• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Libra1 skrev 2014-11-10 19:04:39 följande:
    I Skåne. Du? :)

Mina äggblåsor var mellan 14-17 mm idag.
    Stockholm Älskar Skåne!
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-11-11 18:25:52 följande:

Visst var det väl några som skulle göra äggplock idag/imorgon? Spännande! Jag gör mitt andra vul imorgon, hoppas att äggen har vuxit som de ska, och så äggplock fredag isf. Annars måndag! :)

ÄP för min del imorn kl. 8:00!
    Jag är så nervös så jag kan svimma vilken sekund som helst!!

Snälla, berätta hur det går till! Helst från sekunden då man stiger innanför dörren på kliniken...
  • Sjöblomman
    snorklan skrev 2014-11-11 19:48:26 följande:
    Hej

Såhär var det för mig. Inte Sophiahemmet dock

Kom till kliniken på morgonen, typ fastande, man fick dricka flytande innan. Fick ett rum med säng, fick byta om till patientskjorta och långa strumpor. Mannen fick gå och lämna spermieprov. De kom och satte nål i armen på mig, jag fick alvedon och stesolid. Sen gick vi in på själva oprummet, upp i gynstol, fick morfin i armen, blev rejält ullig. De tvättade i slidan och bedövade, kändes typ inte alls. Sen vanlig ULJ stav som man anv på VUl, stack sedan in i varje äggstock och sög ut äggen. Fick se första ägget på skärmen. Gick jättefort, kändes typ inte alls. Sen tillbaka till sängen, vila, fick frukostmacka, te etc. Sen hem, skulle ta det lugnt resten av dagen. Lite blödning efteråt normalt, om man hade ont kunde man ta alvedon. Själva ingreppet tog max 15 min.

Skulle inte oroa mig om jag var du
    Åh tack!!
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-11 20:02:38 följande:
    Ett stort lycka till! Det kommer säkert gå bra. Har du fått morfin innan? Det biter bra på mig så jag känner inte så mycket. På vår klinik får man bara Stesolid om man frågar efter det. Det tycker jag du ska göra om du känner dig väldigt nervös. Men själva ingreppet går så snabbt så det behövs knappt. Man blir lite smålullig av morfinet också. Alla brukar vara så gulliga mot en, särskilt om man är nervös. Vad är du mest rädd för? Fråga på!!! Jag ska göra detta för 5:e gången på torsdag. :P
    Det är första försöket... Så jag känner mig nervös och förvirrad...

Gör det ont?

Hur lång tid tar det?

När får man veta hur många ägg?

Kommer det göra ont nät man går på toa efteråt?

Tack för stöttning!!
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-12 11:08:13 följande:
    Grattis till äggen. Härligt att det är över. Fick du Citodon med dig hem eller hade du hemma? Jag får aldrig något med mig hem. :-/
    Fick där, utan att be om det.
  • Sjöblomman
    EmyJ skrev 2014-11-12 14:25:32 följande:
    Vad tyckte du om själva ingreppet? :) Gjorde det ont eller kom det onda efteråt?
    Ingreppet var ingen fara, jag var så drogad. Kändes som en trevlig fylla.

Sen när morfinet släppte - AJAJAJ!!!

Nu kan jag bara ligga och helst i fosterställning. Allt annat gör ont.
  • Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-12 16:36:43 följande:

Hemkommen från ÄP nu. Det blev 16st ägg Glad
    ET blir på fredag. Hoppas nu att allt går bra med befruktningen och att man inte får vatten i buken, så man kan återföra ett embryo.
    Ingreppet gick mycket bättre denna gången, inte alls lika ont. Men jag har rejält ont när jag rör på mig nu. Kan inte gå upprätt, o rör mig i sniiiigel fart. Blir att ligga o vila några dagar nu.

Ni som gjort/ska göra ÄP, har ni också ET efter två dagar?

Ja, jag har också på fredag.

Hur vet man om man får vatten i buken? Och vad gör man åt det?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa