• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

LadyMaria skrev 2014-11-26 20:26:10 följande:

De frågade om jag hade tagit ett test, och det hade jag gjort. Annars var det inget, kan sluta med Lutinusen.Vi fick 3st till frysen men de ska ha julstängt så om vi har lite flyt kan vi göra en FET i januari. Det räknades inte som ett separat försök, så det var ju bra.

Så orättvist att det är så olika beroende på vart man bor!! Ett försök visste jag inte ens att det var nått landsting som hade... Vart bor ni?60 tusen, är det ett paketpris på 3st behandlingar? Ja det är verkligen mycket pengar... Vi har funderat på om man kommer i den situationen hur man ska göra också.

Hur bor ni? Vi har hus och jag hade en fundering på att höja bostadslånet för att köpa ett "ivf paket" eftersom det är mkt bättre ränta på ett sådant lån. Säga att man ska renovera något =P

Men nu lyckas du säkert, så slipper ni tänka på det :) Ska hålla mina tummar o tår

Vi bor i Örnsköldsvik. Norrland vill inte försöka sig verkar det som. Ja det är grymt orättvist! Å vi fick ju inga till frysen heller. Suck! Vi bor i lägenhet men försöker spara till ett hus så det känns väldigt dumt att ta av de pengarna då vi behöver något större om vi blir gravida. Kontantinsatsen är ju så hög nu förtiden också.
  • Pommac1
    LadyMaria skrev 2014-11-26 20:52:03 följande:

Hemskt att man ska behöva tänka på pengar, det är tillräckligt jobbigt som det är!Man får försöka spara så hårt det bara går och låna resten.Annars flytta till ett annat landsting med 3 försök, tills man lyckats =P Men det är ju lättare sagt än gjort..

Ja, verkligen hemskt. Tragiskt! Ja. Vi tar nog paus och sparar och börjar igen i april -maj kanske. Blir en tuff och seg väntan isåfall. Jag vill helst bara köra på! Blir ju inte yngre direkt!
  • Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 21:58:40 följande:

RD 12

Oki. Spännande! Inte testat? Vet inte om jag kommer orka hålla mig.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-26 22:25:33 följande:

LadyMaria: fy vad tråkigt!!! jädra skit också!

Pommac1: känner mig också lite törstig, galet sugen på lakrits, men det är nog Lutinusen som spökar för min del..

Under de snart två år som vi försökt så har jag fått gå bredvid två växande magar på nära kollegor, har även varit kvar på jobbet när den första kom tillbaka från ledigheten, den andra kommer tillbaka om nån månad, häromdagen blev den tredje gravid... Suck, känns som ett skämt! Bara att kämpa på och tänka på målet... Skulle vilja ta paus från mitt liv och bara byta med nån annan en liten stund... För att känns hur det är att inte vara uppslukad av detta...

Å vad jobbigt att vara sugen på lakrits när man knappt får äta nåt. Törsten fortsätter idag känner jag.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-27 07:38:01 följande:

Eeeehhhh? Vad är det man inte får äta??? :-O

Det stod i mina papper från kliniken att man inte skulle äta mer än 5 gram lakrits/dag. Så jag äter inget för säkerhetsskull.
  • Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-27 10:28:01 följande:

Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.

Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.

Okej. Ja det är bättre att testa innan de kan vara positivt för då är det enklare att ta ett negativt då det kan bli positivt senare om man testat för tidigt. Men har man passerat som du så förstår jag. Vad tråkigt med din far. Då passar det bra att testa i morgon. :). Håller tummarna! Törsten fortsätter!
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-27 13:52:05 följande:

Ok, fast de måste ju mena när man är gravid på riktigt... Men men, skadar ju inte att vara försiktig..

Ja, men man vet ju inte när man är gravid.
  • Pommac1
    Libra1 skrev 2014-11-27 20:16:16 följande:

Lakrits gör det inte svårare att bli gravid eller gör något negativt med barnet. Det är för din egen skull. Äter du mer än 50 g (rekommenderat av Livsmedelsverket) så kan du riskera att få högt blodtryck. Gäller egentligen alltid alltså. :)

Jag äter redan en del lakrits. Känns som att jag kräver det. :P

Det har även stått något om att man löper större risk för missfall eller missbildningar.
  • Pommac1

RD 7 och testade minus. Å suck! Varför testade jag? Då blev jag bara mer negativ!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa