IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Jag hänger på i denna tråd! ???? äggplock 19/11, oklart när ev återförande och testdag blir. Vårt andra försök då första försöket blev utan återförande..
Jag hänger på i denna tråd! ???? äggplock 19/11, oklart när ev återförande och testdag blir. Vårt andra försök då första försöket blev utan återförande..
[quote=74357187][quote-nick]Hanna31 skrev 2014-11-17 21:21:32 följande:[/quote-nick]Jag hänger på i denna tråd! ???? äggplock 19/11, oklart när ev återförande och testdag blir. Vårt andra försök då första försöket blev utan återförande..[/
Skulle ju inte vara massa frågetecken utan en glad gubbe.. attans telefon
Välkommen! Vad hände första gången?
Nu har jag tagit ägglossningssprutan. Kliniken ringde idag och sa att det var dags för äggplock på onsdag och att jag skulle ta sprutan ikväll. :) grymt spännande nu! Har inte så många ägg men jag hoppas det blir bra ändå.
Åh, då ligger vi exakt lika! Tog min Ovitrelle 21.00 igår och har plock imorgon kl 09.00....pirrigt... Heja oss!
Jösses, har så ont i magen av blåsorna...jag har inte heller supermånga men magen är ändå jättesvullen och jag har ont så fort jag rör mig. Läkaren säger att det inte är någon risk för överstimulering men jag undrar jag... känns som jag är jättekissignödig hela tiden, fast mer som smärta... Är det bara jag som känner av det så mycket? Träna och dylika aktiviteter är ju inte att tänka på... Sist kände jag ingenting... :-/
Nej, det tar nog nån stund innan själva pocket.. först ska ju de grymt snygga kläderna på och tablett tas etc.. Jag tror jag möjligtvis har lite symtom på överstimulering, jag är normalt smal och har platt mage men nu skulle jag utan vidare kunna fejka en halvgången graviditet med min svullnad...
Ironiskt att behöva se gravid ut när man inte är det...
Jag har inte heller något överflöd av blåsor, jag hoppas på som bäst 8 ägg...om vi får 8 eller mer har de lovat att göra ICSI på hälften av dem och vanlig IVF på resten... håller tummarna nu!
Svårt att koncentrera mig på jobbet...särskilt med tanke på att jag ska fejka att jag blir sjuk imorgon bitti.. gillar inte att ljuga men känns inte så kul att behöva berätta för chefen hur det ligger till...
Ok! Wow - bra jobbat! Vilken bedrift! Ja det är superskönt! Jag har ganska uppklädd jobbklädsel och det är mindre skönt kan jag säga, skulle helst ha pyjamas hela tiden
Vi är på en privat klinik i gbg, har ganska nära. Jag får dricka yoghurt
Mixade bär och yoghurt sist, är alltid jättehungrig på morgonen...längtar till ostfrallan an får efteråt
Ok, vad skönt. Jag har ingen på jobbet som vet, å andra sidan är det ingen som ska ersätta mig på det sättet heller.. Vad skönt, att bara ta det lugnt
Tack! :) är det andra gången du/ni gör ivf? Vad jobbar du med? Jag jobbar som förskollärare så jag har ju redan väldigt många barn på sätt och vis. Jag är bra på att inte äta frukost så det passar mig bra att fasta på morgonen. :)
Just så var det ja. Det är så många som skriver så det går inte att hålla koll på alla å man blandar ihop allt. :) min största skräck är ju att inget ska bli befruktat! Kommer bli så nervöst! Känns inte som att jag vill svara när de ringer sedan. Usch vad hemskt. Ja, det är vårt första försök nu. Ja, det finns säkert nåt ivf-barn omkring mig. När jag jobbade på ett annat ställe så vet jag att det fanns ett ivf-barn. Hoppas verkligen att några helst många ägg blir befruktade nu i morgon!
Okej. Usch så surt! Men det låter ju bra att det känns bättre denna gång. Jag har dålig koll på hur stora blåsorna ska vara. Mina var mellan 16-22 i går (måndag) är det bra? De var 16 hoppas jag har växt på sig om det behövs. Idag har det stuckit till i magen lite då och då antar att det är sprutan som värkar. Jag är också redo! Tagit några bilder på mig som jag ska skicka till min man om han behöver lite hjälp i morgon! Absolut inga porriga men sexiga. :)
Puh! Äggplock klart! 9 ägg ute! håller tummarna nu! Livrädd för att bli utan återförande..:-/