• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa
    {#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    5 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Ca v 47 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    30 el 31 oktober

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
  • Sjöblomman

Är det nån som vet om man "får" ha sex mellan sprutstart och ÄP?

De nämnde att man inte ska ha det efter ÄP men sa inget om tiden från nu till dess.

Tänker att det är viktigt att spermierna är fräscha när det är dags för befruktning...

• Sjöblomman

What?! Det hade jag inte fattat! Trodde det gick bra utan kondom, så tack för infon!

Förresten, har längden på mensen ändrats hos er av Gonal-F?

• Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-02 16:46:36 följande:
    Det är ju för att man inte ska riskera att bli gravid med 15 kids om äggen skulle lossna i förväg. Samt för att skydda mot infektioner.
    Såklart! 15... Gah!
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-02 17:02:27 följande:

maka011: Det var ett bra gäng. Hoppas VUL går bra på tisdag så du får en dag för äggplock. :)

Sjöblomman: Jag har inte märkt något med mensen när jag tagit Gonal-F. Har din ändrat sig?

Mindre mängd och redan slut.
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-11-02 17:20:40 följande:

Aaahhh fick min mens nu, det betyder att jag ska börja med sprutorna imorgon väl?? Jag trodde inte jag skulle få mensen förrän mitten på nästa vecka. Sjuksköterskan sa att man skulle ringa på fredagen innan helgen om man trodde att man skulle få mensen under helgen. Men det gör väl kanske inget om jag ringer dem imorgon. Det är ju så att de kan ok:a att man börjar med sprutorna.

Usch det är både skrämmande och spännande på samma gång. Det blir ju så konkret nu när man ska genomgå en behandling än de månader man bara försöker på egen hand. Drömmer

Blir för mig att ta sprutorna själv, eftersom mannen inte är hemma imorgon. Det är väl baaaara att bita ihop.....

Det går bra! Jag tar mina själv. Han tittar på.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-02 18:54:10 följande:

Sjöblomman: Ibland kan mensen bli lite knas av hormoner. Har du tagit ett gravtest? De flesta kliniker vill att man gör det innan sprutstart. Ja om det skulle kunna vara möjligt. :O

Nej, nej. Men det gjorde ju VUL på dag 2, så då borde de väl sett om det var nåt på G.

Har för övrigt värsta brytet här. Hormonkaos! Gråter för ingenting och mannen vet inte hur han ska trösta.
  • Sjöblomman
    maka011 skrev 2014-11-02 21:22:15 följande:
    Tack! Hoppas jag med! Hade varit skönt att slippa sprutorna.

Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)
    GRATTIS!!!
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-11-02 22:34:53 följande:

Har aldrig blivit så glad över att se blod! Får alltid mens på kvällen. Hur kommer det sig? Nu vet jag inte när jag ska räkna som första dagen? Det har bara kommit några droppar. Brukar ju vara lite trögt i början. Får ringa i morgon så får de bestämma om jag ska börja med sprutorna i morgon eller på onsdag då jag ska undvika tisdag enligt min klinik.

På min klinik sa de att om man får mens efter 18:00 så räknas dag 1 nästa dag. Plus att det ska blöda ordentligt.
  • Sjöblomman
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Åh nej! KRAM
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa