• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-20 08:00:02 följande:

Ett avbrutet försök via landstinget räknas inte. Går man däremot privat så räknas det som ett halvt.

Ok :)
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-11-20 07:14:28 följande:

Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.

Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)

En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?

Lycka till imorgon :) Jag har inte tänkt på det där med kaffe, jag dricker ifs kaffe väldigt sällan så det är kanske därför jag inte har reflekterat över det :) Är det dåligt att dricka under en stimulering menar du?
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-20 10:19:01 följande:

Hur mår ni som ruvar?

Rd5 för mig idag. I natt fick jag gå upp och kissa. Brukar vara positivt. Men kanske jag bara hade druckit mycket. smile5.gif

Låter ju bra! Jag är en sådan som kissar 3 gånger per natt så jag kan aldrig gå efter det haha
  • Linda8110

Längtar till morgondagens VUL. Hoppas sååå att det ser bra ut så vi kan köra på :)

• Hanna31

Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!

Känns stort på nåt sätt... har ju aldrig varit med om detta innan..

• Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 11:39:23 följande:

Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!

Känns stort på nåt sätt... har ju aldrig varit med om detta innan..

Grattis vad roligt! Håller tummarna att de klarar sig! Här är jag nervös hela dagen. Har en tid för återförande i morgon och de skulle bara ringa om det inte skulle bli något i morgon. Jag går runt och hoppas att mobilen inte ringer! Tycker jag hör hur den ringer ibland. Jag sjukskrev mig idag (ont i magen) men snart kommer en kompis hit så då får jag annat att tänka på.
  • Linda8110
    Hanna31 skrev 2014-11-20 11:39:23 följande:

Puh! Fått besked om att 6 av våra 9 ägg är befruktade, just nu i alla fall! 4 via ICSI och 2 via standard. smile1.gif Beräknat återförande på måndag! Håller andan för de små liven!

Känns stort på nåt sätt... smile1.gif har ju aldrig varit med om detta innan..

Grattis! Men varför väntar de till på måndag?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa