• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-14 14:12:05 följande:

Nu är det klart och jag ruvar förfullt!

De fick ut 11 ägg, 9 var mogna, 6 blev befruktade, 1 tog sig inte, 4 ligger kvar för odling till på måndag och det bästa ägget är i mig nu.

Vad kul! Å vad kul att så många blev befruktade! :)
  • Pommac1

Vad roligt att det skrivs så mycket i den här tråden. Man har mycket att läsa! Kul att vi delar med oss av vardagen. Här har jag haft huvudvärk i tre dagar (värk som går i vågor). Har inte tryckt i mig någon alvedon idag. Ska göra det i morgon om detta fortsätter. Jag har mycket ägglossningsflytningar nu och börjar känna av äggen. Idag på dag 7 känns det som en vanlig ägglossning. Har VUL på måndag och då ska det förhoppningsvis bestämmas vilken dag plocket blir. Drömmer mycket konstiga drömmar sedan jag började med orgalutran.

• Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-15 00:41:25 följande:

Ja det är kul när det är rörelse i tråden :) Usch vad jobbigt med huvudvärk. Bland det värsta som finns tycker jag. Alvedon hjälper ju sällan mot det heller. Känner igen det där med drömmar, men mina kom mer efter äggplocket. Här ligger jag vaken med hosta, sååå jobbigt!

Nu känns huvudet bättre i alla fall. Phu! Skönt! När jag tog orgalutran sprutan igår så blev jag knappt röd eller svullen. Jag tror kroppen har vant sig lite nu. :) jobbigt med hosta! Jag hade hosta för två veckor sedan. Fick sitta upp fyra nätter sedan gick det över. Det är många som råkar ut för hosta nu i höst. Mörk choklad är tips mot hosta. Om man googla på det får man upp lite mer info. Krya på dig!
  • Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-15 09:09:52 följande:

Låter helt sjukt att helgen kommer i mellan!! Hos oss har de öppet 7 dagar i veckan. Vet inte om jag skulle orka med allt om det hänger på veckodagarna! Hoppas det stämmer nästa månad!

Angående huvudvärk, min var värst från sprutstart till äggplock. Alvedon hjälpte inte så det var vila som gällde.

Tycker också att det verkar konstigt. Tror min klinik är stängd på helgen också. Men vet inte om det är bara äggplock som de inte gör på helgen. Måste nästan googla på det. Jag ska ju ha äggplock på onsdag, torsdag eller fredag och då skulle det ju kunna bli insättning på helgen. Men hur blir det om det är stängt?
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-15 10:23:43 följande:

Vart är det du går nu igen? Man glömmer ju! Om de är stängda på helgen så gör de inget alls då. Då får du återföring på måndagen. Jag tror att de egentligen skulle ha behövt plocka mig på lördagen men fick vänta till måndagen.

Okej. Jag går i Umeå. Men då kanske äggen inte ens klarar sig över helgen då? Vi ska ju plocka ut mina ägg till veckan men det känns ju inte så säkert att vi kommer hinna få sätta in något ägg om någon skulle befruktas. Det ska vara tur då om jag får plocka ut äggen på onsdag och sätta in på fredag om det bli aktuellt då.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-15 19:01:48 följande:

I Huddinge så får man vänta i alla fall. Det finns ju folk som jobba i labbet på helgen och tar hand om embryona, men inga läkare som kan återföra. Fråga dem hur de gör nästa gång du är i kontakt med din läkare.

Ja får göra det.
  • Pommac1
    EmyJ skrev 2014-11-16 15:29:01 följande:

Sprutdag 11 idag, höjde dosen i onsdags och ska på VUL nr 2 imorgon :) Var nyss på toaletten och hade världens ägglossningsflytning. Det ser jag som ett bra tecken, att den höjda dosen har fått lite fart på dom här PCO äggstockarna, skynda långsamt var det ja..så det inte blir pannkaka av det hela med överstimulering och annat skoj.

Jag ska också på VUL nr 2 i morgon fast jag är på dag 8 idag. Jag fick höja min dos också och har ägglossningsflytningar nu. Rätt rikliga då det känns blött i trosan. Får nog använda trosskydd nu. Lite mer flytningar än vanligt. Men det börjar väl närma sig. Har ganska ont nu i både äggstockar och bröst. Blir klädsel tajts och klänning tills det är dags. Skönt!
  • Pommac1
    Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

Den känns lite mer men det känns mindre ju hårdare du klämmer ihop huden. Första gången tyckte jag att det gjorde ont en stund efteråt också. Men sedan har det inte varit några problem. För mig kliade det pyttelite men det försvann fort. Kände absolut inte att jag behövde klia. Det är nog väldigt olika på olika personer. Men det är nog värst första gången. Tycker mest att det är lite äckligt nu när man sprutat in vätskan och nästan är klar så känner man att vätskan bullar upp sig under huden just där man klämmer. Lite coolt och äckligt på samma gång. :)
  • Pommac1
    EmyJ skrev 2014-11-16 21:00:27 följande:

Ja du, inte har man jeans på sig direkt :D lycka till imorgon!

Tack detsamma! Jag testade mina jeans tajts i morse i en kvart. Sedan bytte jag till vanliga tajts å vilken lättnad det blev! :)
  • Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-16 21:12:24 följande:

Vi fick 5 st ägg som befruktades. Lite av en besvikelse, vi hade ändå hoppats på en 7-8 st iaf. Men jaja det räcker ju med 1 som är bra! Eftersom det blev detta antal kommer kliniken att långtidsodla dem så att vi får sätta in en blastocyst på onsdag. Jag är bara väldigt orolig att det inte är tillräckligt många och att de inte ska klara sig så länge! Men det får man väl inte tro eller!

Ja, det är inte lätt det där inte. Man tänker ju att ju fler desto bättre men det är ju inte säkert. Det är nog kvaliteten som räknas. Hoppas verkligen att det ska gå bra! Det är ju jättebra också att alla blev befruktade. Det finns ju dem som får ut massor med ägg då inget befruktas. Du kan ju låtsas att ni fick ut 7-8 men att det var 5 som blev befruktade. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa