• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

Min läkare sa att det var lätt att samla på sig vätska under behandlingen. Jag har dock inte gjort det ännu snarare tvärtom (väldigt kissnödig). Men han sa att de försvinner ju sedan och det är ju inte fett. För att gå upp tre kilo fett måste du äta 14 chipspåsar (300 grams) och det tvivlar jag på att du har? :) jag har ätit mycket bars nutrilett men slutat med det nu då jag inte tror att det är så lämpligt. Försök att undvika salt och socker så kanske det hjälper. Drick mycket vatten.
  • Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-16 21:33:07 följande:

Tyvärr fick vi ut 10st ägg men bara 5 som befruktades alltså, dvs hälften. Tänker att det är väl egentligen inte så himla bra . Det var därför vi hade hoppats på lite fler befruktade, även om vi fattade att alla inte skulle bli det. Hade vi haft färre än 5 befruktade skulle vi ha satt in 1 st imorgon, för man vill väl inte chansa på att så få ska klara sig så länge i labbet antar jag. Men eftersom det blev 5 st vill de långtidsodla, så vi får se. Bara att vänta till onsdag!

Aha då förstår jag. Men samtidigt skulle jag tycka det var bra. Jag siktar på att förhoppningsvis få 2-3 st som blir befruktade. Tycker det ska bli grymt nervöst att vänta på det samtalet! Jag har på nåt vis fått för mig att inget av våra ska bli befruktade eftersom vi försökt skaffa barn så länge så borde inte nåt av våra senaste 30 ägg (månader) blivit befruktade. Fast det är klart att de kan ha blivit befruktade fast inte fäst.
  • Pommac1
    Heystella skrev 2014-11-16 22:22:52 följande:

Har precis tagit första Orgalutran nu, usch vilken läskig spruta, haha. Det gick bättre än förväntar men nu efteråt svider det dock rejält!

Phu vad skönt! Bra gjort! :) sved mest och blev mest svullen vid första sprutan. Tror kroppen vände sig.
  • Pommac1

Var på VUL 2 idag och allt såg bra ut. Blåsorna var allt från 16-22 mm. Nervös! Nu väntar jag på att kliniken i Umeå ska ringa och meddela vilken dag det blir. Så grymt nervöst!

• Pommac1
    Heystella skrev 2014-11-17 12:52:51 följande:

Vad skönt att allting såg bra ut! :) Jag ska på första VUL imorgon och är redan nervös för vad dom ska säga.

Ja, det förstår jag. Mina hade inte växt så mycket så jag fick öka dosen. Första VUL i torsdags och andra VUL i dag. Så bli inte förskräckt om de inte växt jättemycket. Mina var från 6-12 mm.
  • Pommac1

Nu har jag tagit ägglossningssprutan. Kliniken ringde idag och sa att det var dags för äggplock på onsdag och att jag skulle ta sprutan ikväll. :) grymt spännande nu! Har inte så många ägg men jag hoppas det blir bra ändå.

• Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-17 21:51:36 följande:

Heja!!

Tack! Vad tråkigt att ni inte fick några till frysen! :(
  • Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-17 21:51:36 följande:

Heja!!

Tack! Vad tråkigt att ni inte fick några till frysen! :(
    Tgj skrev 2014-11-17 21:55:10 följande:

Lycka till :)

Tack!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa