• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

misame89 skrev 2015-01-29 20:47:11 följande:

Hej för er som vill och är nyfikna så har jag nu startat min egna sida om min och killens kommande IVF resa.. www.babypaburk.se

Ni är så välkomna :)

Jag ska följa din blogg och se hur er resa ter sig :) En fråga.. Vi började vår utredning på Carl von Linné kliniken då vi bor i Uppsala, men vi valde Ackis då det enbart var där det var gratis genom landstinget.. Läkaren på cvl kliniken nämnde något om att man efter nyår skulle kunna välja fritt mellan kliniker och inte längre vara bunden till sjukhuset.. Har det trätt i kraft alltså? Då du kan välja cvl och ändå få det gratis? :)
  • EmyJ

Nu är även jag en ruvare! Äääääntligen! Fick tillbaka en liten blastocyst idag :)

• EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-02-09 14:48:37 följande:

Ringde barnmorskan idag och meddelade att testet är negativt på RD 14.

Eftersom jag inte fått mens än och jag har gjort FET i ostimulerad cykel tyckte hon det var väldigt märkligt... hon sa att det är fortfarande så tidigt så jag

ska ta ett nytt test i slutet av veckan och återkomma då....

Som att det inte var tillräckligt nervöst och jobbigt innan med tankar mellan förtvivlan och hopp!

Hur har det gått? :)
  • EmyJ
    misame89 skrev 2015-02-14 18:51:21 följande:

Hej ! När man har behandling sponsrad från landstinget ingår medicin då lr hur fungerar det ?

Du betalar upp till högkostnadsskyddet för mediciner :)
  • EmyJ
    GrukanGrace skrev 2015-02-16 13:27:17 följande:

RD7 med blastosyst i naturlig cykel.

Femte försöket.

Började blöda idag. Fan

:( Kram till dig! Själv är jag på dag 5 i naturlig cykel med en blastocyst och snacka om att tankarna snurrar.. Man blir ju galen!

Hur går ni vidare? Har du fler blastocyster i frysen? Hoppas verkligen att du får ditt plus framöver!
  • EmyJ
    GrukanGrace skrev 2015-02-17 07:27:51 följande:

Tyvärr vi hade bara en blasto i frysen. Just nu osäker. Om vi kör idag med nya sprutor så hamnar äggplock samma dag som vi har flyg till Frankrike och skidresa. Vi hade bokat med hänsyn till IVF men nu när det blev naturlig cykel så vändes allt över ända och det blev skit alltihop. Att få barn går naturligtvis före allt men ååååhhhhhh fan.

Skiter i skidresan men nu blev det liksom lite väl störigt.

Men vi tar nya tag. Kram på dig

Det är så utmattande att hålla på med ivf och att bli besviken.. Det kanske gör er gott att åka på en resa. Även om jag förstår att det klaffar dåligt :/

Kram!
  • EmyJ

Ruvardag 7 idag, än så länge håller sig tant röd borta. Ingen direkt mensvärk men ett mer eller mindre konstant ilande på ett specifikt ställe i livmodern.. Lite till höger. Hmm..

• EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-02-27 22:18:27 följande:

Fick mens på ruvardag 17 sist, blev så deppig så jag orkade inte ens logga in här.. Väntar på ägglossning nu, för att göra FET igen men det finns bara 1 liten blasto i frysen så vi får se hur det går.

Hur har det gått för dig?

:( gick väl ungefär som för dig, fick ett svagt plus på stickan som höll i sig i ca fem dagar sen började jag blöda i tisdags,ruvardag 13.. Idag tog jag min första Letrozol tablett som jag ska äta i fem dagar, vilket borde resultera i en ägglossning om ca två veckor.. Inte på dag 30 som det var sist. Jag har ju turen att ha fem blastocyster kvar i frysen.. Men jag förstår att det känns tungt att ha en kvar.. Håller tummarna för oss båda!
  • EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-03-02 22:16:20 följande:

Tråkigt att det inte gick hela vägen, men det är ju väldigt positivt med att det i alla fall har blivit till ett plus! Det måste ju bara vara en tidsfråga innan det fungerar. Håller tummarna också :)

Tack! Ja, jag försöker tänka att det var positivt! Jag tog sista Letrozol tabletten imorse, ska börja hålla koll efter ägglossning i helgen och ska på VUL på måndag.. Spännande! När väntar du din ägglossning?
  • EmyJ
    misame89 skrev 2015-03-04 20:02:40 följande:

Hej ! Blrjade med gonal-F idag och tänkte höra med er om att det kommit ut en droppe vätska även fast man hållt in sprutan i 10 sek och hålt in injektionsknappen ? Vill ju att det ska bli rätt mängd liksom så snälla kan någon dela med sig om era erfarenheter ? :)

Det gör ingenting, det blir så med tex insulin också :) // Undersköterska :D
  • EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-03-09 22:25:41 följande:

Fick tillbaks en blastis igår, :) fjärde återföringen.

Åh! Håller tummarna nu då! Jag var och kollade efter ägglossning idag, inget ännu men jag ska dit om en vecka igen och kissa pinne undertiden ifall det skulle bli något innan. Nackdelen med PCOS, eller ja en av nackdelarna, är ju att man har så långa cykler..så ägglossningen kommer sent. Letrozoltabletterna gjorde inga mirakel (ge mig ägglossning inom en mer normal tidsperiod) men jag känner iaf av äggstockarna så förhoppningsvis förbereder dom sig för ägglossning :)
  • EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-03-11 10:36:13 följande:

Långa cykler är riktigt segt! Har själv lätt PCOS så jag känner igen det med långa cyklar. Det är ju bra att du känner dem, då är det iaf nått som händer :) Är Letrozoltabletter såna som gör att man ska få ägglossning?

Letrozole är egentligen en medicin som används vid bröstcancer.. Den dämpar östrogenet. Genom att äta den i fem dagar tidigt i cykeln dämpas östrogenet och follikelstimulerande hormonet FSH släpps på.. Det kommer förhoppningsvis ge mig en tidigare ägglossning än normalt :) Letrozole går snabbt ur kroppen så östrogenet kommer snabbt tillbaka till normala nivåer och slemhinnan kan växa :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa