• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • LadyMaria
    trina skrev 2014-11-18 19:42:59 följande:

Även om allt kändes tråkigt imorse så har det ordnat upp sig! I vanliga fall brukar de vilja att man har en cykel emellan alla försök och stimulerat FET tar ungefär 6 veckor för oss. Men nu har de kommit fram till att man får försöka direkt på stimulerade cykler! Så OM jag börjar blöda på torsdag (vilket jag tror) så kommer vi få FET v51. Det blir tajt, men om allt går som det ska så hinner vi innan de stänger! Så jag ska se till att reta upp tant röd lite genom att rulla runt i sänghalmen, haha. Brukar skynda på det hela.

Va gött!!! Skönt o slippa den eviga väntan.
    Haha ja reta tanten som bare den!
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 19:08:32 följande:

Ja det är andra gången fast sist fick jag inga ägg tillbaka så det var ju inte ett helt försök.. :-/ jobbar på kontor.

Var detta ditt första? Du har säkert skrivit det men jag minns inte..

Ok! Ja då har du fullt med barn runt dig! några av dem är säkert IVF-barn så brukar jag tänka när jag ser barn, känns hoppfullt då..

Just så var det ja. Det är så många som skriver så det går inte att hålla koll på alla å man blandar ihop allt. :) min största skräck är ju att inget ska bli befruktat! Kommer bli så nervöst! Känns inte som att jag vill svara när de ringer sedan. Usch vad hemskt. Ja, det är vårt första försök nu. Ja, det finns säkert nåt ivf-barn omkring mig. När jag jobbade på ett annat ställe så vet jag att det fanns ett ivf-barn. Hoppas verkligen att några helst många ägg blir befruktade nu i morgon!
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-18 20:32:26 följande:

Just så var det ja. Det är så många som skriver så det går inte att hålla koll på alla å man blandar ihop allt. :) min största skräck är ju att inget ska bli befruktat! Kommer bli så nervöst! Känns inte som att jag vill svara när de ringer sedan. Usch vad hemskt. Ja, det är vårt första försök nu. Ja, det finns säkert nåt ivf-barn omkring mig. När jag jobbade på ett annat ställe så vet jag att det fanns ett ivf-barn. Hoppas verkligen att några helst många ägg blir befruktade nu i morgon!

Ja verkligen!! Nu håller vi tummarna!! ???? nä, det var inge kul sist. Vi var där på fredagen och skulle återfört på söndagen. På lördagen skulle de ringa. Kl 11 ringde en barnmorska och frågade om vi kunde komma 10 på söndagen istället för typ 10.45.. "Men du menar att det BLIR ett återförande då???" Utbrast jag. "Eehh, jaha, var ni här igår?? oj jag skulle nog inte ringt er än, vi kommer ringa efter morgonmötet och meddela, jag trodde ni väntade på en femdagars blastocyst." En stund efter det ringde läkaren och sa att inget var befruktat... Så surt..

MEN - det ska tilläggas att detta berodde på att läkaren gav mig en alldeles för låg dos Menopur, de trodde jag skulle svara bättre på behandlingen, denna gången är blåsorna mycket större och känner av dem mer... Helt enkelt en medicinsk felreglering! ???? Jag är glad att det är dags! Redo att bli av med dessa blåsor nu också!! Kan ju knappt röra mig..
  • Cegesi
    maka011 skrev 2014-11-18 17:26:38 följande:

Önskar er alla ett stort lycka till. För mig blir det inget mer försök i år. Vi räknade på att det kommer att krocka med alla helgdagar och när vi är bortresta. Så på nyårsafton tar jag första provera tabletten och börjar om på ny kula.

Är grymt besviken, men samtidigt känns det skönt med lite paus från allt.

Tråkigt att höra. Ta hand om varandra och ladda om till nästa försök som förhoppningsvis blir ert sista. {#emotions_dlg.flower}
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 20:50:27 följande:

Ja verkligen!! Nu håller vi tummarna!! ???? nä, det var inge kul sist. Vi var där på fredagen och skulle återfört på söndagen. På lördagen skulle de ringa. Kl 11 ringde en barnmorska och frågade om vi kunde komma 10 på söndagen istället för typ 10.45.. "Men du menar att det BLIR ett återförande då???" Utbrast jag. "Eehh, jaha, var ni här igår?? oj jag skulle nog inte ringt er än, vi kommer ringa efter morgonmötet och meddela, jag trodde ni väntade på en femdagars blastocyst." En stund efter det ringde läkaren och sa att inget var befruktat... Så surt..

