• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-13 06:31:46 följande:

Hej tjejer!

Jag måste få veta vad ni tycker..

min sambo bestämde med sin bror i lördags att de skulle åka iväg o festa. Han frågade mig lite hastigt om han fick och jag som känner mig elak av att säga nej sa bara "det får du avgöra"

Någon timme senare säger han "jag åker iväg sen då isa" framför hans bror, syster och pappa men jag svarade inte, då sa han mitt namn och då svara jag endast ja utan att titta på honom. Då märkte han att jag va lite sur.

På väg hem sen så frågade han igen om det va okej

att han åkte, eller om han fick. Då sa jag att jag inte ville men jag känner mig elak av att säga nej. Han fråga då varför jag inte ville..Joo för att få hjälp med våran dotter såklart..speciellt nu då hon är väldigt gnällig och inte riktigt vet vad hon vill verkar det som. Han blev då butter och stannade motvilligt hemma.

Jag är jämt med henne, jag älskar henne självklart över allt annat...men ibland blir det lite väl mycket, då är det skönt med lite avlastning. Sambon va inte ens hemma de 10 dagarna efter förlossningen och nu vill han redan iväg och festa o va med kompisar och låta mig sköta o fixa allt själv!?

Är det jag som tänker fel o är självisk, borde han få åka iväg o va med sina kompisar o festa?

Jag kände mig lite elak i lördags när han stannade hemma o även blev sur..han somnade dock i soffan vid kl 9..

Hur tänker ni och hur skulle ni gjort? Va brutalt ärliga, säg att jag är en bitch om ni tycker det ;)

Känner igen mig... Min sambo blev erbjuden en upplevelse via jobbet nyligen. Han tackade nej först, men sen hörde jag att han fått frågan igen. Jag sa att jag vill att han är hemma, men får välja själv. Han valde upplevelsen, jag uttryckte att det kändes tråkigt o sa att jag kände att jag behövde hjälp hemma. Han bestämde då att han inte skulle tacka ja till erbjudandet utan vara hemma - då får jag dåligt samvete för det... Då jag tänker att han helst ville vara ngn annanstans. Hur man än vänder o vrider blir det lätt fel... Jag vill känna att vi kan dela upplevelserna runt bebis o de stora barnen. Jag tror det viktigaste är att prata om hur man känner o försöka tänka att valet att stanna hemma gjorde de själva, vi uttryckte vad vi kände/tyckte.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-13 09:23:52 följande:

Känner igen mig... Min sambo blev erbjuden en upplevelse via jobbet nyligen. Han tackade nej först, men sen hörde jag att han fått frågan igen. Jag sa att jag vill att han är hemma, men får välja själv. Han valde upplevelsen, jag uttryckte att det kändes tråkigt o sa att jag kände att jag behövde hjälp hemma. Han bestämde då att han inte skulle tacka ja till erbjudandet utan vara hemma - då får jag dåligt samvete för det... Då jag tänker att han helst ville vara ngn annanstans. Hur man än vänder o vrider blir det lätt fel... Jag vill känna att vi kan dela upplevelserna runt bebis o de stora barnen. Jag tror det viktigaste är att prata om hur man känner o försöka tänka att valet att stanna hemma gjorde de själva, vi uttryckte vad vi kände/tyckte.

Jaa..känns som att det lätt blir fel, hur man än gör. Jag vill också att vi ska vara lika delaktiga i våran bebis utveckling och upplevelser. Aa..det har du rätt i, beslutet blev deras till slut. Och det är nog väldigt viktigt att prata så man inte blir osams.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-13 19:47:25 följande:
    Jaa..känns som att det lätt blir fel, hur man än gör. Jag vill också att vi ska vara lika delaktiga i våran bebis utveckling och upplevelser. Aa..det har du rätt i, beslutet blev deras till slut. Och det är nog väldigt viktigt att prata så man inte blir osams.
    Aldrig somna osams är ju bra att tänka (sen kanske det inte håller fullt ut alla gånger).

Hur mår lillan?
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-13 20:21:25 följande:

Aldrig somna osams är ju bra att tänka (sen kanske det inte håller fullt ut alla gånger).

Hur mår lillan?

Aa..det är nog bra att tänka så! Och inte heller skiljas åt osams.

Hon mår bra, men kräks så otroligt mycket tycker jag..är inte så jätte orolig då hon kissar väldigt bra o sover och verkar nöjd..Men det är lite jobbigt med så mycket kräks hela tiden..får byta kläder på både henne o mig under dagen. testade idag att ge henne mindre mat och oftare men det hjälpte inte så mycket. Imorgon ska vi till bvc så får se om dom har några tips o råd.

Mår din tjej bra? Har förkylningen lagt sig för henne?
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-13 22:03:16 följande:
    Aa..det är nog bra att tänka så! Och inte heller skiljas åt osams.

Hon mår bra, men kräks så otroligt mycket tycker jag..är inte så jätte orolig då hon kissar väldigt bra o sover och verkar nöjd..Men det är lite jobbigt med så mycket kräks hela tiden..får byta kläder på både henne o mig under dagen. testade idag att ge henne mindre mat och oftare men det hjälpte inte så mycket. Imorgon ska vi till bvc så får se om dom har några tips o råd.

Mår din tjej bra? Har förkylningen lagt sig för henne?
    Min äldsta var en riktig kräk- och bajsbebis. Flera ombyten alltid med o minst en tröja till mig

Lillan fortsatt förkyld, lite mindre snorig men hosta stackarn... Nu hoppas jag det ger sig snart.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-07-13 22:18:27 följande:

Min äldsta var en riktig kräk- och bajsbebis. Flera ombyten alltid med o minst en tröja till mig

Lillan fortsatt förkyld, lite mindre snorig men hosta stackarn... Nu hoppas jag det ger sig snart.

