• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • LadyMaria
    Pommac1 skrev 2014-11-19 13:59:02 följande:

8 ägg blev det här! Nu är det bara att hålla tummarna.

Grattis! *Håller tummarna*
  • Libra1
    samira84 skrev 2014-11-19 21:20:08 följande:

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

Lycka till på fredag!!! :)
  • LadyMaria
    jom01 skrev 2014-11-19 18:18:04 följande:

Hej alla!

Har följt tråden någon vecka då jag hoppades få ansluta till er oktober/november-skara.. Dock tror jag att jag får vänta ett tag med ivf. Jag har gått ner de kilon jag behövde och remissen är nu skickad från parmottagningen till ivf-kliniken. Blev något nedslagen när ssk sa att väntetiden är upp till tre månader... Inte så lång tid när man försökt i snart fyra år, men när man väl kommit igång vill man ju att det ska gå undan;) någon som går/har gått på rmc Malmö med erfarenhet av väntetid?

Vet känslan! Denna väntan....
    När vi fick remiss skickad till IVF mottagningen tog det 3 mån innan vi fick första tiden och då var det bara information och vi fick vänta ytterligare 3 månader på behandlingen....
    Och sen om man behöver en till behandling är det väntetid på det med. Hade jag haft pengar hade jag gjort privat så man slipper väntetider.
    Bra kämpat med kilona! :)

• Pommac1
    Så vit skrev 2014-11-19 18:42:41 följande:

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

Grattis! Vad spännande! :)
  • Pommac1
    samira84 skrev 2014-11-19 21:20:08 följande:

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

Ja visst är det skönt att slippa de där sprutorna! Även fast man hade vant sig. :)

Lycka till!
  • Pommac1
    LadyMaria skrev 2014-11-19 21:38:39 följande:

Grattis! *Håller tummarna*

Tack! Det känns som att det kan behövas.
  • EmyJ

Kom bara att tänka på en sak... På tal om vad som ingår i olika kommuner. Räknas ett avbrutet försök som ett försök?

Är så less på dessa sprutor nu... Ser fram emot VUL på fredag och hoppas att det ser bra ut så det kan plockas nästa vecka! Sprutdag 14 idag... Tack PCOS..

• 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-19 23:57:45 följande:

Kom bara att tänka på en sak... På tal om vad som ingår i olika kommuner. Räknas ett avbrutet försök som ett försök?

Är så less på dessa sprutor nu... Ser fram emot VUL på fredag och hoppas att det ser bra ut så det kan plockas nästa vecka! Sprutdag 14 idag... Tack PCOS..

Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.

Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)

En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-19 23:57:45 följande:

Ett avbrutet försök via landstinget räknas inte. Går man däremot privat så räknas det som ett halvt.
  • Libra1
    1983an skrev 2014-11-20 07:14:28 följande:
    Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.

Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)

En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?
    Dricker själv inte kaffe. Men 3 koppar ska vara ok. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa