IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Jag har haft lite värk i vänster sida men annars inget. Varit törstig jag också. Ömma bröst och så också men det är säkert Lutinusen som spökar. Gjort ivf innan?
Jag har haft lite värk i vänster sida men annars inget. Varit törstig jag också. Ömma bröst och så också men det är säkert Lutinusen som spökar. Gjort ivf innan?
Jo tack. Har turen att ha fått en underbar dotter som är 9 nu. Efter det har jag gjort en abort, haft 5 missfall och 2 utomkveds. Min första ivf också. Fick du ont efter ÄP?
Jag började jobba en dag tidigare men tog ledigt på återföringsdagen. Kände mig inte riktigt bra förrän 6 dagar efter ÄP. Blev svullen och dom misstänkte överstimulering. Men som tur var gick dom med på återinsättning ändå.
Sugen på att testa snart? Känns som evigheter tills det är TD
Min räknade 16 dagar från insättning. Jag testade idag. Blankt här med. 3 veckor låter länge! Och känns ännu längre... Jag kände mig otroligt positiv i början men nu börjar jag tycka att det känns tungt psykiskt....
Har du gjort 30 IVF/FET?
Ja ok du menar så! Men det går ju inte riktigt att jämföra med IVF :) Det är ju inte säkert att något av de äggen under dessa 2,5 år blivit befruktade. Finns ju 100 olika saker som kan vara fel på en (vi har ju samma problematik) som de ej kan se på prover. Har du kollat din ÄL varje månad? Kommer inte ihåg, är detta er första IVF?
Förstår om du känner dig negativt inställd om ni försökt så länge. Jag och min dotters pappa beslutade oss för att skaffa barn. Hann inte ens få tillbaka min mens efter att jag slutat med p-pillerna. Gick hur bra som helst. Efter det har det gått helt galet. Alla missfall o utomkveds får det att kännas som att även om vi lyckas bli gravida vågar man inte ens bli glad och hoppas längre.
Jag ska testa två veckor efter insättningen, alltså samma dag som BIM är. du bör ju ha lutinus tabletter fram tills TD så man vet. Är de neg slutar man men vid pos så ska man fortsätta ett tag till. Vart har du gått? Du bör ju få mens innan de tre veckorna är slut, om du nu inte är gravid (vilket vi får hoppas )
Det kommer hända :)
Typiskt! Nu är mina flytningar rosa! Ruvdag 10 idag. Suck!