Hehe oj..jaa, endel bebisar verkar vara riktigt kräkiga när man läser om det. Hoppas det lugnar sig lite snart i alla fall. :)

Usch vad jobbigt för henne. Inte kul att vara snorig o hostig. Men skönt att det verkar gå åt rätt håll då snoret avtagit lite i alla fall. Hoppas med det ger sig snart, för eran skull <3
  • Sabine

Hej tjejer!

min sambo bestämde med sin bror i lördags att de skulle åka iväg o festa. Han frågade mig lite hastigt om han fick och jag som känner mig elak av att säga nej sa bara "det får du avgöra"

Någon timme senare säger han "jag åker iväg sen då isa" framför hans bror, syster och pappa men jag svarade inte, då sa han mitt namn och då svara jag endast ja utan att titta på honom. Då märkte han att jag va lite sur.

att han åkte, eller om han fick. Då sa jag att jag inte ville men jag känner mig elak av att säga nej. Han fråga då varför jag inte ville..Joo för att få hjälp med våran dotter såklart..speciellt nu då hon är väldigt gnällig och inte riktigt vet vad hon vill verkar det som. Han blev då butter och stannade motvilligt hemma.

Jag är jämt med henne, jag älskar henne självklart över allt annat...men ibland blir det lite väl mycket, då är det skönt med lite avlastning. Sambon va inte ens hemma de 10 dagarna efter förlossningen och nu vill han redan iväg och festa o va med kompisar och låta mig sköta o fixa allt själv!?

Är det jag som tänker fel o är självisk, borde han få åka iväg o va med sina kompisar o festa?

Jag kände mig lite elak i lördags när han stannade hemma o även blev sur..han somnade dock i soffan vid kl 9..

Hur tänker ni och hur skulle ni gjort? Va brutalt ärliga, säg att jag är en bitch om ni tycker det ;)

Jag förstår din frustration men vad min man sa till mig när vårat första barn var nyfödd var att inte kände sig behövd. Alltså det är Skit svårt att förklara men nästan alla barn är mest nöjda hos sin mamma....Inte konstigt då dom har legat i magen i 9 månader. Så min man kände sig lite utanför när jag och sonen hade ett fint band mellan oss och han inte kände nått band. Men nu idag när sonen är snart 2 år så leker dom och grejar tillsammans hela tiden. Så din sambo kanske känner sig inte så behövd eller tycker det är jobbigt att ni redan har ett band och inte han.

Men lovar sig när hon börjar krypa och bli mer som ett barn så kommer din sambo tycka det är kul och vilja vara hemma mer:)
  • Moolie

Hej tjejer!

Lite tradig var du... Men alla män funkar ju olika när det kommer till festande... Min man körde hem oss från BB där jag legat själv i fem dagar. Dagen efter åkte han på fest. Hade jag blivit bjuden hade jag velat åka om jag varit honom.

Men skillnaden är att min man var uppe och studsade kl 6.00 och hade frukosten dukad åt mig när jag vaknade... De flesta andra ligger bakis dagen efter...
  • Isabella93
    Sabine skrev 2015-07-13 23:14:40 följande:

Jag förstår din frustration men vad min man sa till mig när vårat första barn var nyfödd var att inte kände sig behövd. Alltså det är Skit svårt att förklara men nästan alla barn är mest nöjda hos sin mamma....Inte konstigt då dom har legat i magen i 9 månader. Så min man kände sig lite utanför när jag och sonen hade ett fint band mellan oss och han inte kände nått band. Men nu idag när sonen är snart 2 år så leker dom och grejar tillsammans hela tiden. Så din sambo kanske känner sig inte så behövd eller tycker det är jobbigt att ni redan har ett band och inte han.

Men lovar sig när hon börjar krypa och bli mer som ett barn så kommer din sambo tycka det är kul och vilja vara hemma mer:)

Aa..kan ju vara det..Han brukar ibland säga på kvällarna att "Nae, nu duger inte jag längre" så tar jag henne igen. Hoppas det blir så..Vi pratade om henne när vi åt idag att nu är hon fruktansvärt mammig men sen blir hon kanske jätte pappig istället och min sambo skämta till det med att säga att jag kommer vara så tråkig sen så då är det roligare att vara med pappa ;)
    Moolie skrev 2015-07-14 07:51:52 följande:

Lite tradig var du... Men alla män funkar ju olika när det kommer till festande... Min man körde hem oss från BB där jag legat själv i fem dagar. Dagen efter åkte han på fest. Hade jag blivit bjuden hade jag velat åka om jag varit honom.

Men skillnaden är att min man var uppe och studsade kl 6.00 och hade frukosten dukad åt mig när jag vaknade... De flesta andra ligger bakis dagen efter...

Oj okej..Det hade jag inte tyckt va okej..Och jag hade nog inte heller velat åka just för att finnas där och kunna hjälpa till ist. Men vi alla är ju olika såklart :)

hehe jaa..det va ju en fördel att han va så..Min sambo ligger halvdöd hela dagen efter en kvälls/natt festande! ;)
  • Oväsen

Hej tjejer!

Jag har nog svårt att förstå att man vill festa när man nyss fått barn istället för att vara hemma och ta hand om varandra. Jag hade blivit sur om min man ville ut och festa så jag förstår dig.