• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss
    Sabine skrev 2015-07-23 09:52:49 följande:

Va roligt :) jag kan inte svara på om det medvetet eller omedvetet hon rulla runt. Men hon har försökt ett tag att vända sig:)

Min bebi har också rullat från mage till rygg några gånger! Han ser alltid helt förskräckt ut när han ligger där haha. Min har även börjat ta leksaker som ligger framför honom :) Ser ut som han har stela robotarmar och dreglet rinner när han kämpar för att ta leksaken :D
  • Blicka

Hur har ni det? Lillan har börjat göra så mkt ljud o det är så roligt att kunna "prata" lite. Annars har vi namntrubbel... Inte helt överens vilket känns trist. Jag trodde vi var på samma spår men så var inte riktigt fallet. Känns jobbigt o svårt att ev behöva tänka om

• pco
    Blicka skrev 2015-07-26 15:08:37 följande:

Hur har ni det? Lillan har börjat göra så mkt ljud o det är så roligt att kunna "prata" lite. Annars har vi namntrubbel... Inte helt överens vilket känns trist. Jag trodde vi var på samma spår men så var inte riktigt fallet. Känns jobbigt o svårt att ev behöva tänka om smile4.gif

Samma här hon har verkligen många olika ljud för sig hehe, Dock ingen rullning än. På ons får lillan 3 månadssprutan oxå, ursch känns inte bra alls och dessutom så är hon sååå känslig för förändringar. Då det var jätte varmt för ett par veckor sedan då åt hon knappt och var helt tagen och nu för ett par dagar sen åkte vi till min mamma i Sthlm och döva åkte tidigt för hon sover på fm o tyckte det va bra då hon sov i bilen men det blev fel för henne på morgonen så på kvällen blev en jobbig period och det tog lång tid och så är hon annars inte och samma på kvällen när vi kom hem sen, så i och med hennes känsliga förändringar är jag orolig för efter sprutan :/
    Hur tänker ni kring dessa sprutor?
    Har aldrig tänkt annat än att ge sprutorna men såg något på fb igår om att det diskuterades kring psd i samband kring dessa sprutor elr andra tråkiga biverkningar så blir extra orolig.

Hur tänker ni kring namn då? Inte helt lätt att vara överens hehe. Vad är ni inne på för spår? Kanske kan hjälpa till :)
  • Blicka

Ang sprutor har mina två äldsta fått dessa o med biverkning feber. Lillan ska också få den. Vi följer vaccinationsprogrammet. Det jag kan ångra så här idag är svininfluensa vaccinet som äldsta fick - tack o lov har han inte fått några biverkningar av den som en del andra har fått.

Ja namn - jag står fast vid ett namn, maken ett annat som jag inte gillar. Det han föreslår kan ha mitt som smeknamn så då tycker han att hon kan kallas för mitt förslag o döpas till det andra. Jag vill inte ge barnen smeknamn så därför går det bort, annars hade ju det varit en gyllene medelväg. Nej vi får klura vidare helt enkelt.

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-26 15:08:37 följande:

Hur har ni det? Lillan har börjat göra så mkt ljud o det är så roligt att kunna "prata" lite. Annars har vi namntrubbel... Inte helt överens vilket känns trist. Jag trodde vi var på samma spår men så var inte riktigt fallet. Känns jobbigt o svårt att ev behöva tänka om

Här är det bra! Lillan växer som bara den, dop är äntligen bokat och inbjudningskorten beställda. Våran tjej har också börjat låta massor och skrattar väldigt mycket. Man blir helt varm i kroppen varje gång hon ler :)
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-31 17:53:29 följande:
    Här är det bra! Lillan växer som bara den, dop är äntligen bokat och inbjudningskorten beställda. Våran tjej har också börjat låta massor och skrattar väldigt mycket. Man blir helt varm i kroppen varje gång hon ler :)
    Kontakten med se små är helt underbar! Längtar till första skrattet
  • Jordgubb90

Alltså jag är helt chockad... I början hade jag det jättebökigt med min son på nätterna. Han ville ha mat heeeeela tiden (var iofs 1 månad tidig så behövde väl äta ikapp)... Men nu är han 3,5 månad och jag kan lägga honom i sin spjälsäng vid halv tio och sätta på babyvakten. Han vill ha mat 2 ggr per natt men i övrigt inget bök. Jag lägger han bara i sin säng så somnar han direkt. UNDERBART! :D

• Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-08-02 21:39:00 följande:

Alltså jag är helt chockad... I början hade jag det jättebökigt med min son på nätterna. Han ville ha mat heeeeela tiden (var iofs 1 månad tidig så behövde väl äta ikapp)... Men nu är han 3,5 månad och jag kan lägga honom i sin spjälsäng vid halv tio och sätta på babyvakten. Han vill ha mat 2 ggr per natt men i övrigt inget bök. Jag lägger han bara i sin säng så somnar han direkt. UNDERBART! :D

Njut! Härligt att det funkar så bra. min lilla på 10 veckor har nu under ett par nätter hoppat över mat vid tre-fyra o sover till sex. Somnar för natten vid kl 22-23. Lyx! Vet att det kommer ändras men är tacksam att det är så här nu! Första barnet vaknade varje-varannan timme under lång tid, andra sov längre pass tidigt med lite oro under vissa perioder, får se hur denna blir.
  • pco

Härligt! Min lilla på 11 veckor äter sista målet 20-21o lägger sig sen mellan 21-22.30 o sovers mellan 6-07.30 o sen somnar om direkt till 9-10.30 :D

• Blicka
    pco skrev 2015-08-03 20:38:03 följande:

Härligt! Min lilla på 11 veckor äter sista målet 20-21o lägger sig sen mellan 21-22.30 o sovers mellan 6-07.30 o sen somnar om direkt till 9-10.30 :D

Underbart