• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Hanna31
    Så vit skrev 2014-11-19 18:42:41 följande:

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

Vad roligt!! Hoppas hoppas!!
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-19 18:46:03 följande:

Målet är att sätta tillbaka en femdagars blastocyst, de gör helst det eftersom man efter fem dagar ser vilket embryo som ser bäst ut, har även fattat det som att femdagars överlever bättre men det är jag inte säker på. Om de är osäkra på om något överlever fem dagar så kan det bli återförande redan fre eller lör men vi hoppas på måndag!!

Aha okej. Ja då förstår jag. Det låter ju bra. Svårt att veta vad som är bäst med allt. Nu är det bara att vänta och se.
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-19 16:51:33 följande:

Jag mår illa på eftermiddagar och kvällar. Har halsbränna och är sjukt trött.

Kan man ha gravsymptom så här tidigt eller är det bara på grund av lutinus och stoppas upp titt som tätt?

Jag känner också så. Tyvärr är det nog mest Lutinus som gör det. Jag vill sova hela tiden. Bara att vänja sig.
  • Libra1
    jom01 skrev 2014-11-19 18:18:04 följande:

Hej alla!

Har följt tråden någon vecka då jag hoppades få ansluta till er oktober/november-skara.. Dock tror jag att jag får vänta ett tag med ivf. Jag har gått ner de kilon jag behövde och remissen är nu skickad från parmottagningen till ivf-kliniken. Blev något nedslagen när ssk sa att väntetiden är upp till tre månader... Inte så lång tid när man försökt i snart fyra år, men när man väl kommit igång vill man ju att det ska gå undan;) någon som går/har gått på rmc Malmö med erfarenhet av väntetid?

Tyvärr är det väntetid överallt nu för tiden. Jag har gått på RMC tidigare. De har en vårdgaranti som säger att du ska få hjälp inom 3 månader. Men ibland kan det gå fortare om man har tur. Tyvärr har de semesterstängt runt jul och nyår så innan dess tror jag tyvärr inte ni hinner.

Vi gjorde vårt första försök 2011 och då fick vi vänta ca 2 månader. Vet inte hur det ser ut idag. Hoppa in i RMC-tråden vet ja. :)

Lycka till! :)
  • Tgj
    Hanna31 skrev 2014-11-19 17:33:42 följande:

Vad tråkigt!! ringer de imorgon? Vad menas med skicket? Var de inte mogna?

Ja precis. Först ringde dom och sa att som inte kunde avgöra kvalitén utan villa vänta en dag till och gav oss ny tid imorgon. Men när jag började fråga om varför så "slingrade" sig kvinnan i telefon och vill inte säga så mycket. Tråkigt att dom ger en falska förhoppningar istället för att säga som det är.

Jag fick be att dom ska ringa på fm för att ge besked för vi vill inte åka 1,5 tim igen i onödan!

Tydligen hade dom delat på sig men såg inte tillräckligt bra ut :(
  • Libra1

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

Grattis till ruvningen!!! :)
  • Linda8110

Hurra!!!
  • samira84

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

• Heystella
    samira84 skrev 2014-11-19 21:20:08 följande:

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

Lycka till på fredag! :) Jag ska ta Ovitrelle på lördag och jag ser verkligen fram emot att bli sprutfri sen!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa