• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hoppar in i tråden :) Jag och min sambo var på Akkis idag och pratade med läkaren om planerat IVF. Jag kommer att börja med hormoner så snart mensen kommer, vilket är om ca 2-3 veckor. Jag har PCOS och min sambo har nedsatt antal spermier. Det är vårt första IVF!

• EmyJ

Spraystart

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart

Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)

Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)

Ca 31/10 - 4/11 EmyJ

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL

{#emotions_dlg.flower} ÄP

Vecka 46 - Libra1

Vecka 45/46 - Sjöblomman

Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök

Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)

dumdummast - Nr 1

Sjöblomman - Nr 1

EmyJ - Nr 1

• EmyJ

Kul att vi alla ligger så nära i tid när allt ska ske! Är det något men än jag som ska göra IVF på Akademiska?

• EmyJ
    Tgj skrev 2014-10-21 10:27:46 följande:

Tack!

Vilken metod, långa eller korta kör ni?

Nån som vet hur lång tid det brukar ta från att man börjat sprayat till äggplock?

Jag kör korta :) Börjar med Menopur, sen går jag på Orgalutran efter fyra dagar med bara Menopur.
  • EmyJ
    Luthien87 skrev 2014-10-21 12:03:12 följande:

Jag har gjort långa. Gjorde äggplock idag, 6 st ägg blev det På torsdag blir det insättning! Min killes spermaprov blev godkänt, känns bra

Gud så skönt att ha äggplocket gjort! Jag är jättenervös och min skräck för nålar gör intresserad saken bättre... Snälla säg att det inte var så farligt? :D
  • EmyJ
    Luthien87 skrev 2014-10-21 12:18:38 följande:

Altså, jag skall inte ljuga, det gjorde ONT! Men man fick ju mycket smärtstillande och jag fick även prova lustgas. Men det är absolut inte det värsta jag gjort. Det är nog mest att hela situationen är utlämnande. Jag är glad att jag hade min kille med mig, han satt och klappade på mig och var jättegullig, det hjälpte enormt! 

Ja jag anar att det kan göra riktigt ont.. Jag har å andra sidan tagit bort en liten bit av min livmodertapp pga lätta cellförändringar för några år sedan.. Det var inte så värst behagligt det heller!
  • EmyJ
    dumdummast skrev 2014-10-21 15:28:23 följande:

Nu ärligen r mensen här. Så mest troligt Sprutstart vi morgon :)

Jag kör också korta protokollet

Spännande! Lycka till!
  • EmyJ

En fråga till er som har gjort ett äggplock.. Sticker dom en gång genom slidväggen och rotar runt eller sticker dom flera gånger? Typ en per äggblåsa? Fast det kan ju bli väldans många stick ifs.. Hmmmm..

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa