• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej, hej! Fick problem med familjeliv. Tappat bort mitt lösenord och får inget nytt där jag frågar efter det. Har mailat forumvärden men har inte fått något svar. Ja, nu heter jag Pommac1 istället för Pommac. Så kan det gå. Här är det dags för spruta nr 4 ikväll och i morgon börjar jag med två sprutor. Sedan är det VUL på torsdag. Spännande, spännande! Samtidigt som det känns lite skräckfyllt. Har inga biverkningar eller symtom och inga humörsvängningar. Så man börjar ju undra om det verkligen händer nåt. Men brösten känner jag av ibland. Men det kan man ju göra ändå.

• Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-11 20:04:32 följande:

Samma här! Har inte känt nåt förrän idag på sprutdag 13.

Men enligt vul så växer det många iallafall :)

Oj. Dag 13? Jag hade tänkt att dag 11 nåt är då man plockar ut äggen. Men det är klart att det blir väl olika. Vill nog helst i min önskning att det ska bli äggplock så snart som möjligt. Men samtidigt förstår man ju att det tar ett tag. Man får ha tålamod. Gaa!
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-11 20:47:43 följande:

Jag är nog lite extra seg ;)

Har pco och bara en äggstock/ledare så dom är nog lite försiktig med gonalen. Men imorgon är det dax igen för vul och jag hoppas hoppas hoppas att vi får tid för äggplock!

Okej. Då förstår jag. Då hoppas jag att det går lite snabbare. Men samtidigt vill man ju att kvaliteten blir bra så då är det kanske bättre att det tar tid. Gud så sugen på choklad jag blivit. Jag håller mig till mörk. Får verkligen passa sig så man inte går upp i vikt nu när jag borde gå ner för att öka changsen!
  • Pommac1

Får ni också en äcklig smak/lukt i mun och näsa när ni tagit sprutan (gonal-f)? Det känns typ som att jag har rökt eller nåt (fast jag aldrig gjort det) men smaken/lukten påminner om en rökares andedräkt. Bläsch tycker jag!

• Pommac1
    Libra1 skrev 2014-11-11 21:56:39 följande:

Det smakar väldigt äckligt. Jag mår alltid illa av smaken och måste äta något efteråt.

Ja, värsta dagen var för mig igår. Då mådde jag nästan dåligt jag också. Man kanske känner mer å mer ju längre man tar dem?! Får se om det känns mer idag. Är på dag 5 idag och i morgon är det blodprov och VUL.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-11 22:19:20 följande:

Jag har aldrig varit så mycket för choklad tidigare. Sedan IVF'en fullkomligt frossar jag i det. Kan inte sluta trots att den är över för länge sedan haha

Mums! Mums! Farligt, farligt! :)
  • Pommac1

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

• Pommac1

Okej! Tack för alla svar. Då kör jag på två sprutor ikväll. Blir spännande i morgon nu med första VUL.

• Pommac1

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

• Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-12 17:53:38 följande:

Till mig sa de att ta en ny om dosen i den gamla sprutan inte räcker, så det gjorde jag.

Oki. Hmm.. Mer förvirrad. Öppnar en ny och frågar i morgon. Har dem i kylen så då borde det inte vara någon fara.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa