• EmyJ

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Linda8110 skrev 2014-11-26 09:48:45 följande:

Håller med dig. Det var det värsta jag varit med om också... Vill ALDRIG göra om det igen. Hoppas slippa! Ta hand om dig nu. Kram

Tack! Kram
  • EmyJ
    Cegesi skrev 2014-11-26 09:50:15 följande:

Oh.. tack för svaret! Jag är så orolig för att det inte ska hända något så jag vill absolut inte ta för lite, men kanske inte bra att ta för mycket heller. Det är ju bara 1 gång så det är la lugnt. =)Stackare! Låter hemskt. Skönt att det är över. Grattis till 13 ägg!

Tack! Jag hoppas verkligen att dom är av bra kvalitet och att det räcker med dom... Blir ju totalfrys nu och FET nästa år :)
  • EmyJ
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 10:18:39 följande:

Åh herregud! Din stackare! Jag blev, precis som din rumskompis, trött och "full". Men sen, jäklar vad ont jag hade hela eftermiddagen och kvällen. Trodde jag skulle dö och min man fick ringa akuten. Fick du inte med din nån smärtlindring hem? Jag fick citodon, som i och för sig inte hjälpte men bättre än inget.

Hoppas du slipper värken efter nu!

Nää, fick inte med något hem.. Jag kan ändå inte äta citodon för jag har tagit bort min galla. Får kramp i gallgångarna av citodon och morfin om den inte ges intravenöst. Jag hoppas att jag klarar mig på Alvedon och värmekudde!
  • EmyJ
    Heystella skrev 2014-11-26 11:07:17 följande:

Sitter och väntar på att kliniken ska ringa och berätta hur många ägg som blivit befruktade, håller på att gå under av nervositet!

Håller tummarna!
  • EmyJ
    Heystella skrev 2014-11-26 13:17:47 följande:

Fick 'bara' 4 befruktade...hade förväntat mig mer så är lite besviken nu :(

Inte så bara, men förstår hur du känner.. Skulle du kunna lägga till dagens datum för mig på ÄP i listan? :)
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-11-26 16:18:32 följande:

Usch stackare! Hoppas det lägger sig snabbt!

Men.grattis till så många ägg :)

Ja det var verkligen vedervärdigt.... Nu mår jag ok så länge jag ligger ner. Har en väldigt snygg hållning när jag reser på mig :p Värmekudde och Alvedon <3
  • EmyJ
    Anermu skrev 2014-11-26 21:56:33 följande:

Tack precis så har jag fattat det och fått det förklarat från min läkare haha men ändå sitter man här framför mobilen som en yr höna och bara oroar sig hela tiden :( så fruktansvärt jobbigt ! Men bara för att det blir befruktat utanför och sedan förs in betyder det ju inte att det blir en graviditet av det ?:/ åh jag blir tokig på mina egna frågor , sorry :(

Om ägget befruktas i eller utanför kroppen spelar egentligen ingen roll för huruvida det kommer fästa och utvecklas till en graviditet.
  • EmyJ

Trots gårdagens jävliga äggplock och mycket värk i magen resten av dagen /kvällen, så kan jag ändå säga att jag mår förvånansvärt bra idag. Såklart att jag är lite svullen och jag skulle inte hoppa hopprep direkt, men det är ju fantastiskt hur kroppen kan återhämta sig över en natt!

• EmyJ
    1983an skrev 2014-11-28 13:12:31 följande:

Nu är äggplocket avklarat, nästa vecka får vi besked om hur många blacosyter det blev!

Gick det bra? Gjorde det ont för dig?

Kunde inte hålla mig så jag ringde nyss och frågade hur många som blivit befruktade. 9 av 13 är befruktade! Nu får vi se hur många som klarar sig till måndag och nedfrysning... Men 9 känns bra hittills!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa