IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Jaha? Ok, har inte fått nåt sånt är ju som sagt olika på olika ställen!
Det stod i mina papper från kliniken att man inte skulle äta mer än 5 gram lakrits/dag. Så jag äter inget för säkerhetsskull.
Jaha? Ok, har inte fått nåt sånt är ju som sagt olika på olika ställen!
Det stod i mina papper från kliniken att man inte skulle äta mer än 5 gram lakrits/dag. Så jag äter inget för säkerhetsskull.
Åh, det låter ju som att det är en bra dag att testa imorgon då!
Känner du av något då?
Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.
Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.
Ok, fast de måste ju mena när man är gravid på riktigt... Men men, skadar ju inte att vara försiktig..
Det står 50 gram lakrits på vårdguiden. www.1177.se/Vasternorrland/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/ men man gör ju som man vill. Det finns så mycket man ska hålla reda på så det blir nästan sjukligt. Snart får man inte äta nåt. ;)
Grattis!! Vad härligt!!
Nu är jag ruvare!!! :) känns som om jag har väntat på den här dagen i evigheter!
Fick två blastocyster till frysen, brevet kom idag!!! Yeayyyyhhhh!!! även om vi naturligtvis hoppas på den jag ruvar på så blev vi såååååå glada!!
Det börjar närma sig testdag för några av oss. När har ni andra testdag? Vill ni att jag ska uppdatera listan?
Sen kan man kanske starta en fortsättningstråd för de som lyckats bli gravida. Vad tror ni om det?
Jag har testdag på tisdag!!!
Åh vad roligt!!! Lycka till!!!
Hej, Har följt er ett par dagar och känner att jag har "kommit i kapp" för att kunna vara med i gruppen Jag har äggplock på tisdag 2/12 . Sista kvällen med sprutor ikväll, glad att äntligen slippa dem .
Lite så här extra spännande nu inför jul om det visar sig positivt
På RD 5 idag, känner absolut ingenting...
5 dagars
Har ni satt in två dagars eller 5 dagars?
Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.
Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??