontän om ni förstår vad jag menar.

Bör jag vara orolig? Kan det vara magsjuka? Hon kissar som vanligt tycker jag och just nu sover hon väldigt tungt och skönt.

Tror inte du behöver oroa dig. Ibland kommer det mkt kräks o magen kan ju variera, men är du orolig tycker jag du ska ringa vårdguiden. Min lilla har kräkts mer nu i två dagar, antingen har hon ätit mer än vanligt o överskottet rinner ut el så är det förkylningen som hon har som påverkar.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-12 17:49:36 följande:

Tror inte du behöver oroa dig. Ibland kommer det mkt kräks o magen kan ju variera, men är du orolig tycker jag du ska ringa vårdguiden. Min lilla har kräkts mer nu i två dagar, antingen har hon ätit mer än vanligt o överskottet rinner ut el så är det förkylningen som hon har som påverkar.

Okej..tack för svar!

Avvaktar idag så får jag ringa imorgon om det fortsätter tror jag.
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-07-12 11:54:51 följande:

Jag bor i Sollentuna och här gäller 6 månader innan. Vi har redan kollat utanför på dom vi är intresserade utav och kommer ringa dom för visning innan vi bestämmer oss
  • Isabella93

Hej tjejer!

Jag måste få veta vad ni tycker..

min sambo bestämde med sin bror i lördags att de skulle åka iväg o festa. Han frågade mig lite hastigt om han fick och jag som känner mig elak av att säga nej sa bara "det får du avgöra"

Någon timme senare säger han "jag åker iväg sen då isa" framför hans bror, syster och pappa men jag svarade inte, då sa han mitt namn och då svara jag endast ja utan att titta på honom. Då märkte han att jag va lite sur.

På väg hem sen så frågade han igen om det va okej

att han åkte, eller om han fick. Då sa jag att jag inte ville men jag känner mig elak av att säga nej. Han fråga då varför jag inte ville..Joo för att få hjälp med våran dotter såklart..speciellt nu då hon är väldigt gnällig och inte riktigt vet vad hon vill verkar det som. Han blev då butter och stannade motvilligt hemma.

Jag är jämt med henne, jag älskar henne självklart över allt annat...men ibland blir det lite väl mycket, då är det skönt med lite avlastning. Sambon va inte ens hemma de 10 dagarna efter förlossningen och nu vill han redan iväg och festa o va med kompisar och låta mig sköta o fixa allt själv!?

Är det jag som tänker fel o är självisk, borde han få åka iväg o va med sina kompisar o festa?

Jag kände mig lite elak i lördags när han stannade hemma o även blev sur..han somnade dock i soffan vid kl 9..

Hur tänker ni och hur skulle ni gjort? Va brutalt ärliga, säg att jag är en bitch om ni tycker det ;)