MEN - det ska tilläggas att detta berodde på att läkaren gav mig en alldeles för låg dos Menopur, de trodde jag skulle svara bättre på behandlingen, denna gången är blåsorna mycket större och känner av dem mer... Helt enkelt en medicinsk felreglering! ???? Jag är glad att det är dags! Redo att bli av med dessa blåsor nu också!! Kan ju knappt röra mig..

Okej. Usch så surt! Men det låter ju bra att det känns bättre denna gång. Jag har dålig koll på hur stora blåsorna ska vara. Mina var mellan 16-22 i går (måndag) är det bra? De var 16 hoppas jag har växt på sig om det behövs. Idag har det stuckit till i magen lite då och då antar att det är sprutan som värkar. Jag är också redo! Tagit några bilder på mig som jag ska skicka till min man om han behöver lite hjälp i morgon! Absolut inga porriga men sexiga. :)
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-18 22:50:03 följande:

Okej. Usch så surt! Men det låter ju bra att det känns bättre denna gång. Jag har dålig koll på hur stora blåsorna ska vara. Mina var mellan 16-22 i går (måndag) är det bra? De var 16 hoppas jag har växt på sig om det behövs. Idag har det stuckit till i magen lite då och då antar att det är sprutan som värkar. Jag är också redo! Tagit några bilder på mig som jag ska skicka till min man om han behöver lite hjälp i morgon! Absolut inga porriga men sexiga. :)

Ja men det låter som en bra storlek!! vet inte heller exakt men vet bara att mina är större nu än sist.. mer orkar jag inte hålla koll på..

He he, det var ju snällt av dig! man får ju göra vad man kan! lycka till nu! Nu kör vi!
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-18 19:22:36 följande:
    Okej, så bra. Då har jag räknat rätt. Sjukt orättvist att det är olika beroende var man bor, får kolla upp hur det är i min region.

Förra gången tjuvtestade jag redan från dag 4 =P Ville se att Ovitrellen hade gått ur kroppen så man inte skulle få ett falskt positivt test. Sen var det negativt hela tiden tills RD 9 då var det ett svagt streck men det försvann lika fort som det kom :(

Hur länge har dina plus stannat innan de försvunnit?
    Jag börjar testa på rd9 med ett 2-dagars. Har fått plus 2 ggr då och varit gravid till vecka 22 och 10. Det ena andra gav bara utslag via blodprov och nu det sista ett supersvagt utslag på test en dag.
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-19 08:14:52 följande:
    Jag börjar testa på rd9 med ett 2-dagars. Har fått plus 2 ggr då och varit gravid till vecka 22 och 10. Det ena andra gav bara utslag via blodprov och nu det sista ett supersvagt utslag på test en dag.
    Till vecka 22! Så fruktansvärt :( :(

Tänkte tjuvtesta runt RD 9 om jag vågar.
    Fick du tillbaka ett 2dagars el 5dagars nu? Du har säkert skrivit det, men jag kommer inte i håg.

Kram
  • LadyMaria

RD 5 idag.
    I natt vaknade jag av fruktansvärda magkramper och var tvungen att sätta mig på toan. Bajsattack (ursäkta språket) Det svartnade för ögonen och jag blev kallsvettig och samtidigt som jag satt där fick jag ta sophinken för det kändes som jag skulle kräkas.

Kan det vara biverkningar av Lutinus? Jag som friskanmälde mig igår, hoppas det inte blir såhär på jobbet!! :S

• Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-19 09:36:57 följande:

Till vecka 22! Så fruktansvärt :( :(

Tänkte tjuvtesta runt RD 9 om jag vågar.

Fick du tillbaka ett 2dagars el 5dagars nu? Du har säkert skrivit det, men jag kommer inte i håg.

Kram

Ja! Det är en stor sorg för oss. Vår dotter föddes för 2 år sedan. :-/

Fick 2 stycken 2-dagars denna gången. Men är osäker på om jag kan tjuvtesta då jag tar Ovitrelle i små doser var tredje dag. Ska kolla imorgon hur mycket utslag den ger.

Ibland kan man bli ledsen i onödan om man testat för tidigt. Så man får vara beredd på det.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa