• Hanna31

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Vill inte alls ge dig skit för något, vill bara påtala att det är olika för alla. Jag har inte, och jag tror inte någon annan har det för den delen heller, något incitament att "skrämma upp" någon annan. Det har varken jag eller någon annan någon behållning av. Min tanke med denna tråden är att den ska vara positiv och att vi ska "heja på varandra" och dela positivt och negativt med varandra. Hoppas verkligen inte att mina inlägg har uppfattats på något annat sätt. Så om jag skriver på fredag att det inte tog sig denna gången, (vilket det nog inte gör som det känns just nu), så är det inte för att skrämma upp andra ruvare, utan bara för att berätta hur det blev för mig. Håller tummarna för alla här inne!

Lycka till nu och hoppas ni får tillbaka ett fint embryo!
  • Hanna31
    Heystella skrev 2014-12-02 12:10:21 följande:

Hej! :) Hur går det för er som ruvar? :) Är på dag 5 idag, och ev. blir det tjuvtest på dag 10 men jag ska försöka hålla mig ända till testdagen.

Ruvar på dag 8 idag! Testdag på fredag. Det känns som att lingonveckan är på G och lutinusen ser lite färgad ut. Jag känner ingenting i övrigt och har därför svårt att tro att det lyckas för min del... men men, jag hoppas att jag i alla fall får testa innan mensen kommer, jag är så trött på att mensen kommer som en klocka hela tiden så jag vill nog hellre se ett minus först och sen får mensen.. håller andan varje gång jag går på toa typ...hua dessa nojor..

Hur känner du? Har du några känningar??

• Hanna31
    Heystella skrev 2014-12-02 12:48:11 följande:
    Ska hålla tummarna för dig och hoppas verkligen att mensen håller sig borta! :) Du fick tillbaka en blasto va? Jag fick 2-dagars så ruvardag 5 för mig är ju ännu ganska tidigt...det enda jag känner är ett vagt illamående som kommer och går, annars inget speciellt :)

Tack Håller tummarna för dig med!!

Ja, jag fick en 5-dagars... nu är jag nästan övertygad om att det går åt skogen... mer rosa lutinus...suck... men men, det är vår första ruvning, så jag har nog inte ens vågat hoppas på att det skulle gå vägen..:-/

Känner ingenting alls, ibland får jag lite snabb molvärk men det går över direkt... Maken och jag har bestämt att vi ska dra iväg på nån resa till värmen efter nyår om det inte går vägen, så jag får väl börja kolla hotell nu då..

Hoppas ditt illamående är ett gott tecken!!

• Hanna31
    mea84 skrev 2014-12-02 14:36:02 följande:
    Tråkigt att höra men jag och sambon är i samma sits som ni, första ruvningen, lite rosa flytningar efter lutinus, inga känningar och har testdag imorgon, har inga förhoppningar om ett plus!! och vi kollar också resor efter nyår, får komma bort från alla gravidmagar här hemma som kompisarna bär runt på....massa prat om hur de känner sig i magen osv....skit tröttsamt å lyssna på men ändå är ja glad för deras skull, att det går så lätt för dem! men andra måste tydligen göra allt å inget och får ändå inga plus!! låter kanske som jag inte är glad för mina vänners skull men de är lite svårt att vara glad och orkar inte lyssna alltid på hur glada och lyckliga de är för de precis blivit gravida...jaja någon gång ska man väl lyckas också...hoppas hoppas hoppas

Jag förstår precis hur du menar. Jag är förvisso också glad för mina vänners skull men den konstiga tvådelade känslan är svår att beskriva... Jag kan faktiskt inte riktigt glädjas fullt ut. Jättemärklig känsla och det känns hemskt av mig...   Men så är det just nu... Har en kompis som precis lyckats men henne är jag glad för för hon har också försökt länge, dvs också genomgått eldprovet... Helt irrationellt jag vet...men men, så funkar min lilla infertilitets-hjärna...

Ibland känner jag att det känns som att ingenting har någon mening längre, at ingenting är roligt. Men häromdagen kom jag på en sak som fick det hela att kännas lite lättare: Jag och min man har ju egentligen alltid varit barnlösa och haft massa kul ändå. Det var ju egentligen den dagen vi bestämde oss för att försöka få ett barn som vi blev ofrivilligt barnlösa, dvs m vi har klarat att ha det jättebra tillsammans i 10 år innan vi började försöka så måste vi ju kunna finna glädjen i livet ett litet tag till... låter flummigt jag vet, men det var en insikt för mig...

• Hanna31
    Tgj skrev 2014-12-02 14:04:39 följande:

Nu måste väll nån snart få plus!

Ja men eller hur!!!! Vad är detta? Hade ju varit lite peppande med en framgångshistoria nu!

Hoppas på er alla tjejer!!
  • Hanna31

Nu siktar jag in mig på att göra FET i januari istället. Har smygtestat idag på dag 9 (har testdag på dag 11 på fredag) men det blev ett minus och det blir bara mer och mer rosa lutinus nu... Känns på nåt sätt väntat, men ändå hårt. Ok jag vet att det är vanligt med färgade flytningar i början och att man aldrig ska ge upp hoppet men jag kommer inte starta tråden "Vi som är gravida men ändå har mens- 2014"..

Det som känns mest tungt är att jag för ett år sedan nog inte kunde föreställa mig att jag skulle fira jul och nyår 2014 och fortfarande vara icke-gravid... Jag trodde absolut att ett helt långt år med 12 månader skulle räcka till mer än så här.. Jag är nog ganska glad att jag inte visste....för jag vill inte veta om jul 2015 blir likadan.. Å andra sidan - för ett år sedan visste vi inte mycket, vi hade inte ens börjat vår utredning. Så på ett år har vi gjort utredning, fått reda på att inget egentligen är "fel", botat sprut-skräck, lärt oss allt om ägg, spermier, och blastocyster, hormoner och FET och ET, delat det mest intima med en hel klinik och gjort 1 1/2 IVF-försök... med andra ord har vi ju kommit mycket längre på vår resa till vårt barn.. inte så illa pinkat ändå när jag tänker efter

Puss & Kram på er tjejer! Jag önskar så att denna tråd kunde få i alla fall något PLUS i julklapp!

• Hanna31
    Tgj skrev 2014-12-03 11:43:47 följande:
    Tar det hela "med ro" tar nytt test på fredag då det är riktiga testdagen. Är det fortfarande plus ber jag om koll. Har varit inställd sedan lör att det inte blivit nått så det få fortsätta så!
    Åh, jag hoppas verkligen att det går vägen för dig!!
  • Hanna31

Vi satsar också på FET i januari! (Om våra frysta krabater klarar upptiningen) 2015 here we come!!!

LadyMaria skrev 2014-12-03 19:08:22 följande:

Nejjj så tråkigt!

Ha en fantastisk bröllopsresa nu! Härligt med positiva händelser i livet under sådana jobbiga tider.

Vi ska göra ett FET försök i slutet av januari. Första gången vi fått något till frysen så det blir spännande, ska bli skönt att slippa alla hormoner och ÄP.

Kram

• Hanna31
    LadyMaria skrev 2014-12-04 22:04:48 följande:

Ja det får vi verkligen hoppas! Vi har tre st 5 dagars i frysen.
    Hur många har ni? Har du gjort FET tidigare? Vet du om det är vanligt att dem inte klarar upptinings processen?

Vi har två 5-dagars Nja, vanligt vet jag inte men jag har flera vänner som har haft ett gäng i frysen och där några inte har klarat sig men vissa har blivit bebisar ...men jag vet inte alls vad man kan räkna med rent procentuellt, vågar ju inte räkna med det, men hoppas så klart

Jag kommer inte ihåg - hur ligger ni till? Väntar ni på FET?
  • Hanna31
    1983an skrev 2014-12-05 10:29:30 följande:

Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..

Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(

Fy vad tråkigt!! Kram!
  • Hanna31
    1983an skrev 2014-12-05 14:02:00 följande:
    Tråkigt att höra :( men bra att ni får ett försök till!

Jag hänger också på om det finns nån januaritråd, är inte så aktuell här längre.. Kram
    Ja januaritråd känns mer aktuellt.. Jag kan skapa
  • Hanna31

Ok, Ladies, januari-tråden skapad: sök efter "Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!" Jag är inte jättehaj på FL men jag gör så gott jag kan...

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa