• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

EmyJ skrev 2014-11-14 15:34:20 följande:

Härligt resultat Libra1! Och grattis till ruvandet Sjöblomman!

Tack!
  • Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-14 17:29:21 följande:

Nu är jag också "ruvare" Skrattande 
    Av 16 ägg blev 9 befruktade med ICSI
    5st blev fina embryon,
    fick tillbaks 1 och de andra 4 ska odlas till blastocyster tills på måndag.
    Får reda på om någon klarat sig till frysen.

Testdag om 15 dagar!? Så länge.....

Toppen! Vilken klinik? Själv har jag testdag 30/11... SUCK!!
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-11-14 15:59:41 följande:

Nu har vi haft äggplock också idag! Gick jättebra, mycket bättre än jag trodde. Ja, det gjorde liiite ont, men inte så farligt. Och nu på eftermiddagen känns det nästan ingenting. Jag känner mig väldigt nöjd med detta! 10 st ägg fick vi ut, så får vi se hur många som är mogna och som befruktas. Preliminär insättning måndag, men troligtvis onsdag om det blir tillräckligt många för blastocyster. Får troligtvis veta imorgon hur många som har befruktats!

Härligt att det gick så bra!!
  • Sjöblomman
    Cegesi skrev 2014-11-14 20:00:26 följande:

Åh, vad mycket spännande som händer! Grattis till äggplock och ruvning alla berörda!

Hämtade ut mina recept idag så nu är det bara en och en halv vecka kvar.. I går fick jag mitt nya planeringsschema. De hade dock bara fyllt i första dagarna för Gonal-f:en och Orgalutranen. Ska börja på 175 istället för 150  den här gången. Hur resten av schemat ser ut får jag väl ta reda på när jag ringer igen när mensen kommer. Suck!

Vilken tid brukar ni ta era sprutor på? Förra gången tog jag vid 18 men vet inte om det kommer fungera med allt jag har planerat längre fram. Hade varit kul att veta hur ni lägger upp det. Glad

Du får säkert reda på fortsättningen när du gjort VUL.

Jag tog sprutorna 22-23, fick välja tid däremellan.
  • Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-14 21:03:14 följande:

Sahlgrenska, själv då? Känns som tiden kommer gå riktigt långsamt till testdagen.
    Har du nått ont efter äggplocket än?
    Mina äggstockar är rätt förstorade än, gör riktigt ont när man sätter o ställer sig upp!
    Sophiahemmet. Ja, sjukt ont. Speciellt nät jag går och sitter, ligga är bäst. Men tror att det även är lite strul med tarmarna så jag försöker röra mig lite för att få fart på dem.

Det känns verkligen som en evighet!!
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-14 21:26:46 följande:

Ikväll kom mensen! Hurra! Ska ringa Huddinge på måndag. Hoppas få komma in på VUL nästa vecka och se om allt ser bra ut. Ser det bra ut så blir det ägglossningstest och sedan FET :)

Hurra för dig!!
  • Sjöblomman

Låter helt sjukt att helgen kommer i mellan!! Hos oss har de öppet 7 dagar i veckan. Vet inte om jag skulle orka med allt om det hänger på veckodagarna! Hoppas det stämmer nästa månad!

Angående huvudvärk, min var värst från sprutstart till äggplock. Alvedon hjälpte inte så det var vila som gällde.

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-15 14:02:50 följande:

Nu är jag ruvare till 2 fina 4-celliga embryon. Resten lever ännu och odlas vidare. Vi är överlyckliga och nervösa!!! :)

Testdag 2 december om någon sitter vid en dator och vill uppdatera listan.

Woho! Heja er!

Vi har döpt ägget! Det heter numera Benedict! Som ägg Benedict!
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-15 10:20:04 följande:
    Ja det är sorgligt. Men jag ska inte klaga, jag betalar inte en krona för detta och de är fantastiska på Huddinge. Någon fördel ska man väl ha när det kostar skjortan privat :) Jag har ju dessutom 2-dagars, 5-dagars och en 6-dagars i frysen så ET blir det men vill ju helst ha en blasto!
    Ja, det är väl sant. Vi betalar 70 000 för tre försök, så då ska det väl kanske vara toppservice.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa