• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hmm.. Har inte somnat än.. Tankarna snurrar och det värker i äggstockarna och sticker till lite då och då. Jag är av den sorten som får ont i svanken vid ägglossning och mens, så även nu, men det sticker lite framåt i magen också.

Kul att det händer något även om det är lite obekvämt! Och precis som du sa Libra1 så har det satt igång mer på allvar idag, dag 3 :)

• EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-08 08:13:18 följande:

Jag hade så förra gången tidigt. Det beror nog mest på att där är många ägg. Vissa är mer känsliga än andra. Vilken dag har du VUL? Jag hade på sprutdag 7. Idag spänner det rejält så jag knappt kan sova. Det är obekvämt att sitta för länge också. Håll ut!!! :)

Jag brukar tänka att man har 2 stora vindruvsklasar som hänger där. Inte konstigt att det känns.

Jag har ju PCOS så jag kan nog vara ganska lättstimulerad.. Jag har VUL på dag 8, på onsdag. Jag har inte molvärk konstant men det kommer och går och känns framförallt efter sprutan :)

Jobbigt med sittandet, men vad gör man inte :)
  • EmyJ
    Så vit skrev 2014-11-08 11:22:05 följande:

Har nu tagit 4 st sprutor. Dag 5 idag och ska börja med orgalutran idag. VUL på måndag. Jag känner typ ingenting. Jag är jätteorolig att de ger mig för låg dos, jag tar ju bara 112,5 Gonal-F vilket verkar vara hur lite som helst jämfört med er andra, så tänk om det inte blir nånting för att jag har för låg dos! Och imorse fick jag ägglossningsflytningar, så nu är jag också orolig för det.... Fast jag är på dag 7 på mensen, så det kan ju egentligen inte vara det. Tur att jag ska på VUL på måndag så att jag slipper oroa mig särskilt länge till!

Jag tar 112,5 Menopur :)
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-08 13:53:48 följande:

Har du PCO så är det inte så konstigt att du känner av tidigt. Många får ut många ägg då. Hoppas det ser bra ut på onsdag. :)

Det hoppas jag med! Rapport kommer ;)
  • EmyJ

Kom på en sak... Vad gör man med alla gamla sprutor sen? Lämnar in på Apoteket? Har hört ryktas att dom inte alltid tar emot sånt längre...

• EmyJ

Hmm då måste jag fixa en burk.. Om jag inte kan få en på jobbet förståss.. :)

• EmyJ
    snorklan skrev 2014-11-08 22:03:30 följande:

Gonal-F är rätt snäll, tunn nål. Variera din stickställen! Jag har använt både den och menopur, som jag upplever betydligt mer elak, nålen är på nåt sätt inte lika vass, så man behöver lite mer kraft för att ta den. Orgalutran är tyvärr inte jättekul att ta, men det är ju oftast inte så många dagar. Se till att trycka ut luftbubblan, kolla noga på nålen hur den är skuren så du sticker så "vasst" som möjligt, för den är lite konstig i spetsen och tjock jämfört med övriga. Sen kan det svida och klia av den, men det är normalt och går fort över. Generellt ska man försöka sticka på olika ställen, iaf jag kan bli lite öm på magen av allt sprutande.

Ursäkta mig nu men.. NEJ NEJ NEJ!! Tryck INTE ur luftbubblan! :)
  • EmyJ

Den lilla mängd luft som finns i förfyllda sprutor ska inte tas bort. Den är heller inte farlig. Det är så pass lite. Om man tar bort den riskerar man som tidigare sagts att få fel dos. Men återigen, det är INTE FARLIGT :)) / Undersköterska :D

• EmyJ

Har suttit och åkt lite bil nu i något timme.. Känner mig typ bedövad i svanken / svanskotan..inte alls så behagligt att sitta ner en längre stund. Ikväll väntar första injektionen med Orgalutran :)

• EmyJ

Åhh! Jag måste bara få säga till alla ni som delar min nervositet inför Orgalutran.. Våga ta i och för in nålen snabbt så är sticket inte allt farligt. Och jag tycker inte att den sved alls, då är Menopur värre.. Men det kliar lite efteråt :)

Jag är en spruträdd undersköterska som gillar att sticka andra, snacka om blandade känslor när man står där med skakig hand och svettas haha.. Men nu är det värsta gjort, att ta något för flesta gången!

Trevlig kväll på er!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa