IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
8 ägg blev det här! Nu är det bara att hålla tummarna.
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
8 ägg blev det här! Nu är det bara att hålla tummarna.
Tack!
Hoppas nu på er alla ruvare och att det går vägen för er!!!
På fredag fick vi en tid för återinförande. Men jag känner mig verkligen negativ (känns som att inget ska befruktas). Men vi hoppas! Vet inte hur stor chansen är att det blir något befruktat.
Flyttar fram listan då den hamnat ganska långt bak i tråden! :) Om någon vill lägga till något så säg till så fixar jag det.
Spraystart
6 okt Tiana, läkarbesök 27/11 4 nov- Belissa Sprutstart13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
27 Okt - Maka011 (112 Menopur)29 okt - Tgj31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)4 nov - Så vit
5 nov - EmyJ (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 8 nov - Pommac
10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
11 Nov - 1983an
12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
v.48 - Cegesi
VUL
20 okt - Sthlmsthlm
31 okt - Maka0114 nov - Tgj5 nov - Sjöblomman7 nov - Libra17 nov - LadyMaria10 nov - Så vit12+17 nov - EmyJ
17 nov - Samira84
17 nov - 1983an
18 + 20 nov - HeyStella20 nov - Belissa
ÄP
25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)31 okt - MadArp
12 nov - LadyMaria12 nov - Sjöblomman13 nov - Libra1
14 nov - Så vitVecka 46 - EmyJ
Vecka 48 - HeyStella ET/FET3 nov - trina
14 nov - LadyMaria
14 nov - Sjöblomman
15 nov - Libra1
19 nov - Så vit Testdag18 nov- trina
29 nov - LadyMaria
30 nov - Sjöblomman
2 dec - Libra1
2 dec - Flygekorre
4 dec - Så vit
VUL Gravida & BF Antal försökLibra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)dumdummast - Nr 1Sjöblomman - Nr 1
LadyMaria - Nr 2 (1a försöket i Juni)EmyJ - Nr 1HeyStella - Nr 1
Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
Så vit - Nr 1
Cegesi - Nr 1
Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)
Vad tråkigt!! ringer de imorgon? Vad menas med skicket? Var de inte mogna?
Nu är det nog kört för oss... Dom sa att det inte gick att avgöra skicket på alla tre äggen så dom vill vänta till imorgon men det känns verkligen kört :( håller tummarna att det går bättre för er andra istället!
Målet är att sätta tillbaka en femdagars blastocyst, de gör helst det eftersom man efter fem dagar ser vilket embryo som ser bäst ut, har även fattat det som att femdagars överlever bättre men det är jag inte säker på. Om de är osäkra på om något överlever fem dagar så kan det bli återförande redan fre eller lör men vi hoppas på måndag!!
Okej. Tack för siffrorna. Varför ska ni vänta tills på måndag?
Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!
Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!
Känns stort på nåt sätt... har ju aldrig varit med om detta innan..
Grattis vad roligt! Håller tummarna att de klarar sig! Här är jag nervös hela dagen. Har en tid för återförande i morgon och de skulle bara ringa om det inte skulle bli något i morgon. Jag går runt och hoppas att mobilen inte ringer! Tycker jag hör hur den ringer ibland. Jag sjukskrev mig idag (ont i magen) men snart kommer en kompis hit så då får jag annat att tänka på.
Grattis! Men varför väntar de till på måndag?