• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Blomster84 skrev 2014-11-29 21:37:40 följande:

Jag har haft lite värk i vänster sida men annars inget. Varit törstig jag också. Ömma bröst och så också men det är säkert Lutinusen som spökar. Gjort ivf innan?

Nej det här är första gången. Inga ömma bröst här inte. Trist att inte känna nåt men ändå skönt. Får man värk tänker man nog mens! Lite läskigt det här med att vänta... Som om man inte väntat nog när man försökt i några år.
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 21:58:42 följande:

Jo tack. Har turen att ha fått en underbar dotter som är 9 nu. Efter det har jag gjort en abort, haft 5 missfall och 2 utomkveds. Min första ivf också. Fick du ont efter ÄP?

Jo jag hade ont i 4 dagar sedan blev det bättre. Men det var bökiga dagar. Var hemma från jobbet två dagar efter plock och sedan var det helg. :)
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 22:13:34 följande:

Jag började jobba en dag tidigare men tog ledigt på återföringsdagen. Kände mig inte riktigt bra förrän 6 dagar efter ÄP. Blev svullen och dom misstänkte överstimulering. Men som tur var gick dom med på återinsättning ändå.

Sugen på att testa snart? Känns som evigheter tills det är TD

Jag testade igår. Det var tokblankt! Suck! Jag vet att det inte är kört men det känns kört. Har två veckor till TD. Men jag vet inte hur min klinik har räknat. De har räknat på tre veckor från insättning. Hmm...
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 22:26:50 följande:

Min räknade 16 dagar från insättning. Jag testade idag. Blankt här med. 3 veckor låter länge! Och känns ännu längre... Jag kände mig otroligt positiv i början men nu börjar jag tycka att det känns tungt psykiskt....

Konstigt att det är så olika med testdagar. Men man märker väl om mensen kommer. Den borde väl komma nästa fredag om det ska gå två veckor. Ikväll har jag känt av magen lite. Drar lite och svider till. Kan ju likagärna vara mens som nåt annat. Jag kände mig inte så jätte positiv i början för vi har ju försökt i 2,5 år och inget fel är hittat. Så det har känts lite som om har vi inte klarat av att bli gravida på 30 ägg varför ska vi då kunna bli det på 8 ägg (som vi fick ut). Som du hör har jag väldigt låga tankar om att det skulle bli nåt samtidigt som jag verkligen hoppas att jag har fel i mina tankar.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-30 08:17:44 följande:

Har du gjort 30 IVF/FET?

Nej, vi har försökt själva i 2,5 år alltså 30 månader = 30 ägg.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-30 08:28:26 följande:

Ja ok du menar så! Men det går ju inte riktigt att jämföra med IVF :) Det är ju inte säkert att något av de äggen under dessa 2,5 år blivit befruktade. Finns ju 100 olika saker som kan vara fel på en (vi har ju samma problematik) som de ej kan se på prover. Har du kollat din ÄL varje månad? Kommer inte ihåg, är detta er första IVF?

Nej och det var inte meningen att jämför heller. Menar bara att har det inte hänt under det senaste 30 äggen så skulle jag bli förvånad om det hände nu på bara 8 ägg. Jo de har kollat ägglossning. Det är första ivf.
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-30 09:33:54 följande:

Förstår om du känner dig negativt inställd om ni försökt så länge. Jag och min dotters pappa beslutade oss för att skaffa barn. Hann inte ens få tillbaka min mens efter att jag slutat med p-pillerna. Gick hur bra som helst. Efter det har det gått helt galet. Alla missfall o utomkveds får det att kännas som att även om vi lyckas bli gravida vågar man inte ens bli glad och hoppas längre.

Ojoj. Skönt att veta att man kan bli gravid. Men mindre kul med missfallen. Ja det är tufft att vara glad när man vet hur det kan sluta. Vi hoppas vi lyckas nu.
  • Pommac1
    mea84 skrev 2014-11-30 09:37:08 följande:

Jag ska testa två veckor efter insättningen, alltså samma dag som BIM är. du bör ju ha lutinus tabletter fram tills TD så man vet. Är de neg slutar man men vid pos så ska man fortsätta ett tag till. Vart har du gått? Du bör ju få mens innan de tre veckorna är slut, om du nu inte är gravid (vilket vi får hoppas )

Ja, jag måste ringa och höra. Jag har tabletter till nästa onsdag och det var då äggplock var. Det blir 10/12 då. Men på papperet står det 12/12. Men ja, får väl vänta och se vad testet säger först.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-30 22:14:34 följande:

Det kommer hända :)

Hoppas du har rätt. Ont i magen sidan (känns som håll) drömmer konstiga drömmar varje natt. Mensvärk och det slits och dras i magen inland. Börjar känns av brösten lite. Men allt detta kan ju även tyda på mens. Har ställt in mig på mens och ser positivt på nästa år i stället.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa