• Hanna31

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

EmyJ skrev 2014-11-24 09:32:56 följande:

Weiiii! Äggplock på onsdag! Får veta i eftermiddag vilken ägglossningsspruta jag ska ta och utefter det blir det ET nu eller FET i januari. Jag hade typ 15+ äggblåsor på vänster äggstock, crazy... Några färre men större på höger.

Yeaaayyhh! Härligt!
  • Hanna31

Tjoho! Äntligen ruvare! Tyvärr högst ett embryo till frysen (får besked imorgon) men det känns lite magiskt att ruva! Jag VET att det inte kan ramla ut men det känns ändå som att jag knapp vågar röra mig....

• Hanna31
    Heystella skrev 2014-11-24 14:46:58 följande:
    Grattis vad kul! :) Hoppas att det blir något till frysen också! Jag har ÄP imorgon och är riktigt nervös nu, både för att det ska göra ont och att det inte ska gå bra...haha
    Tack! Lyckat till imorgon! Det är ju så väldigt individuellt med hur ont det gör, vissa känner det knappt alls.... jag tyckte det gjorde rätt ont första gången så jag bad om mycket smärtstillande andra gången, det var jätteskönt!!!
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-24 20:36:54 följande:

Härligt! Vad skönt att något klarade sig! Jag trodde också att det skulle ramla ut! Var väldigt jobbigt att gå den långa vägen till bilen. :)

Ja men typ så!!! Usch, min mens kommer alltid en vecka efter ägglossning och nu är det en vecka efter ägglossningssprutan så jag tror hela tiden att jag ska börja blöda... Gaahhhh...! :-O
  • Hanna31

Det är fantastiskt när folk blir gravida men när den sista barnlösa personen i hela bekantskapskretsen ringer och berättar att hon plussat.... då vill jag bara gå ut och lägga mig under en buske i skogen och gråta... hur f-n orkar man? :-O

• Hanna31
    Anermu skrev 2014-11-25 14:08:32 följande:
    Jaha okey :) då är jag med ! Efter hur många dagar har era läkare sagt att ni kan ta gravtest? Och om jag förstår rätt så fortsätter ni med en viss spruta efter återförandet tills ni visar plus/minus eller tills dosen tar slut ? Isf varför fortsätter man med sprutorna ? Många frågor , kanske dumma frågor , jag vet att jag får alla svar jag har bästa vecka , men väntan dit är ju så obeskrivligt lång som ni alla vet :)
    Vet inte vilket protokoll och vilka hormoner du kommer att få men i mitt fall så slutade jag med sprutor innan äggplock och har därefter bara tagit Lutinus (progesteron) 3 ggr(via vagitorier, dvs inga sprutor) dagligen och ska göra detta tills testdag. Lycka till med starten!
  • Hanna31

Hur tidigt kan man känna av något under ruvningen?? Jag är på RD 2 men känner absolut INGENTING... fick enorma kramper dagen efter återförandet... dock... men det är klart, det tar väl i regel flera dagar innan det ens kan fästa, så jag kanske inte ska förvänta mig så mycket?? Har ju ont, men det har jag ju haft i flera veckor liksom...

• Hanna31

LadyMaria: fy vad tråkigt!!! jädra skit också!

Pommac1: känner mig också lite törstig, galet sugen på lakrits, men det är nog Lutinusen som spökar för min del..

Under de snart två år som vi försökt så har jag fått gå bredvid två växande magar på nära kollegor, har även varit kvar på jobbet när den första kom tillbaka från ledigheten, den andra kommer tillbaka om nån månad, häromdagen blev den tredje gravid... Suck, känns som ett skämt! Bara att kämpa på och tänka på målet... Skulle vilja ta paus från mitt liv och bara byta med nån annan en liten stund... För att känns hur det är att inte vara uppslukad av detta...

• Hanna31

Eeeehhhh? Vad är det man inte får äta??? :-O

Pommac1 skrev 2014-11-27 07:36:25 följande:

Å vad jobbigt att vara sugen på lakrits när man knappt får äta nåt. Törsten fortsätter idag känner jag.

• Hanna31

Ok! jag går bara på vad de säger på min klinik och undviker alkohol och tobak (använder iofs inte tobak ändå...) annars lever jag som vanligt på alla sätt!

Flygekorre skrev 2014-11-27 08:32:23 följande:

Vissa påstår att man ska äta som om man var gravid när man försöker, då ska man ju inte äta så mktlakrits, kanske är det? Jag undviker bara alkohol, tror de här första dagarna gör varken från lr till, man delar ju inte näring med det eventuella fostret då...

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa